"לברון חסר הרחמים פעל לכך כבר מההתחלה"

לברון. האיש והסיבה מאחורי הפיטורים
לברון. האיש והסיבה מאחורי הפיטורים | צילום: AFP

אדריאן ווז'נרובסקי מיאהו, שחשף את פיטוריו של בלאט, הסביר מדוע זה קרה

(גודל טקסט)

החלום של דייויד בלאט, וגם של חלק לא מועט במדינת ישראל, נופץ אתמול (שישי) לרסיסים כאשר דווח כי המאמן פוטר על ידי קליבלנד קאבלירס. כמה חודשים אחרי שהוביל את מכבי ת"א לזכייה ביורוליג, בלאט היה לראשון שעשה את המעבר מאירופה ישר לעמדת מאמן ראשי בליגה הטובה בעולם.

 

שנה וחצי לאחר מכן, למרות הצלחות לא מועטות על הפרקט שכללו הגעה לגמר בעונתו הראשונה ומקום ראשון במזרח כעת, תקופתו הגיעה לסיום. והאמת, מעט מאוד אנשים מופתעים מעצם ההחלטה, אולי רק מהעיתוי. כי לצד הרקורד המרשים (המאמן המצליח ביותר אי פעם שפוטר), החיכוכים עם לברון ג'יימס ושאר הסגל היו ברורים וגלויים.

 

 

אדריאן ווז'נרובסקי מיאהו, מהכתבים המובילים בליגה והראשון בכל ארצות הברית שדיווח כי בלאט פוטר, הסביר בדיוק מה קרה מאחורי הקלעים. "עוד לפני שבלאט העביר אימון אחד, לברון וסוכנו ריץ' פול כבר פעלו להחלפתו על ידי מארק ג'קסון, כאשר האחרון הצטרף לשם כך לסוכנות של השניים", הסביר ווז'נרובסקי.

 

"כבר מן הרגע הראשון הקמפיין של השניים האחרון לפגוע במעמדו של בלאט היה ללא מעצורים וחסר רחמים", כתב ווז'נרובסקי, "ג'יימס הוא אחד המנהיגים הגדולים בספורט והוא הוביל את הקאבלירס בדיוק לאן שרצה: להתרסה מוחלטת מול בלאט".

 

בלאט. כבר מהרגע הראשון היה תחת מתקפה (AFP)

 

המרוויח הגדול מהפיטורים, מלבד לברון ג'יימס (לכאורה), הוא טיירון לו. עוזרו של בלאט, שמונה לבקשתו של הישראלי, היה קרוב ללברון וסוכנו, אך לפי ווז'נרובסקי לא חתר תחת המאמן: "לו נלחם קשה להישאר נאמן לבלאט, והפציר בג'יימס ופול לתת למאמן סיכוי".

 

מארק ג'קסון, שכאמור היה מבוקש על ידי לברון וסוכנו, פוטר מגולדן סטייט בקיץ בו מונה בלאט. על פניו, הוא הצליח עם הווריורס אותם קיבל במאזן שלילי ובשלוש עונות רק ניצח יותר ויותר משחקים. אך הסיבות לפיטוריו לא היו מקצועיות, כפי שידע דייויד גריפין (הג'נרל מנג'ר של קליבלנד), וכאן הייתה הבעיה של ג'יימס לפי ווז'נרובסקי.

 

"גריפין מקושר מדי בליגה כדי לתת למה שקרה לג'קסון בגולדן סטייט לחזור על עצמו בקליבלנד", הסביר ווז'נרובסקי באתר יאהו, "למעשה, גריפין היה צריך כל הזמן להתמודד עם הדרישות של לברון והמחנה שלו מצד אחד, אל מול הבעלים של הקבוצה – דן גילברט. יותר מכל דבר אחר, התפקיד שלו היה לגשר בין הכאוס ששרר מעליו ומתחתיו".

 

גריפין. היה צריך לאזן בין הכאוס מעליו לזה מתחתיו (AFP)

 

ווז'נרובסקי מסביר כי ברגע שלברון והמחנה שלו הבינו כי ג'קסון לא יגיע, הם התחילו לשדל למינויו של לו, אותו הפך גילברט לעוזר בעל השכר הגבוה בליגה (2 מיליון דולר לעונה) ומלכתחילה ראה בו כיורש של בלאט אם וכאשר, לפי ווז'נרובסקי.

 

"לבלאט היה מעט מאוד כוח והשפעה בקבוצה", הוסיף הכתב של יאהו, "מאחר וג'יימס הפך את שאלת פיטוריו לעניין של זמן. שחקנים יריבים צפו בלברון מבטל מהלכים של בלאט, בעוד שחקני המשנה בקליבלנד קיבלו עידוד להתעלם מהוראותיו", הוסיף ווז'נרובסקי שמכנה את התנהלותו של ג'יימס: "מרד גלוי".

 

ג'יימס. שולט ביד רמה (AFP)

 

ווז'נרובסקי ממשיך ומספר על השליטה המעשית של ג'יימס וסוכנו בניהול ובניית הקבוצה, ומדוע לברון לא היה צריך להיכנס למשרד של גריפין בשבוע האחרון כדי לשכנע אותו לבצע את השינוי. הכתב אפילו צפה מה יודלף כעת לעיתונות מהקבוצה בימים הקרובים. וזה לא משהו שבלאט יהנה לקרוא.

 

"עכשיו יתחילו לטפטף סיפורים על חוסר היכולת של בלאט, העובדה שאיש לא כיבד אותו ויותר מהכל – לכך שלברון לא היה קשור בכלל לפיטוריו", צופה ווז'נרובסקי. "למרות כל האגדות שמספרים על חזרתו של לברון לקליבלנד, זו הייתה החלטה עיסקית מהרגע הראשון – מהסוג שהוא לא יכול היה לעשות בארגון של פאט ריילי ובחדר ההלבשה של אריק ספולסטרה במיאמי".

 

"רק עכשיו", מסכם ווז'נרובסקי, "טיירון לו יקבל הזדמנות לעשות משהו שלברון ג'יימס דחה בשנתו האחרונה במיאמי ומאז שחזר לקליבלנד – לאפשר למישהו לאמן אותו. הם דחו את בלאט החוצה, ומצאו מועמד "פשרה". הם לא יגזרו קופון כלכלי על מינויו של לו, מה שלא יותר ברירה לאחרון והוא יצטרף לנצח ובגדול. מיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי