פסל של שאקיל יוצב מחוץ לסטייפלס סנטר

שאקיל
שאקיל | צילום

הסנטר לשעבר, שזכה בלוס אנג'לס בשלוש אליפויות, גילה בראיון שיונצח

(גודל טקסט)

שאקיל אוניל הפך לאיש הגדול הראשון בסטייפלס סנטר ועכשיו, יותר מעשור אחרי שעזב את לוס אנג'לס, בעיר המלאכים עושים לו כבוד. הסנטר לשעבר, כיום פרשן כדורסל וכוכב טלוויזיה, קיבל בשורה בראיון לתכנית של ג'ימי קימל כי פסל בדמותו יוצב מחוץ לאולם בו כיכב. 

במהלך הראיון שאל קימל את שאק אם הוא מקווה להיבחר להיכל התהילה של הכדורסל. הסנטר הודה שהוא חולם להיות מונצח שם כשחקן לוס אנג'לס לייקרס, זאת מאחר שהוא מועמד להיכנס לחבורה המצומצמת החל מהשנה הנוכחית. אלא שזה לא היה הכל. 

ג'ימי קימל שאל את אוניל לגבי המסורת של הלייקרס להציב פסל נחושת של אגדות העבר מחוץ לסטייפלס סנטר, האולם שראה גביעי אליפות ראשונים באדיבות שאקיל. על המסך מאחוריו כבר הופיעה תמונה של פסל בדמותו, דגם של הפסל שמתוכנן לחכות מחוץ להיכל. 

"אתה לא יודע על זה, אלה אמורות להיות חדשות", הכריז המנחה בחיוך. "הלייקרס ביקשו ממני להזכיר זאת, זהו פסל שלך שהם מכינים כדי להציב מחוץ לסטייפלס סנטר". נשיאת המועדון ג'יני באס מסרה: "אנחנו מצפים בקוצר רוח לצירוף שאק ליתר האגדות. הוא ענק לא רק בגודל, אלא גם באישיות ובמה שהוא השיג כלייקר". 

"שאקיל מילולית פרץ את הדרך (באנגלית: broke the ground = שבר את הקרקע) באולם והיה האחראי העיקרי לא רק לבניית סטייפלס סנטר, אלא גם להפיכתו לאחד האולמות המפורסמים בעולם", החמיאה באס. "זהו כבוד שהוא בהחלט ראוי לו". 

בין כוכבי העבר של הלייקרס, זיכיון עם היסטוריה מפוארת במיוחד, גם מג'יק ג'ונסון, קארים עבדול ג'באר וצ'יק הרן הוצנחו בפסלים מחוץ לאולם. שאקיל, שפסלים שלו קיימים גם באוניברסיטת LSU ובבייג'ין, שיחק שמונה מ-18 עונותיו ב-NBA במדי הסגול והזהב.


הפסל של שאק בעת הבניה בבייג'ין ב-2008 (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי