לב של אלופה: סן אנטוניו ביתרון 2:3 על הקליפרס

גריפין לא מצליח להתמודד עם דאנקן. ל.א קרובה להדחה
גריפין לא מצליח להתמודד עם דאנקן. ל.א קרובה להדחה | צילום: Gettyimages

הספרס ניצחו 107:111 בתום דרמת ענק והתקרבו למפגש עם יוסטון בשלב הבא

(גודל טקסט)

בזמן שרוב סדרות הסיבוב הראשון בפלייאוף איכזבו ונגמרו תוך 4 או 5 משחקים, הקרבות בין לוס אנג'לס קליפרס לסן אנטוניו הופכים לקלאסיקה. בשוויון 2:2, הן סיפקו הבוקר (רביעי) עוד מותחן ענק, שבסיומו התקרבה האלופה לדו-קרב טקסאני בחצי גמר המערב מול יוסטון לאחר ניצחון 107:111.

 

הקליפרס רדפו אחרי הספרס לאורך כל הרבע האחרון ובפיגור 2 בדקה האחרונה, קיבלו צ'אנס להפוך או לפחות להשוות – ואז הגיע מהלך שמלמד שוב על הגדולה של החבורה של גרג פופוביץ'. בלייק גריפין, אולי האתלט הכי גדול בליגה, ניסה לקחת את טים דאנקן הקשיש לטבעת ונתקל בגג מהסרטים. בהמשך הוא החטיא פעמיים מהקו ובפיגור נקודה, ארבע שניות לסיום, קיבל צ'אנס לנקום בדאנקן, אבל הזריקה שלו טיילה על הטבעת ודיאנדרה ג'ורדן נגע בו והביא לשריקת גולטנדינג.

 

 

השופטים בדקו שוב ושוב אם סנטר הקליפרס הסיט את הכדור בצורה חוקית או לא, והחליטו שהנגיעה שלו נעשתה מעל הצילינדר באופן לא חוקי. הסל נפסל, וייתכן מאוד שג'ורדן יבלה את הקיץ הקרוב בהרהור על השטות הזו, שאולי עלתה לקבוצתו בסדרה. "היה לנו מזל שהוא נגע בזה", הודה דאנקן בעצמו בסיום. דני גרין הלך לקו בצד השני, קלע את הראשונה והחטיא את השנייה – ספק בכוונה כי לא נותרו ליריבה פסקי זמן. הריבאונד הגיע אליו וקוואי לאונרד שם את הפלומבה בשתי קליעות עונשין.

 

 

 

דאנקן הוביל את הספרס עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים, קוואי לאונרד קלע 18, מאנו ג'ינובילי 14 ופטי מילס וטוני פארקר 13 כ"א. האלופה קלעה 11 מ-23 לשלוש לעומת 1 מ-14 בלבד של הקליפרס, שקיבלה 30 נקודות, 14 ריבאונדים ו-7 אסיסטים מגריפין, שהיה נהדר, אבל רק עד המאני טיים. ג'ורדן הוסיף 21 נקודות ו-14 ריבאונדים, כריס פול 19 נקודות ו-10 אסיסטים.

 

לראשונה מאז 2009, עברה יוסטון סיבוב בפלייאוף, אחרי שניצחה את דאלאס 94:103 והשלימה 1:4 בסדרה. "זאת רק ההתחלה", הבטיח ג'יימס הארדן שקלע 28 נקודות ומסר 8 אסיסטים. ג'וש סמית' הוסיף 20 מהספסל, דווייט הווארד תרם 18 נקודות, 19 ריבאונדים ו-4 חסימות וטרנס ג'ונס קלע 10 מ-15 נקודותיו ברבע האחרון. מונטה אליס הוביל את המאבריקס עם 25 נקודות, דירק נוביצקי סיים עונה עם 22 נקודות ו-14 ריבאונדים, אבל 0 מ-6 מעבר לקשת ואף לא אסיסט אחד.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי