שמרו על הבית: קליבלנד ביתרון 1:2 בגמר ה-NBA

דלאבדובה. מי צריך את ארווינג?
דלאבדובה. מי צריך את ארווינג? | צילום: AFP

הקאבס ניצחו את גולדן סטייט 91:96, בעיקר בזכות ערב ענק של דלאבדובה

(גודל טקסט)

המשחק הראשון היה מזל, השני שאננות של גולדן סטייט והשלישי? המשחק שוב הפך צמוד בדקות האחרונות, בזכות התעוררות של סטף קרי, אבל היתרון שפתחה קליבלנד ברבע השלישי הספיק לה לניצחון 91:96.

 

המשחק התחיל בדיוק כמו השניים הקודמים, כשהקאבס שולטים בקצב המשחק ובונים לאט לאט את היתרון. במקביל, סטף קרי המשיך עם היכולת החלשה שלו מרגע פתיחת הסידרה, כשהוא קולע 3 נק' בלבד במחצית הראשונה וקלילנד ירדו להפסקה ביתרון 37:44.

 

 

הרבע השלישי כבר היה כולו של המארחים. פתיחה נפלאה של מת'יו דלאבדובה שעם חמש נקודות רצופות העלה את הקאבס ליתרון דו ספרתי ראשון. לברון המשיך להיות לברון, ההגנה המשיכה להיות בלתי חדירה וקליבלנד הגיעו עם יתרון 17, 55:72, לרבע האחרון.

 

ג'יימס. בלתי עציר (AFP)

 

האוהדים בקיו ארנה כבר הרגישו שהניצחון אצלם בכיס, אך דווקא אז הווריורס התעוררו. סטיב קר הכניס את דייויד לי שנשכח אי שם על הספסל במהלך הפלייאוף ופתאום ההתקפה החלה לעבוד. בצד השני, הקאבס התחילו להראות, לראשונה במשחק, פגיעים.

 

גולדן סטייט פתחו את הרבע בריצת 2:13 שהחזירה אותם למשחק. המשחק הפך לקרב חפירות כשג'יימס התשוש, מנסה לבזבז כמה שיותר זמן בהתקפה. האורחים כבר צימקו את הפער לנקודה בלבד, אבל למזלו של "המלך" דלאבדובה היה שם בשביל לחפות עליו. קרי עוד ניסה להתעורר בסיום עם שתי שלשות מהירות, אבל זה היה מעט מידי ומאוחר מידי

 

לי. החזיר את המשחק לחיים (AFP)

 

גיבור המשחק היה שוב, ללא עוררין לברון ג'יימס. הכוכב המקומי שוב סחב את קבוצתו על הכתפיים כשהעמיד שורה סטטיסטית של 40 נק', 12 ריב' ו-8 אס', אך בניגוד למשחקים הקודמים, סוף סוף קיבל עזרה גם בהתקפה – דווקא ממת'יו דלאבדובה שקלע 20 נק'. גם טריסטן תומפסון הגיע סוף סוף לסדרה כשקלע 10 נק, אבל בעיקר קטף 13 ריב'.

 

קרי הוביל את את המפסידים עם 27 נק', כשאנדרה איגודלה מוסיף 15 משלו. דייויד לי הוסיף 11 משלו ב-13 דקות בלבד, אבל בדקות שהיה על המגרש מאזן הפלוס/ מינוס של הווריורס היה 17. נקודה למחשבה לקראת המשחק הבא.

 

קרי. התעוררות מאוחרת (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי