דיאנדרה ג'ורדן לדאלאס, רונדו בסקרמנטו

ג'ורדן. בטקסס הקו קרוב יותר?
ג'ורדן. בטקסס הקו קרוב יותר? | צילום: AFP

הסנטר ירוויח 80 מיליון דולר בארבע עונות, עוד תקדים לסן אנטוניו

(גודל טקסט)

מאז שקבוצות ושחקנים בליגת ה-NBA  יכולים להתחיל לסכם על חוזים – אך עדיין לא לחתום רשמית – הליגה הטובה בעולם נמצאת בסחרור. ולפנות בוקר הוא נמשך כאשר אחד השחקנים המבוקשים ביותר, דיאנדרה ג'ורדן, סיכם בדאלאס לארבע עונות תמורת כ-80 מיליון דולר.

 

ג'ורדן (26, 2.11 מ') שיחק בשבע עונותיו בליגה עם לוס אנג'לס קליפרס, כאשר בכל שנה, למעשה, רק הלך והשתפר והגדיל את הממוצעים שלו בנקודות וריבאונדים. ובעונה האחרונה הם עמדו על 11.5 נק' ו-15.0 ריב' (הוביל את הליגה בקטגוריה הזאת) ונבחר לראשונה לחמישיית ההגנה של העונה.

 

 

לצד היכולות המרשימות מתחת לסל, הסנטר גם ידוע לשמצה על היעדר היכולת שלו ככל שמתרחקים מהטבעת. ובהתאם העמיד אחוז מחריד מקו העונשין של 39.7% (מהנמוכים בהיסטוריה), וקבוצות רבות ניצלו זאת כדי במכוון לשלוח אותו לקו (14/34 נגד יוסטון בפלייאוף). בטקסס יקוו כי הליגה תשנה בקרוב את החוק ותחסוך מהן את "הלבנים" שהוא מיידה.

 

לאחר שזכו בפרס הגדול בחינתם, יתפנו המאבריקס לסגור עסקאות עם שחקנים נוספים. הראשון שבהם צפוי להיות ג'יי ג'יי בראה, שחזר השנה לקבוצה ומבוקש גם במיאמי. הוא צפוי לחתום על חוזה רב שנתי בטקסס.

 

חברים חדשים לעמרי כספי?

 

לאחר שמועות רבות בימים האחרונים, שבשיאם ביצעו הקינגס טרייד שפינה מקום מתחת לתקרת השכר, סיכם הלילה רג'ון רונדו בקבוצה מבירת קליפורניה. הרכז, שהוביל בעבר את בוסטון לאליפות, יחתום לשנה בה ירוויח 10 מיליון דולר.

 

מרקו בלינלי (29, 1.96 מ') עזב את סן אנטוניו וסיכם לשלוש עונות בסקרמנטו תמורת 19 מיליון דולר. האיטלקי עוזב את האלופה לשעבר אחרי שנתיים, כולל טבעת אחת, ועובר לקליפורניה. שניהם צפויים לשתף פעולה עם עומרי כספי, במידה והישראלי שגם הוא שחקן חופשי יאריך את החוזה בקינגס.

 

עוד בשורות מעודדות מבחינתו של כספי, היא חתימתו של דריק וויליאמס, שנאבק איתו על אותה העמדה, בניו יורק ניקס. הוא צפוי להרוויח 10 מיליון דולר בחוזה לשנתיים.

 

יוסטון, שבנתיים מחכים להחלטתו של למרכוז אודריג', התפנו לסגור את הפרטים מל השחקנים החופשיים שלה. פטריק בברלי, שהיה מבוקש במספר רב של קבוצות בליגה, יחתום על חוזה לארבע שנים בשווי 25 מיליון דולר. גם קורי ברואר, ימשיך בקבוצה ויחתום על חוזה בשווי 24 מיליון דולר לשלוש שנים.

 

שם חם נוסף בשוק ההעברות היה טוביאס האריס, שבחר ככל הנראה להישאר באורלנדו. הפוורוורד היה מבוקש בקבוצות רבות ברחבי הליגה, אך המג'יק הצליחו לשכנע אותו להישאר בפלורידה בזכות חוזה בשווי 64 מיליון דולר לארבע שנים.

 

הספרס ממשיכים לעשות היסטוריה

 

בקי האמון, שהפכה בקיץ לאישה הראשונה שמונתה לעוזרת מאמן בליגה אחרי שהצטרפה לצוות המקצועי בסן אנטוניו, שוב רושמת תקדים מעניין.

 

האמון בת ה-38, ששיחקה 16 עונות ב-WNBA, תהיה בקרוב למאמנת הראשונה אי פעם שתאמן בליגה הקיץ לאחר שהספרס החליטו כי היא תדריך את הקבוצה. כולנו יודעים מה השלב הבא, האם הוא יגיע?

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי