כספי והכוכבים ביקרו במוזיאון ידידי ישראל

כספי וחברי המשלחת. אלטרנטיבה לשנאה ולנידוי
כספי וחברי המשלחת. אלטרנטיבה לשנאה ולנידוי | צילום: כפיר סיון

שחקנה של סקרמנטו: "ראוי שכל תייר המגיע לכאן יראה את המיזמים המדהימים"

(גודל טקסט)

נבחרת כוכבי ה- NBA המבקרת בישראל, עצרה אתמול (שבת) לביקור חווייתי במוזיאון ידידי ישראל בירושלים. הכוכבים, דימרקוס קאזינס (סקרמנטו קינגס), קארון באטלר (סקרמנטו קינגס), צ'נדלר פארסונס (דאלאס מאבריקס) ואימאן שאמפרט (קליבלנד קאבלירס), מלווים באנשי צוות מקצועי ובכירים בליגת ה-NBA, ומונהגים בידי עומרי כספי, למדו מקרוב את ההיסטוריה הארוכה של ידידות, שיתוף פעולה ועזרה של בני כל הדתות והזרמים, אשר סייעו לעם היהודי במרוצת הדורות האחרונים, ובמיוחד בתקופת השואה והקמת מדינת ישראל.

 

במשך שעה וחצי סיירו אנשי המשלחת במוזיאון, צפו במיצגים הממחישים באמצעים טכנולוגיים מרשימים, לרבות מיצגי תלת מימד ייחודיים, ולמדו על תרומתם של ידידי ישראל דוגמת נשיא ארה"ב הארי טרומן, ראש ממשלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל, אורד וינגייט וכן חסידי אומות העולם דוגמת אוסקר שינדלר, ראול ולנברג ומשפחת טן בום, אשר סיכנו את עצמם ואת משפחותיהם, למען הצלת יהודים שנרדפו ברחבי העולם.

 

 

המוזיאון הוא פרי יוזמתם של אלפי אנשים אוהבי ישראל, בני כל הזרמים, ומטרתו היא קירוב לבבות וטיפוח הידידות בין הדתות. כיו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של המוזיאון, מכהן נשיא המדינה לשעבר, זוכה פרס נובל, מר שמעון פרס.

 

בתום הסיור העניק נציג היזמים שהקימו את מוזיאון ידידי ישראל, מייקל אוואנס, לעומרי כספי, את מגן ידידי ישראל: כף יד עשויה כסף, האוחזת בכדור הארץ ובמרכזו – ירושלים. המגן הוענק לכספי עבור מאמצי ההסברה  הגדולים שלו להצגת מדינת ישראל באור חיובי, ומאבקו בתופעה הפסולה של חרמות על ישראל.

 

כספי מקבל מאוואנס את מגן ידידי ישראל (כפיר סיון)

 

כספי הודה לאנשי המוזיאון וציין כי המוזיאון משרת היטב את אלה המעודדים ידידות ושיתוף פעולה בין בני הדתות השונות: "מי שמבקר במוזיאון ידידי ישראל מבין היטב שעדיפה דרך הידידות והסובלנות בין דתות ועמים, על דרך החרמות והנידוי. ראוי שכל ישראלי וכל תייר המגיע לישראל יראה את המיזמים המדהימים המוצגים כאן, כדי להבין שיש גם אלטרנטיבה לשנאה ולנידוי. לביקור של המשלחת יש חשיבות רבה, כי הדור הצעיר בארה"ב מחשיב מאוד את דעתם של אנשים מפורסמים מתחומי המוזיקה, הספורט והבידור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי