הבית אטלנטי: הצד המכוער של ליגת ה-NBA

העבר נגד העתיד. מרקוס סמארט מבוסטון מנסה לחסום את קלדרון מהניקס
העבר נגד העתיד. מרקוס סמארט מבוסטון מנסה לחסום את קלדרון מהניקס | צילום: AFP

קבוצות חלשות, ניהול רע, חוסר עניין, אוהדים מיואשים וצדיקה אחת בסדום

(גודל טקסט)

הקומישינר אדם סילבר הודיע הקיץ על שינוי בשיטת הדירוג בליגה; להבדיל משנים עברו, מעונת 2015/2016 קבוצות שיבטיחו את מקומם בראשות הבית שלהם לא יקבלו שריון ברביעייה הראשונה בטבלת המחוזות בסיום העונה. אלה חדשות טובות לאוהדי הNBA כי זה הופך את עניין המיקום בפלייאוף להוגן יותר.

 

טורונטו, מצד שני, לא תוכל להסתמך על לסיים ראשונה בבית החלש ביותר בליגה. חוץ מהראפטורס, בבית האטלנטי יש 4 קבוצות שנמצאות בתהליך שלא כולל בתוכו עלייה לפלייאוף: בוסטון אולי מנסה לעשות את זה נכון, אבל שני המועדונים הניו יורקיים, שנחשבים לבין העשירים בליגה, השאירו את אחת מבירות הכדורסל העולמי למעשה ללא קבוצה לגיטימית ב-NBA. ופילדלפיה? היא בדרך לעוד עונת טאנקינג.

 

 

טורונטו ראפטורס – מה שהיה הוא שיהיה

 

כבר כמה שנים שהכדורסל בקנדה נמצא במגמת עלייה, ולא מעט מזה בזכות היכולת של הראפטורס להתברג בפלייאוף המזרחי כל עונה. טורונטו, דה-פקטו, היא "הקבוצה של המדינה" (ד"ש משמעון מזרחי) והקהל שלה הוא כוח שמשמעותי שרק עולה בכמותו עם הזמן.

 

מהבחינה הזו טורונטו היא אי של יציבות בתוך הבלגן של המזרח, או לפחות עד שזה מגיע לפלייאוף- כזכור בעונה שעברה הקבוצה התפרקה בסדרה מול וושינגטון, אבל המנכ"ל מסאי יוג'רי בחר להמשיך עם הקיים במקום לזעזע את הספינה.

 

לא זעזע את הספינה. מנכ"ל הרפטורס מסאי יוג'רי (gettyimages)

 

הראפטורס איבדו בפגרה את השחקן השישי של העונה לו וויליאמס ואת הרכז השני ג'ראויס ואסקז, שני גארדים יוצרים שתרמו ביחד 25 נק' וכמעט 6 אסיסטים, אך החתימו את דמארה קארול המצוין מאטלנטה, שיפתור את בעיית ההגנה שהיתה משמעותית מול הוויזרדס. בהערת אגב: אנתוני בנט חוזר למולדת בתקווה להציל את הקריירה שלו לפני שיהיה מאוחר מידי.

 

ההימור: טורונטו חסרה כישרון התקפי שיפגע בה במהלך העונה הסדירה אבל להבדיל משנה שעברה ההגנה שלה תפצה על זה בפלייאוף. מקום 5 במזרח וסדרה עצבנית של 7 משחקים מול וושינגטון בסיבוב הראשון.

 

בוסטון סלטיקס – המופע של בראד סטיבנס

 

אוהדי הסלטיקס התכוננו לעוד עונת טאנקינג מייגעת הכוללת טרייד על שני הכוכבים הגדולים שנותרו בקבוצה – רונדו וגרין, ובעיקר להמון הפסדים שיובילו לבחירת דראפט גבוהה, אבל לפתע קרה משהו לא צפוי – בוסטון התחילה לנצח. יש לזה סיבה אחת וקוראים לה בראד סטיבנס.

 

המאמן הצעיר בליגה הפך את הירוקים בחצי השני של העונה לקבוצה מגובשת, קשוחה ונטולת אגו. אוסף של שחקנים צעירים חסרי ניסיון ועם כישרון מוגבל הפגינו נאמנות מדהימה לשיטה של סטיבנס וזה התבטא בתרגילים הקבוצתיים שבוצעו בשלמותם ובמחויבות בהגנה שעשתה לקליבלנד חיים קשים בפלייאוף.

 

שני שחקני מפתח שהביאו את השינוי בעונה ההיא וכן יהיו חלק מרכזי מהעונה הקרובה הם אייזיאה תומאס ומרכוס סמארט. האחרון היה אחד הגארדים היותר מבטיחים כשנכנס לדראפט 2014 בזכות מימדי גוף נדירים לעמדה שלו בנוסף לאתלטיות ופוטנציאל הגנתי עצום. אחרי שגימגם בחודשים הראשונים שלו בבוסטון, סמארט התחיל להראות ניצוצות של השחקן שהוא אמור להיות, ואין שום ספק שהשנה הוא ייתן עוד קפיצה מדרגה.

 

חלק מרכזי מהעונה הקרובה. סמארט (AFP)

 

ההימור: בניגוד לאופי ששולט בליגה, בוסטון היא קודם כל הקבוצה של סטיבנס, ולא של אף שחקן. המאמן קובע את הטון. ועם הסגל הצעיר והמחויב שהוא מחזיק, הם רק ילכו וישתפרו. מקום שביעי במזרח יספק את האוהדים.

 

ניו יורק ניקס – העונה של פורזינגיס

 

דריק פישר ופיל ג'קסון פותחים את עונתם השנייה במועדון הפאר לשעבר בידיעה שמכאן אפשר רק לעלות. אחרי שנה מחרידה בכל קנה מידה, הניקס הגיעו לפגרה חדורי מוטיבציה לבצע החתמה של סנטר איכותי חדש- בהתחלה היו שיחות עם דיאנדרה ג'ורדן, לאחר מכן התפשרו וגיששו אצל גרג מונרו, ובסופו של דבר נשארו עם רובין לופז, שהוא באמת אחלה סנטר – אבל פרנצ'ייז פלייר הוא לא.

 

אחלה של סנטר, אבל לא פרנצ'ייז פלייר. רובין לופז (AFP)

 

בסופו של דבר הניקס בנו סגל בינוני ומטה עם אארון אפללו בתור ה-2 הפותח ועם ספסל לוקה בחסר, אבל בדראפט בחר ג'קסון בגבוה הלטבי, קריסטפס פורזינגיס, שבניגוד לשריקות הבוז של אוהדי הניקס, עוד יוכיח שהוא שווה משהו בליגה של הגדולים.

 

הניקס כבר באופן סדרתי מצליחים להוציא את המירב משחקני עונה ראשונה (ונפטרים מהם 6-12 חודשים אחר כך) ופורזינגיס יקבל את הבמה מהרגע הראשון לפרוח. הוא 2.17 מ' עם יד רכה מחוץ לקשת וזריזות לא אופיינית לגובה שלו, ועם קצת סבלנות הוא עוד יתפתח לשחקן התקפי נפלא.

 

ההימור: כרמלו בריא, החמישייה הפותחת בסה"כ בסדר, אבל אפילו במזרח החלש זה לא יספיק לפלייאוף. פציעה אחת רצינית והעונה הלכה. מקום 10 במזרח וקמפיין שכנוע מפלצתי להביא את דוראנט לתפוח הגדול.

 

ברוקלין נטס – עכשיו גם כסף אין להם

 

"הציפיה היא לזכות באליפות בשלוש שנים הקרובות" כך אמר מיכאיל פרוחורוב, הבעלים של הנטס, כאשר העביר את המועדון מניו ג'רזי לברוקלין ב-2012. האוליגרך הרוסי שפך כספים לטובת העניין, אך כיום,  אחרי עוד עונה שבה הנטס לא זכו באליפות, פרוחורוב התייאש. כל כך הרבה כסף התבזבז בשלוש שנים האלה, שהוא הרגיש שזה כבר לא שווה את זה.

 

אז החלום התנפץ, הכסף התבזבז, הנטס מועמדים למכירה והקיץ גם דרון וויליאמס עזב. גם בחירה בדראפט הקרוב אין. לפחות ג'ו ג'ונסון סוף סוף יסיים את החוזה האסטרונומי שלו בסיום העונה והנטס יוכלו להיכנס לתהליך אמתי וסבלני של בנייה מחדש. ובינתיים? יסתכלו על השעון כל 10 דקות כדי לבדוק מתי העונה מסתיימת. כמה עצוב שהדבר היחיד שיהיה מעניין בדרבי הניו יורקי השנה זה המאץ'-אפ בין האחים לופז.

 

עונה אחרונה עם החוזה האסטרונומי. ג'ו ג'ונסון (AFP)

 

ההימור: ברוק לופז ותאד יאנג אמורים להמשיך להוביל את הקבוצה מתחת לסלים, שיין לארקין דווקא יכול לנצל את ירידת המתח ולעשות את הפריצה הגדולה שלו, אבל אי אפשר להתעלם מתחושת ההתפרקות סביב הקבוצה הזו. מקום 12 במזרח.

 

פילדלפיה 76' – משיח לא בא

 

פילי הייתה רחוקה ניצחון אחד בפלייאוף 2012 מלהגיע לגמר המזרח. אתם אול לא זוכרים את זה, אבל אוהדי הסיקסרס בוודאי זוכרים. ככה זה כשהקבוצה שלך כבר שלוש שנים מעלה ערב ערב שחקני D-League  לא מוכרים, נפטרת מכל נכס יחסי שיש לקבוצה וכל זה בשביל סיכוי שיבוא איזה משיח שיוביל אותם אל הארץ המובטחת.

 

אחרי שנואל הפסיד את כל עונת הרוקי שלו בשל פציעה, בא ג'ואל אמביד ועקף אותו – הסנטר שנבחר בדראפט 2014 פצוע ויפסיד גם את כל העונה הקרובה שנה שנייה ברציפות. מזל שיש את ג'אהליל אוקפור. מה שמעלה את השאלה הבאה והמאוד קריטית הזאת – למה כל בחירות הדראפט של הסיקסרס הם סנטרים?

 

למה כל בחירות הדראפט של הסיקסרס הם סנטרים? ג'אהליל אוקאפור (AFP)

 

לסנטר בוגר מכללת דיוק צפויה להיות עונה מוצלחת בפן האישי והוא לבטח אחד המתמודדים הבטוחים לזכות בתואר רוקי העונה, אבל הגנתית הוא עוד צריך להשתפר. חוץ ממנו כדאי לשים לב לניק סטאוסקס, קלעי השלשות כמעט היחיד בפילדלפיה, שבעונתו השנייה ינסה לפרוץ ולנצל את המבטים הפנויים שיקבל.

 

ההימור: ליין אפ של אוקפור ונואל ביחד פשוט לא יכול לעבוד בהתקפה, יש יותר מידי ממי להביא עזרה. מקום 15 במזרח והרבה תפילות שבדראפט 2016 זה יעבוד.

 

חמישיית הבית: קייל לאורי, ג'ו ג'ונסון, דמארה קארול, כרמלו אנתוני, ברוק לופז

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי