אחרי 40 שנה: גולדן סטייט אלופת ה-NBA

שחקני גולדן סטייט. אליפות מוצדקת
שחקני גולדן סטייט. אליפות מוצדקת | צילום: AFP

הווריורס גברו על קליבלנד 97:105 וניצחו 2:4 בסדרת הגמר. איגודלה זכה ב-MVP

(גודל טקסט)

אלפי אוהדים בישראל החזיקו הלילה (רביעי) אצבעות לקליבלנד של דייויד בלאט, אך למרות סדרה הרואית, האליפות הלכה לגולדן סטייט לאחר ניצחון 97:105 ו-2:4 בסדרה.

 

צריך לומר את האמת, לפרקים (בעיקר בשלושת המשחקים הראשונים) היה נראה כי הקאבס יצליחו להפתיע וסידרו לנו כצופים סדרה מרתקת, אבל הווריורס היו משוכה גבוה מידי עבור הקבוצה הפצועה של בלאט.

 

 

לאחר פתיחה מהוססת, סטיב קר לקח פסק זמן ושחקני גולדן סטייט חזרו מפוקסים, כפו תשעה איבודי כדור וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 15:28. המגמה המשיכה גם ברבע השני, אך שתי דקות טובות של הקאבס צימקו את ההפרש לשתיים בלבד 43:45 לווריורס במחצית.

 

איגודלה. השחקן המצטיין בסדרה (AFP)

במחצית השנייה כבר ראינו רק קבוצה אחת. שחקני קליבלנד נראו מותשים, כפו זריקות קשות והתקשו בביצוע מהלכים פשוטים. שחקניו של סטיב קר ניצלו כל הזדמנות שניתנה להם להגדיל את הפער וחגגו בסיום אליפות ראשונה של הקבוצה לאחר 40 שנה.

 

שחקני גולדן סטייט. חגיגה של פעם ב-40 שנה (AFP)

 

סטף קרי ואנדרה איגודלה, בסדרה נפלאה שזיכתה אותו בתואר ה-MVP, הובילו את קלעי גולדן סטייט עם 23 נק' כל אחד. דריימונד גרין סיים עם טריפל דאבל (16 נק', 11 ריב' ו-10 אס'), כשפסטוס אזילי טרם 10 נק' משלו ב-11 דק'.

 

אזילי. עלה נפלא מהספסל (AFP)

 

בצד המפסיד בלט כרגיל לברון ג'יימס עם 32 נק', 18 ריב' ו-9 אסיסטים, אך גם הוא נראה עייף בחצי השני מהעונה הארוכה. ג'יי. אר. סמית הוסיף 19 נק' וטימופיי מוזגוב סיפק דאבל דאבל של 17 נק' ו-12 ריב'.

 

ג'יימס. גם הכוכב הכי גדול צריך צוות מסייע (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי