האם זאת תהיה העונה של הקליפרס?

פול וג'ורדן. יצליחו להגיע לארץ המובטחת?
פול וג'ורדן. יצליחו להגיע לארץ המובטחת? | צילום: Gettyimages

הבית הפסיפי: קארי חולם על ריפיט, פול בשיאו. והאם כספי מצא בית?

(גודל טקסט)

יש משהו מדהים בכל מה שקשור למערב. דבר ראשון, עם כל הכבוד לאלופה החדשה גולדן סטייט, לאף קבוצה אין עליונות טוטאלית על שאר הקבוצות. לפחות שש מקבוצות הפלייאוף הן מועמדות אמתיות לאליפות, כשההכרעה ביניהם נקבעת בד"כ בבריאותם של הכוכבים.

 

הדבר השני, המדהים לא פחות, הוא שלמרות שאין פייבוריטית מובהקת במערב – הקבוצה שהצליחה להגיע הכי רחוק בעונה מסוימת, תהיה זו שמשפיעה הכי הרבה על שאר הליגה בעונה הבאה. לדוגמא, הווריורס הכתיבו קצב משוגע בהתקפות וזה התבטא בשלשות במעבר ובהרכבים נמוכים הכוללים חמישה קלעים, וכבר עכשיו ניתן לראות איך הליגה מתחקה אחר סגנון זה. האם במידה וממפיס היו הולכים עד הסוף היינו חזרה למשחק הגבוה והאיטי? אנחנו יכולים רק לנחש.

 

 

לוס אנג'לס קליפרס – השנה שבה יפרעו את השטרות

 

לא פוסטר, לא סרטון ברשת, לא שינוי לוגו וגם אף קלישאה נוסח "להיות או לחדול" לא יצליחו לבטא את הציפיות מהקליפרס לקחת אליפות בעונה הקרובה. כבר 5 שנים שהקליפרס לא מצליחים לתרגם את ההצלחה בעונה הסדירה (67% אחוזי הצלחה מאז הגיע פול) להצלחת פלייאוף ואפילו פעם אחת לא עלו לגמר המחוזי.

 

אחת הבעיות של דוק ריברס בעונה החולפת הייתה אפס תרומה מהספסל. בנו של המאמן, אוסטין, הגיע מאוחר ולא הצליח להשפיע יותר מידי, אך הקיץ הגיע גם פבלו פריג'יוני שיוכל לתת לפול לנוח על הספסל בלי רגשות אשמה.

 

פירס. השדרוג הגדול של הקיץ (AFP)

 

עם זאת, השדרוג המשמעותי יהיה פול פירס, שלקח ביחד עם ריברס בבוסטון את האליפות היחידה של שניהם, ומגיע אחרי פלייאוף מצוין במדי וושינגטון. הוא ייתן את הקשיחות ואת האופי שכל כך היו חסרים וינהיג את חדר ההלבשה שיכלול שחקנים שנוטים לאבד שליטה במהירות (ע"ע ג'וש סמית' ולאנס סטיבנסון). אם כל החלקים יתחברו ביחד, יש לנו פוטנציאל לקבוצה היסטורית.

 

ההימור: אין פה מקום להתחכמויות, לדוק ריברס יש את אחת החמישיות החזקות בליגה וכנראה גם את הספסל הכי טוב בליגה. זאת העונה שלהם והאליפות צריכה להיות בסופה של דרך האבנים הצהובות. מקום שני במערב והעפלה לגמר ה-NBA.

 

גולדן סטייט ווריורס – הנגאובר או אליפות נוספת?

 

מקום ראשון במזרח, קארי נבחר ל-MVP וכמובן תואר אלופת העולם. לא, זה לא רק תקציר הפרקים הקודמים, מכיוון שתסריט העונה המושלמת של גולדן סטייט יכול לחזור על עצמו גם בעונה קרובה. כל העיניים יהיו נשואות אל עבר "הרוצח בעל פני המלאך" כדי לראות אם הוא יכול להפוך את הקבוצה המהנה בליגה לשושלת שנזכור לשנים הבאות.

 

קרי. כל העיניים נשואות אליו (AFP)

 

מבחינת הסגל, לא השתנה הרבה אצל אלופת הNBA במהלך הקיץ האחרון. דיוויד לי שבין כה וכה היה פצוע רוב העונה שעברה נשלח לבוסטון ובמקומו הגיע ג'ייסון תומפסון הקפיצי כדי לעבות את מצבת הגבוהים, ומעבר לזה הרוטציות אמורות להיות זהות. בקיץ דריימונד גרין האריך חוזה עד 2020 והיסודות אמורים להיות שם, השאלה אם הליגה למדה איך להתמודד איתם.

 

ההימור: קשה עד כמעט בלתי אפשרי לעשות עונה מושלמת שנייה ברצף, ולכן צפויה נפילת מתח מסוימת אצל הווריורס במהלך העונה הקרובה. המצב הרפואי של סטיב קר  בוודאי יפגע בה, גולדן סטייט יסיימו רק במקום הרביעי במערב. אבל בפלייאוף מדובר בסיפור אחר לגמרי.

 

סקרמנטו קינגס – רוצים להחזיר את הכבוד

 

חוסר מזל בשילוב של ניהול רע ובחירות דראפט מבוזבזות הן הסיבות לתוצאות הגרועות של המועדון בעשור הנוכחי, לקח יותר מידי זמן עד שיעשו שם שינוי, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם. הוא  הגיע במרץ האחרון בדמותו של ולאדי דיבאץ' האגדי. סנטר העבר של הקבוצה התמנה לנשיא ולמנכ"ל של סקרמנטו עם כוונה ברורה – להחזיר לקינגס את הכבוד האבוד.

 

דיבאץ' לא בזבז זמן וכבר בפגרה הראשונה בהנהלתו החתים את רג'ון רונדו. רכז בוסטון לשעבר, איבד את הדרך בדאלאס ויקווה לחזור אליה אצל מאמן בכיר כמו ג'ורג' קארל. אל הרכז מצטרף מרקו בלינלי שמגיע לאחר יורובאסקט מצוין וגם קארון באטלר שיוכל לתת מהניסיון שלו במשחקים החשובים.

 

כספי. אהוב הקהל (gettyimages)

 

ומה עם חביב הקהל (ולא רק בישראל), עומרי כספי? הפרוורד פותח את עונתו השביעית בליגה בקבוצה היחידה בה הוא מרגיש בן בית. כספי מקבל כבוד מהאוהדים, מהשחקנים והכי חשוב מג'ורג' קארל, שפילוסופיית האימון שלו מתחברת מצויין עם צורת המשחק של הישראלי. לכספי יש תחרות גדולה על דקות משחק בעמדה 3 ולכן סביר להניח שלא יפתח בחמישייה גם במשחקים שרודי גיי לא ישחק, אבל היכולת של הפרוורד הישראלי לעלות מהספסל כל משחק עם אותן אנרגיות ועם אותה כריזמה יקנו לו דקות משחק קבועות ויציבות בעונה הקרובה.

 

ההימור: להחזיר את סקרמנטו להיות קבוצת פלייאוף זאת ממש לא עבודה קלה והרבה יהיה תלוי במשולש היחסים רונדו- קאזינס- קארל ואיך הכול יתחבר ביניהם. רונדו כבר סיפר לתקשורת שיחסיו עם המאמן בעייתיים, ובגזרה של קאזינס- אף אחד לא שכח שקארל רצה להחליף את הסנטר הקיץ. אבל לקינגס יש סגל מספיק עמוק כדי לנצח מספיק משחקים ולהשתחל לפלייאוף. במערב זה בהחלט הישג מחובר.

 

פיניקס סאנס – מה שטוב לבלדסו

 

אם היו מבקשים מג'ף הורנסק לתאר את העונות האחרונות של קבוצתו במילה אחת, הוא היה משתמש במילה "כמעט". במשך רוב העונה הסאנס נשפו בעורפם של קבוצות המערב בעודם מציגים כדורסל איכותי ומפרגן, אבל הפסדים שוברי- לב במשחקים צמודים (5 הפסדים על הבאזר בשנה שעברה) ניתבו את המומנטום של הקבוצה לכיוון שלילי.

 

באווירה זו הוחלט באמצע העונה שעברה לעשות שינוי בקו האחורי וכך מצאו את עצמם צמד הרכזים דראגיץ'- את- תומאס הרחק בחוף המזרחי, ומנגד ברנדון נייט הגיע לקבוצה השלישית שלו בשלוש שנים וקצת הלך לאיבוד לצד בלדסו הדומיננטי. הרכז נמצא בשנתו האחרונה בחוזה ולא מן הנמנע שנראה אותו נשלח לקבוצה אחרת בתמורה לשוטינג גארד אמיתי.

 

בלדסו. הקבוצה תיפול ותקום עליו (AFP)

 

למרות שפיניקס היא לא בדיוק קבוצה צעירה, היא עדיין מלאה בשחקנים שעוד לא מילאו את מכסת הפוטנציאל שלהם. מירזה טלטוביץ' יכול לפרוח תחת הורנסק, אלכס לן יכול ללמוד רבות מטייסון צ'אנדלר וגם ארצ'י גודווין ודווין בוקר צריכים להראות גרף השתפרות. עם זאת, השחקן המשמעותי העונה יהיה טי. ג'יי וורן שהראה שדרך חיתוכים נכונים ומתוזמנים בהתקפה ושימוש נרחב בתנועה ללא כדור, הוא יכול לסייע רבות לבלדסו. ומה שטוב לבלדסו – טוב לפיניקס.

 

ההימור: גם העונה פיניקס תיראה כמו תחנת רכבת, משום שהסגל לא מאוזן ויש לא מעט אופציות לטרייד באוויר. אבל במידה והסגל יישאר כמו שהוא, פיניקס לא תעשה פלייאוף ותסיים את עונת 2015/2016 במקום העשירי במערב, שזה, להבדיל מהעונות הקודמות, אפילו פחות מ"כמעט".

 

לוס אנג'לס לייקרס – העונה האחרונה של קובי

 

הם לא יודו בזה, אבל עמוק בפנים, אוהדי הלייקרס רק מחכים לרגע שבו קובי יפרוש. לברייאנט, מודל 2015/16, אין כלום מעבר למוניטין של אגדה. הניתור והצעד הראשון הקטלני התחלפו בכבדות ובתנועות איטיות, הדיבורים על טבעת שישית התחלפו במילות סיכום. רק המשכורת המנופחת נותרה כזכר היחיד לאותו השחקן ששלט בליגה  והושווה למייקל ג'ורדן עד לפני כמה שנים.

 

קובי. מחכים לרגע בו יפרוש (gettyimages)

 

תוך כדי תהליכי הפרידה מאחד הכוכבים הכי גדולים שידע הענף, בעיר המלאכים כבר מתחילים בהכנות לקראת הדור הבא. ג'וליוס רנדל חוזר מפציעה שהשביתה אותו כל העונה שעברה וטכנית העונה הקרובה תיחשב עונת הרוקי שלו, בצוותא עם הרוקי "האמיתי" של הקבוצה- דיאנג'לו ראסל. שניהם מראים לפעמים ניצוצות למה יכול להיות בעתיד, אבל הדרך עוד ארוכה.

 

ההימור: כמו מצבת הגארדים כך התעבה גם הקו הקדמי של הלייקרס עם הגעתם של היברט ובאס, מה שמכשיר את הקרקע עבור קובי לתת עונת פרישה מכובדת. כמובן שזה לא יספיק כדי באמת להתחרות במערב. מקום 14 והרבה הפסדים במשחקים צמודים.

 

חמישיית הבית: כריס פול, סטפן קארי, קליי תומפסון, בלייק גריפין, דמרקוס קאזינס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי