"העונה מסתכמת בלנצח משחק חוץ אחד"

מקהייל. ינסה להמנע מהדחה.
מקהייל. ינסה להמנע מהדחה. | צילום: AFP

מקהייל ויוסטון ינסו להאריך את הסדרה מול גולדן סטייט. קרי כשיר למשחק 5

(גודל טקסט)

יוסטון נגד ההיסטוריה. אטלנטה נרשמה אתמול בלילה כקבוצה ה-117 שנקלעה לפיגור 3:0 בסדרת פלייאוף ב-NBA והודחה בסוויפ משפיל על ידי החבורה של דיוויד בלאט. הרוקטס ינסו להימנע הלילה (4:00) מהדחה שתכניס גם אותם לסטטיסטיקה, כשיתארחו באורקל ארינה של גולדן סטייט למשחק מספר 5 בסדרת גמר המערב.

 

לאחר הניצחון המרשים במשחק מספר 4 (115:128), יגיעו הטקסנים במצב רוח מרומם ובאמונה שאפשר לעשות את מה שאף אחד לא הצליח בעבר – לחזור מ-3:0. על מה מתבססת האמונה? רק בסדרת חצי הגמר מול לוס אנג'לס קליפרס, חזרו הרוקטס מפיגור 3:1 והיו לקבוצה התשיעית בלבד בהיסטוריה שעושה קאמבק שכזה, אולם הפעם עומדת מולם הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה בעונה הסדירה, שבשורותיה משחק ה-MVP של העונה, סטפן קרי.

 

 

הווריורס רוצים לחזור לגמר לראשונה אחרי 40 שנה שלא הגיעו למעמד. הקבוצה מקליפורניה חוותה רגע מאוד מפחיד במשחק מספר 4, שהיה יכול לזרוק שמונה חודשים של עבודה קשה לפח, כאשר הכוכב הגדול של הקבוצה, קרי, נפל בצורה קשה במיוחד אחרי ניסיון חסימה על טרבור אריזה, והיה חשש כי סבל מזעזוע מוח שעלול להשביתו מהמשך הסדרה. למזלם, ואת האמת גם למזלנו, הפציעה לא הייתה חמורה והגארד המצטיין חזר כבר למחצית השנייה של אותו משחק הפסד ביוסטון. "זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע", הודה ה-MVP.

 

 

ה"אח" של קרי, קליי תומפסון, שהיה נקודת האור במשחק מספר 4 וסחב את הקבוצה במחצית הראשונה בהעדרו של קרי עם 24 נקודות, ינסה להיות בורג חשוב גם היום ולעזור לקבוצתו לסגור עניין בסדרה. "אנחנו פשוט לא רוצים לחזור לטקסס" אמר הגארד, "זה לא הולך להיות קל. הם לא הגיעו לפה במקרה, צריך לשחק באינטנסיביות, לשחק ביחד כך ננצח את המשחק".

 

מאמן הקבוצה, סטיב קר, שרוצה לעשות את מה שבלאט עשה רק יום קודם, ולהפוך למאמן 'רוקי' נוסף שמגיע לגמר הפלייאוף בעונתו הראשונה, ציין שהכוכב שלו בסדר גמור וישחק הלילה. דרך אגב, במידה וינצח, זו תהיה פעם ראשונה שבשני צדי המגרש בסדרת גמר NBA יעמוד מאמן טירון.

 

בחזרה ליוסטון. הקבוצה מאמינה כי ביכולתה להחזיר את הסדרה אליה הביתה, וקיבלה היום חדשות טובות מצד הנהלת ה-NBA. דווייט הווארד, אחד השחקנים החשובים בקבוצה, שביצע עבירה בלתי ספורטיבית מדרגה 1 (ב-NBA יש שתי דרגות לעבירה בלתי ספורטיבית) כששלח מרפק לפניו של אנדרו בוגוט, לא יושעה מהמשחק הלילה ויעמוד לרשותו של המאמן קווין מקהייל. "העונה שלנו מסתכמת בלנצח משחק חוץ אחד", אמר מאמן הרוקטס, "זה לא חדש לנו".

 

יוסטון יודעת שהמשימה לא הולכת להיות פשוטה. היא צריכה לנצח במגרש בו הפסידה הקבוצה הביתית שלוש פעמים בלבד ב-48 משחקיה בעונה הסדירה והפלייאוף, וכדי לעבור בסופו של דבר הם יצטרכו לנצח שם פעמיים. הרוקטס היו קרובים בשני המשחקים הראשונים של הסדרה, אך לא הצליחו לשמור על ריכוז ולהשלים את המשימה. הם יקוו לעוד יום מטורף של כוכב הקבוצה, ג'יימס הארדן, שהתפוצץ עם 45 נקודות במשחק מספר 4. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי