פונה מזרחה? עומרי כספי מבוקש בוושינגטון

כספי. צריך להתחיל לקבל החלטות
כספי. צריך להתחיל לקבל החלטות | צילום: Gettyimages

האם הישראלי יעזוב את סקרמנטו בשל חילוקי הדעות בהנהלת הקבוצה?

(גודל טקסט)

שוק ההעברות של ה-NBA הגיע אתמול (שבת) לשיא, כשלמרכוס אולדרידג' הודיע על כוונתו להצטרף לסן אנטוניו. בדרך כלל, לאחר השבוע הראשון בהם נחתמים חוזים עם השחקנים הגדולים, הקבוצות מתפנות לבצע עסקאות סולידיות יותר.

 

לקטגוריה הזאת נכנס עומרי כספי, שהתקשורת מכנה כרגע "השחקן היחיד שרוצה לשחק בסקרמנטו מיוזמתו". הפוורוורד הישראלי הצהיר לא אחת שהוא יהיה מעוניין לחתום על חוזה ארוך טווח בקבוצה, אך יכול להיות שהסכומים שהוא דורש יהיו גבוהים מידי עבור הבעלים, ויואק ראנדיב.

 

 

על פניו מצבו של כספי לא היה יכול להיות טוב יותר. הקינגס החליטו לשלוח בטרייד את קארל לנדרי וג'ייסון תומפסון במטרה לפנות מקום תחת תקרת השכר במטרה להחתים את רג'ון רונדו (סיכם לשנה). כמו כן, הם ויתרו על דריק וויליאמס, שלקח ממנו הרבה מאד דקות במהלך העונה, שבחר לחתום בניקס. אך במציאות המצב מסובך יותר.

 

וויליאמס. עבר לתפוח הגדול (gettyimages)

 

שניים מתומכיו הגדולים ביותר במועדון – המאמן ג'ורג' קארל והכוכב דמרכוס קאזינס – נמצאים בסכסוך מתוקשר, בו מעורב גם הבעלים. קארל מעוניין להיפתר מהסנטר, שלטענתו אינו מתנהג כמו שחקן פרצ'ייז, אך ראנדיב הטיל וטו על ההחלטה וכרגע מרבית ההחלטות בקבוצה נעשות על ידו ולא על ידי המאמן שמתפקד גם כג'נרל מנג'ר.

 

כספי שחולק אותו סוכן עם קאזינס, מעוניין בחוזה ארוך טווח בסכומים של החריגת המיד-לבל (כחמישה מיליון דולר לעונה) – בהחלט סכום לגיטימי בתנאי השוק הנוכחיים – אך בסקרמנטו מתלבטים האם להפקיד את כל הסכום בידיו של הישראלי, שיאלץ את המועדון להסתפק רק בשחקנים שיסכימו לחתום על חוזי מינימום, בעיקר לנוכח הסיכום עם קוסטה קופוס לחוזה של 33 מיליון דולר לארבע שנים.

 

ההשוואה אליה יכוון סוכנו של כספי, דן פייגן, היא אל פארוק אמינו, שקיבל מפורטלנד חוזה לארבע שנים בשווי 30 מיליון דולר. אמינו מעולם לא הציג יכולת מצדיקה חוזה כזה, אך כעת הוא יהווה את הרף עבור שחקנים במעמדו.

 

אמינו. הציב את הרף (gettyimages)

 

בינתיים הגזרה סביב כספי שקטה, אך היא אמורה להתחמם בימים הקרובים כאשר הסוכנים והקבוצות יהיו פנויות יותר. כנראה שלא יהיה מנוס מפנייה לקבוצות אחרות, במטרה להפעיל לחץ על הקיגס, כאשר גם וושינגטון וגם יוטה הוזכרו כמועמדות לקלוט אותו ולא מן הנמנע שהוא יפתח את העונה בקבוצה הרביעית שלו בליגה הטובה בעולם.

 

הוויזרדס בחרו ללכת הקיץ על שדרוג בקליעה. לאחר עזיבתו של פול פירס לקליפרס, הם מיהרו וסיכמו עם ג'רארד דאדלי וגארי ניל, אך ישמחו מאד להחתים שחקן נוסף שיכול לשחק כסטרץ'-פור – עמדה בה שיחק כספי ביוסטון. לקבוצה נותרה חריגת המיד-לבל, כשהישראלי הוא מועמד בכיר לקבל אותה, אך הם מעוניינים גם בדייויד ווסט, ג'ראלד גרין ודורל רייט שיכולים לתפוס את מקומו במידה יתמהמה עם ההחלטה.

 

רנאדיב. מקבל את כל ההחלטות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי