הצדק צריך להיעשות: גולדן סטייט תעניש את קליבלנד

ג'יימס. משוכנע שכל מדינת אוהיו זורחת לו מהעכוז
ג'יימס. משוכנע שכל מדינת אוהיו זורחת לו מהעכוז | צילום: AFP

קופמן מקווה שהווריורס יסיימו סיפור במשחק 6. בעיקר בשביל דייויד בלאט

(גודל טקסט)

סדרת הגמר ב-NBA נמשכת יותר מדי זמן, לפחות לטעמי. מאז פיטוריו של דיוויד בלאט מקליבלנד – בנימוק של חדר הלבשה עצוב – אני מצפה לשיחה בין בעלי המועדון דן גילברט למנכ"ל המקצועי דייב גריפין. בחלומי גילברט אומר שהעצב אין לו סוף, והוא נפטר מגריפין, טיירון לו ה"בוגדני" וכמובן מלברון ג'יימס.

 

המלך הרי משוכנע שכל מדינת אוהיו זורחת לו מהעכוז, ויש בי שאיפה שכוכב העל הזה ייקח את האגו והנרקיסיזם למקום אחר. אולי למיאמי, אצל פט ריילי, שאותו הוא לא יכול לטאטא מהפרקט, גם לא ממשרד נשיא המועדון. וריילי הרי גיבה את ספולסטרה, בגיבוי אמיתי, לא כמו שנתן גריפין לבלאט. כי בארה"ב בכלל ובספורט המקצועני בפרט, Dog-eat-dog.

 

 

ביתרון 0:2 בסדרה אפשר היה לצפות מגולדן סטייט לסגור עניין בקליבלנד. אז השלישי היה תקלה של מכה קטנה בכנף, הרביעי היה תיקון טעות והכנה לטקס באורקל ארנה. אבל הנהלת הליגה התערבה בהחלטה שערורייתית: השעיה של דריימונד גרין (עבירה טכנית רביעית), השחקן החשוב ביותר בווריורס. אז עכשיו גולדן סטייט ביתרון 2:3 ויכולה לגמור את הסיפור עם אליפות שנייה ברציפות.

 

גרין. הנהלת הליגה התערבה (AFP)

 

הסנטר האוסטרלי אנדרו בוגוט סיים את העונה בגלל נקע בברך, והוא יחסר לסטיב קר בעיקר בקטע ההגנתי. נכון שבגמר השתמשו בו פחות מאשר בשאר המשחקים, אבל כמו שפיל ג'קסון ידע להפיק את המרב בשיקאגו מלוק לאנגלי, לקר היו משימות לבוגוט. יש מספיק אפשרויות, כגון איגודלה בעמדה מספר 4 ולעתים גרין בציר, כדי לרוץ עם הרכב נמוך וכדי לאלץ את טיירון לו לחשוב על הקווים, כסנג'רו של לברון.

 

אבל נתון אחד ודאי – האלופה לא יכולה לאפשר לג'יימס ולקיירי אירווינג לקלוע יותר נקודות במחצית מכל החמישייה שמולה. כי אם זה יקרה, יהיה משחק 7 ותידחה השיחה בין גילברט לגריפין, מה שיעציב אותי מאוד. גם טיירון לו, שכאשר דחף את הסטילטו לגבו של בלאט, הובטחו לו שלוש שנות חוזה. לא יודע אם ההבטחה תמומש בסוף הסדרה.

 

טיירון לו. ההבטחה תמומש? (AFP)

 

אין תמונה יפה יותר בספורט כאשר קבוצה מגיעה לאולמה הביתי של זו שרוצה לקחת ממנה את התואר ומשתינה לה בסלון, במרכז השטיח. הווריורס כבר עשו את זה לקאבס במשחק הרביעי, למה שלא יעשו את זה גם בשישי?

 

ללא שום ספק, האלופה היא הקבוצה הטובה בליגה, ולא רק המאזן שלה מגבה את האמירה האוניברסלית הזו. נכון שנגרם נזק במשחק החמישי וכל הנתונים הסטטיסטיים התגבשו למשחק שבו שני כוכבים פירקו אותם. גולדן סטייט היא אלופה גאה לא רק בגלל ההתקפה, בעיקר בגלל ההגנה. הכישרון הנדיר של הספלאש בראדרס מתחבר לשיטה, שהיא פשוטה בעיקרה: לשמור על הכדור ולקחת זריקות ממצבים נוחים. רק שלסטף ביום עבודה שגרתי, כל מצב הוא נוח.

 

קרי והחברים. הקבוצה מנצחת (AFP)

 

אם זאת, כדאי שיחזרו ליסודות שהביאו אותם לשיא נדיר ולשתי עונות נפלאות כדי למנוע בכל מחיר את משחק הריצה של היריב. אם הקאבס ירוצו ויסיימו מתפרצות ביתרון מספרי בדרך אל הסל, אני – שוב – אתעצב מאוד.

 

בימים רגילים אני אוהד ניקס, כך שנולדתי להיות לוזר. לא אני בחרתי בהגדרה, המציאות פשוט בחרה בי, ולסבל אין סוף. אבל חייבים למסגר עוד הפסד של לברון בסדרת גמר כדי לשפר את המאזן ל-7:2. ולו רק כדי להזכיר לכל אוהדי הספורט בכלל, וכדורסל בפרט, שבערב נתון יכול להיות שחקן גדול מהמשחק. אבל לאורך זמן, קבוצה היא זו שמפיקה תארים. וגרין חוזר כדי לחבר את התלכיד ולהזכיר את זה לכולם.

 

קשה לי כבר לצפות למסע"ת של גילברט שבה הוא מודיע ביגון קודר שהחליט להחליף את גריפין. כי צדק (גם אם הוא פואטי), לא רק צריך להיעשות, הוא חייב גם להיראות. הפופקורן מוכן להצגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי