קליבלנד נוצחה 104:91 ונפלה לפיגור 3:2

ג'יימס. נשאר לבד במערכה
ג'יימס. נשאר לבד במערכה | צילום: AFP

טריפל דאבל של לברון ג'יימס לא סייע מול ערב נפלא של גולדן סטייט

(גודל טקסט)

שני מהפכים כבר היו לנו בגמר ה-NBA המשובח של 2015: גולדן סטייט עלתה ליתרון 0:1, קליבלנד לקחה את שני המשחקים הבאים ועכשיו ההולכה היא שוב של הווריורס. האם יש סיכוי למהפך נוסף? החבורה של סטיב קר גברה על הקבאלירס 91:104 במשחק החמישי וחזרה להוביל, 2:3 בסדרה. משחק מס' 6 ייערך באוהיו בלילה שבין שלישי לרביעי (4:00 שעון ישראל), וניצחון של האורחים יעניק להם אליפות ראשונה זה 40 שנה.

אל תיתנו לתוצאה הסופית להטעות אתכם, גם הלילה קיבלנו משחק צמוד שהזכיר בלא מעט שלבים יותר את שלושת המשחקים הראשונים מאשר את הרביעי. עד אמצע הרבע האחרון, לוח התוצאות לא הראה הפרש של מעל 7 נקודות לזכות אף קבוצה, אלא שאז נגמר ללברון ג'יימס הכוח וסטפן קארי התחיל ליידות שלשות מדהימות שסגרו עניין.

ג'יימס סיים ערב אדיר נוסף עם 40 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, אבל שוב לא קיבל מספיק עזרה. כשג'יי.אר סמית' (14 נקודות, 4 מ-14 לשלוש) עזר לו במחצית הראשונה וטריסטאן תומפסון (19 נקודות ו-10 ריבאונדים) סייע ברבע השלישי, קליבלנד נשארה בעניינים. ברבע האחרון, כשהוא נותר לבד במערכה והיה צריך להציל את המולדת לבד, זה כבר לא עבד.

 

 

במשחקים הראשונים התגאתה קליבלנד שגולדן סטייט לא סיימה אף רבע ביתרון, אבל הפעם מי שלא הובילה בסיום שום רבע הייתה החבורה של דייויד בלאט, שלאט לאט דעכה. טימופיי מוזגוב, גיבור המשחק הקודם, ירד מ-28 נקודות ל-0, עם תשע דקות בלבד מול ההרכבים הנמוכים של קר. מת'יו דלאבדובה נעצר על 5 נקודות, ובעיקר נותר חסר אונים מול המופע של קארי.

 

ה-MVP של העונה קלע 37 נקודות, כולל 7 מ-13 לשלוש, וחזר למירוץ על תואר מצטיין הסדרה. דריימונד גרין רשם עוד משחק יעיל עם 16 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים וגם אנדרה איגודאלה היה נפלא עם 14 נקודות, 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים והגנה חזקה, אבל קלע רק 2 מ-11 מהקו וזכה לטיפול "האק אה-שאק" בדקות הסיום. ליאנדרו ברבוסה תרם 13 חשובות מהספסל, קליי תומפסון סגר ערב סולידי עם 12 נקודות והאריסון בארנס קלע רק 8 נקודות, אבל סיפק שניים מהיילייטים הגדולים של הערב.

 

 

רק לפני שנתיים חזרה מיאמי של ג'יימס מפיגור 3:2 מול סן אנטוניו, אבל במספר הבדלים. אז שני המשחקים האחרונים נערכו אצלם בבית, בעוד הפעם ניצחון של קליבלנד יחזיר את הסדרה למשחק שביעי ומכריע באוקלנד. ובנוסף, אז היו לצד "קינג ג'יימס" את דוויין ווייד, כריס בוש וריי אלן שקבר שלשה בלתי נשכחת, הפעם נראה שהכל על הכתפיים שלו. רחבות ככל שיהיו, לא בטוח שהן מספיקות כדי לשבור את הקללה של קליבלנד.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי