מערב פרוע: הבית הדרום מערבי ימשיך לרתק

דייויס. הפנים של הליגה
דייויס. הפנים של הליגה | צילום: AFP

גם השנה הוא יציג 5 קבוצות פלייאוף ואת שחקן העתיד בליגה: אנתוני דייויס

(גודל טקסט)

אם ב-NBA היה חשיבות רצינית לבתים, אין ספק שהבית הדרום מערבי היה זוכה בתואר "בית המוות". חמש קבוצות מהטופ של הליגה (כולן נכנסו לשמיניית הפלייאוף האחרון) שמציגות ערב, ערב כדורסל איכותי, שיטתי, קשוח ובעיקר מנצח.

 

כל קיץ מחדש מרוץ החימוש בין קבוצות טקסס מלהיט את האווירה, הרותחת גם כך, והפעם הגיע תורם של אולסטארס כמו למרקוס אולדריג', טיי לאוסון, דרון וויליאמס, דיוויד ווסט ועוד להצטרף למדינת הכוכב הבודד. כשאל השלוש מצטרפות גם ממפיס, שכבר חצי עשור היא אחת הקבוצות הקשוחות בליגה ואת  אנתוני דייויס והפליקנס שינסו להשתחל לפלייאוף.

 

 

יוסטון רוקטס – הגנה זה שם המשחק

 

כמו הרבה קבוצות בליגה ובמיוחד במערב, אף אחד לא יהיה מופתע אם יוסטון תהיה זו שתלך עד הסוף בעונה הקרובה. הרי כל עונה הסגל סביב ג'יימס הארדן רק מתחזק וגם ההגנה כבר ממש לא מהגרועות בליגה, אפילו מצדו של הארדן עצמו. כמות הנקודות שהרוקטס ספגו ב-2015 בממוצע ל100 פוזשנים עומד על 100.6 נקודות לעומת 106.3 בעונה שלפני. חלק מהשינוי הגיע כמובן מהפרידה מג'רמי לין וצ'נדלר פרסונס לטובת שחקנים עם אוריינטציה הגנתית גבוהה כמו בברלי ואריזה, אבל חלק קריטי בשיפור ההגנתי של הקבוצה מגיע דווקא מהכוכב המזוקן שלה, שכנראה קצת נעלב מהקליפים המביכים שרצו ברשת והתחיל להשקיע יותר אנרגיה ומאמצים בצד ההפחות זוהר של המשחק.

 

הארדן. נעלב מהסרטונים ברשת (AFP)

 

לא ברור איך, אבל יוסטון מצליחים להשתפר ולהתחזק כל הזמן – כל פעם שזה מרגיש כאילו זהו, לרוקטס לא נשארו יותר קלפים בשרוול, דריל מורי ישלוף עוד אחד ובשנה האחרונה הביא להארדן עזרה בקליעה בקו האחורי. זה התחיל מהטרייד באמצע שנה שעברה שהנחית את קורי ברואר, נמשך עם החתמתם של סקוררים כמו קי. ג'יי מקדניאלס ומרכוס ת'ורטון והסתיים (בינתיים) בשדרוג עמדת הרכז בטיי לאוסון.

 

הפוינט- גארד המוכשר שינסה לנצל את האתגר החדש כדי להתעורר לחיים אחרי תקופה רעה מבחינה אישית הכוללת שתי מעצרים על נהיגה בשכרות תוך חצי שנה וחודש גמילה מאלכוהול. אם לאוסון יהיה מחובר הוא יהיה נכס חשוב לקבוצה שאולי יעשה את ההבדל בין עוד עונה טובה לבין זכייה באליפות.

 

ההימור: אמרתם חסר פשרות, אמרתם דריל מורי. עם סגל כזה מרשים וג'יימס הארדן אחד – הרוקטס חייבים לזכות באליפות. מקום ראשון במערב.

 

 

ממפיס גריזליס – העברת בעלות

 

אלברט איינשטיין היה זה שאמר שטירוף פירושו לעשות את אותם הדברים שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות. ואכן, נראה שכלום לא משתנה בממפיס שכבר שנים נחשבים לסוס השחור של המערב, הקבוצה הקשוחה והמציקה שעושה את המוות לכל הגדולות באופן מסורתי ורק מחכה לצ'אנס שלה ללכת עד הסוף. עדיין אותה חמישייה קטלנית עם סקורר תורן (פעם רודי גיי, היום קורטני לי), ההגנה עדיין אחת הטובות בליגה, גאסול עדיין גאסול, אבל אם כל זה עדיין לא הביא את הגריזליס לגמר הNBA, למה שהפעם התוצאות יהיו שונות?

 

גאסול. ראש המשפחה (AFP)

 

כי הם כן השתנו, רק שזה קרה בצורה כל-כך הדרגתית כל כך, עד שכמעט ולא שמנו לב. ממפיס היא כבר לא הקבוצה של זאק רנדולף, מארק גאסול עכשיו הוא בעל הבית. הספרדי כבר ממזמן הרבה יותר מסנטר הגנתי מעולה – הוא הפליימייקר, הוא המנהיג, הוא הוביל בעונה שעברה את הקבוצה בנקודות (17.4) ובדקות (33.2) והוא זה שיקלע את סל הניצחון כשצריך. הגריזליס בונים עליו שיעשה את השינוי המיוחל.

 

ההימור: ממפיס היא אחת הקבוצות הכי יציבות בNBA, וזאת גם בדיוק המחלה שלה. גם העונה היא תהיה טובה, אבל לא מספיק כדי ללכת עד הסוף. מקום חמישי במערב.

 

סן אנטוניו ספרס – חילופי משמרות

 

אחרי שבועות של פגישות, שמועות והצעות, המלפפון הכי חם של קיץ 2015 בחר בסיכוי הכי טוב שלו לזכות בטבעת ראשונה בקריירה. ההחתמה של למרקוס אולדריג' לא רק משאירה את הספרס כמועמדת בכירה לזכייה באליפות, היא גם קובעת איך תראה הקבוצה כשעידן פארקר- ג'ינובלי- דאנקן יסתיים, והסוף כבר ממש מעבר לפינה.

 

אז אולי השלישייה כבר מתחילה לחשוב על פרישה, אך הם יחפשו לעשות זאת בסטייל. הספרס מוכנים לחזור לתת בראש עם הכדורסל הכי אירופאי באמריקה בראשות גרג פופוביץ' האחד והיחיד, אבל לא הכול ורוד. להבדיל טים דאנקן, שכנראה מצא את מעיין הנעורים המיתולגי, טוני פארקר כבר לא מה שהיה. הרכז אולי "רק" בן 33, אבל הרבה מהמשחק שלו היה תלוי ביכולת להיכנס לצבע מתי ואיך שהוא רוצה ולעורר מהומות, והצעד שאיבד יכול להיות משמעותי.

 

אולדריג'. היורש של דאנקן? (AFP)

 

אחרי קיץ ארוך של פארקר עם הנבחרת הצרפתית, על פאטי מילס להתכונן לשחק הרבה דקות העונה ולהראות שיש בו יותר מידית קטלנית ל-3 נקודות. גם קייל אנדרסון הצעיר יהפוך העונה לשחקן רוטציה חשוב לאחר שזכה בתואר הMVP של ליגת הקיץ האחרונה, והיה מעניין לראות איך הוא ישתלב בקבוצה.

 

ההימור: יש הרבה סיבות למה לא, רובן מסתכמות ב"הם זקנים מידי", אבל העונה הטיעון הפך ללא רלוונטי יותר מתמיד- הכוח של השחקנים הצעירים (גרין, לאונרד, אולדריג', מילס, מקולום ועוד) כלכך משמעותי, שעל השלישייה הגדולה להתרכז בלהישאר בריאים בעונה הסדירה, ובפלייאוף הם כבר יתנו את הטון. מקום שלישי במערב, עם סיכוי ממשי לאליפות נוספת.

 

ניו אורלינס פליקנס – לסמוך על "הגבה"

 

אין הרבה שחקנים בהיסטוריה שניתן לכנותם מפלצת כדורסל. אנתוני דיוויס הוא אחד כזה. בגיל 22 בלבד, הפרוורד/סנטר של ניו אורלינס מטיל אימה על הליגה כולה, והוא אפילו לא קרוב למיצוי הפוטנציאל שבו. רק בקיץ האחרון הוסיף 5 ק"ג של שרירים לגוף האתלטי שלו ובמקביל שיפר את הקליעה לשלוש, נשק שעד לא מזמן לא היה בשימוש. לאחר מספר שחקנים שאכזבו, נראה שדיוויס יהיה הפנים של הליגה בעשור הקרוב, אבל השאלה אם הוא לבד יכול לקחת את הפיליקנס לארץ המובטחת.

 

שלא תבינו לא נכון – ג'רו הולידיי, אריק גורדון וטייריק אוונס הם משולש גארדים מוכשר מאוד, אבל פציעות כרוניות מונעות מהם לעשות את הצעד הבא בקריירה. המנכ"ל דל דמפס, כבר התחיל לחפש אופציות חלופיות, אצל שחקני פרצ'ייז לא נופלים מהשמיים ובינתיים הם התחזקו באלווין ג'נטרי, שהיה אחראי להתקפה שהביאה לגולדן סטייט אליפות.

 

ג'טרי. השדרוג הגדול של הקיץ (AFP)

 

ג'נטרי דוגל במשחק מהיר וקבוצתי, ואחרי רזומה הכוללת 6 עונות בתור עוזרו של ד'אנטוני, המאמן שהמציא את שיטת ה-7 שניות או פחות, וכמובן אליפות עם גולדן סטייט בעונה האחרונה –  אפשר לסמוך על המאמן שהוא יידע איך לנצל את הניידות והמהירות של דיוויס להרבה נקודות קלות במעבר.

 

ההימור: אנתוני דיוויס היה מועמד לתואר ה-MVP בעונה שעברה והעונה יכול מאוד להיות שהוא ייעשה קפיצה נוספת וייקח את התואר המכובד. ברמה הקבוצתית, הפליקנס עדיין לא שייכים לטופ של המערב, אבל הם בדרך הנכונה לשם. מקום 7 בסיום העונה הסדירה.

 

דאלאס מאבריקס – מה היה אילו?

 

כל מה שנוביצקי רצה זה טבעת אחרונה לפני הסיום, הוא אפילו ויתר על מיליונים בשביל לשמור את תקרת השכר נמוכה, אך קיץ אחרי קיץ ראה את השחקנים הבכירים חותמים בקבוצות אחרות. הקיץ הוא ספג את ההשפלה הגדולה ביותר, כשדיאנדרה ג'ורדן ביצע פניית פרסה חצי-חוקית, והאריך חוזה בקליפרס שבוע אחרי שסיכם את תנאיו עם המאבס.

 

כשג'ורדן התחרט – והשאיר חור עצום בעמדה מספר 5 – כבר לא נשארו גבוהים איכותיים בשוק, מה שדה-פאקטו הוציא את דאלאס ממרוץ האליפות.

 

נוביצקי. למה אף אחד לא בא למסיבה שלו? (AFP)

 

אבל הם לפחות ינסו. דרון וויליאמס, שהגיע מברוקלין, יוביל קו אחורי מוכשר מאוד התקפית ביחד עם הרכש הטרי ווסלי מתיוס ושחקנים שהם כבר סמל בקבוצה כמו דווין האריס וג'יי ג'יי בראה, שייכנסו בקלות לשיטה ההתקפית של ריק קרלייל. עם זאת, הבעיה העיקרית תהיה לאו דווקא בעמדת הסנטר, כי עם בהגנה הקבוצתית שתהיה אחת מהחלשות בליגה – לא רק במערב.

 

ההימור: אין מה לעשות, ג'ורדן הרס את העונה של דאלאס עוד לפני שהיא החלה, ובלי טרייד שינחית סנטר הגנתי בקבוצה, קשה לראות את המאבס משתחלים לפלייאוף. מקום 11 במערב.

 

חמישיית הבית: מייקל קונלי, ג'יימס הארדן, קוואי לאונרד, אנתוני דיוויס, מארק גאסול

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי