המספרים מספרים: למה קליבלנד צריכה לדאוג?

קארי חוגג על קליבלנד במשחק הראשון בגמר
קארי חוגג על קליבלנד במשחק הראשון בגמר | צילום: AFP

הווריורס לא נבהלים מפיגור דו סיפרתי, והמאזן של הקאבס אחרי הפסד

(גודל טקסט)

1 – 16 פעמים בהיסטוריה הפסידה קליבלנד בחוץ במשחק הראשון של סדרת פלייאוף – רק באחת מהן היא התאוששה ולקחה את הסדרה.

71% – 48 מתוך 68 הקבוצות שניצחו את משחק הפתיחה בסדרת הגמר גם המשיכו לזכייה באליפות.

100% – בשלושת העשורים האחרונים, תשעה שחקנים שנבחרו ל-MVP של העונה ניצחו במשחק הראשון של הגמר בבית. שמונת הקודמים לפני סטפן קארי ענדו טבעת בסיום הסדרה.

100% – שלוש פעמים העונה, כולל הלילה, פיגרה גולדן סטייט בהפרש דו-ספרתי בסיום הרבע הראשון בבית – בכולן הם ירדו מנצחים.

67 – 44 נקודות מלברון ג'יימס, 23 נקודות מקיירי אירווינג – וגם זה לא הספיק. באף משחק העונה הם לא קלעו כל כך הרבה נקודות ובכל זאת הפסידו. הפעם היחידה בה עברו 60 נקודות משותפות בהפסד הייתה אי-שם בנובמבר, כאשר קלעו 65 ונוצחו עם הבאזר ביוטה.

לברון ג'יימס. שבר את שיא הזריקות, אבל ירד מאוכזב

2 – מספר הנקודות של קליבלנד בהארכה, גם הן בשניות הסיום אחרי שהעסק כבר היה סגור. הפעם היחידה שקבוצה נעצרה על כל כך מעט נקודות בהארכה של משחק גמר הייתה ב-2004, כאשר הלייקרס ניצחו את דטרויט 91:99 אחרי 2:10 בחמש הדקות הנוספות.

38 – מספר הזריקות של לברון ג'יימס מהשדה – שיא קריירה חדש. השיא הקודם (37) נקבע לא כזה מזמן – במשחק השלישי של גמר המזרח מול אטלנטה.

94% – חמישים משחקי בית שיחקה גולדן סטייט העונה, רק בשלושה היא נוצחה. מאזן הבית שלה בפלייאוף: 1:8. כזכור, הדרך לאליפות של קליבלנד עוברת בניצחון באוראקל ארינה.

8 – מספר הפעמים שלברון ג'יימס עבר 30 נקודות במשחק גמר. רק לשחקן פעיל אחד יש יותר: קובי בראיינט עם 13. דוויין ווייד שלישי עם שבעה כאלה, טים דאנקן רביעי עם ארבעה.

73:73 – הפעם האחרונה שמשחק גמר נכנס לרבע האחרון בשוויון הייתה ב-1959! אז הפגישה סדרת הגמר את שתי היריבות הקלאסיות, הלייקרס ובוסטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי