מספרי הגמר: הערב ההיסטורי של קליבלנד

בלאט ולברון. צעד ראשון לשבירת הקללה
בלאט ולברון. צעד ראשון לשבירת הקללה | צילום: AFP

דלאבדובה חיסל את סטפן קארי ששבר שיא שלילי, ג'יימס סוגר על מג'יק ג'ונסון

(גודל טקסט)

0 עגול בטור הנקודות לסטפן קארי בדקות בהן נשמר הלילה על ידי מת'יו דלאבדובה. כאשר נשמר על ידי אחרים במשחק העומד הוא קלע 17 נקודות עם 40% מהשדה ואיבד רק כדור אחד. כאשר מצא את עצמו מול הבולדוג האוסטרלי, החטיא את כל 8 זריקותיו ואיבד 4 כדורים.

 

1 – לראשונה בהיסטוריה, שני המשחקים הראשונים של סדרת הגמר ב-NBA הסתיימו רק לאחר הארכה.

 

 

1 – סל שדה בודד, זה המאזן של קליבלנד בהארכה הלילה, בדיוק אותה כמות שהייתה לה בהארכת המשחק הראשון. אז זה נגמר בהפסד, הפעם בניצחון.

 

1 – מספר הניצחונות של קליבלנד בסדרות גמר ב-NBA. עד הלילה, היא הפסידה בכל חמשת משחקיה הקודמים (סוויפ 4:0 מול סן אנטוניו בביקור הקודם בגמר וכאמור במשחק הראשון בהארכה).

 

 

4 קבוצות בלבד ניצחו העונה בחוץ את גולדן סטייט, שעמדה עד הלילה על 94% הצלחה באוראקל ארינה. קליבלנד הצטרפה לסן אנטוניו, שיקגו וממפיס שעשו זאת לפניה.

 

5 טריפל דאבלים רשם לברון ג'יימס במשחקים בסדרת הגמר – שני בכל הזמנים רק למג'יק ג'ונסון. ברבע השני הוא היה אחראי בקליעה או במסירה ל-24 מתוך 27 הנקודות של קבוצתו!

 

 

9 ניצחונות רצופים יש לקבוצות של לברון ג'יימס במשחק 2 של סדרות פלייאוף אחרי הפסד במשחק הפתיחה.

 

13 החטאות מעבר לקשת היו לסטפן קארי הלילה (2 מ-15) – שיא כל הזמנים לגמר. השיא הקודם היה שייך לג'ון סטארקס מהניקס ב-1994 (11).

 

 

18 שנה חלפו מאז סל הניצחון האחרון שנקלע ממש עם הבאזר בגמר ה-NBA. אז זה היה מייקל ג'ורדן מול יוטה. בשני המשחקים עד כה החטיאה קליבלנד עם השריקה לסיום – בשניהם זה היה מריבאונד התקפה אחרי החטאה של ג'יימס (אימאן שאמפרט בראשון, טריסטאן תומפסון בשני).

 

26 ניצחונות השיגה קליבלנד ב-28 משחקי הבית האחרונים שלה. אם תנצח בשלושת משחקי הבית שנותרו לה בסדרה, היא תזכה באליפות.

 

32.6% מהשדה היה לקליבלנד הלילה – הנתון הכי נמוך מאז הכנסת שעון הזריקות עבור קבוצה שניצחה משחק חוץ בסדרת הגמר.

 

83 נקודות קלע לברון ג'יימס בסדרה עד כה. רק ג'רי ווסט, האיש שדמותו מונצחת על הלוגו של הליגה, קלע יותר נקודות בצמד המשחקים הראשונים של סדרת הגמר: 94 ב-1969.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי