לברון: מנסה לעשות מה שאני יכול עבור הקבוצה הזו

לברון. ניתן את כל מה שיש לנו
לברון. ניתן את כל מה שיש לנו |

כוכב קליבלנד רוצה לעשות היסטוריה עם תואר ראשון, גולדן סטייט תפריע?

(גודל טקסט)

לאחר עונה שלמה של מאבקים ומהפכים ובשוויון מוחלט לאחר שישה משחקים בסדרת הגמר, אליפות ה-NBA תוכרע הלילה (בין ראשון לשני) במשחק בודד בין גולדן סטייט וקליבלנד. כזכור, הווריורס יארחו את המשחק השביעי והמכריע באוקלנד, קליפורניה, לאחר שהקאבס השוו את הסדרה ל-3:3 עם ניצחון ביתי משכנע 101:115 במשחק השישי.

 

למרות ששברו את שיא הניצחונות בעונה הרגילה, בגולדן סטייט מודים כי הפסד הלילה יהפוך את העונה כולה לכישלון. בקליבלנד מקווים לעשות היסטוריה ולהפוך לקבוצה הראשונה אי פעם להפוך פיגור 3:1 לניצחון בסדרת הגמר ולזכות באליפות ראשונה בתולדות המועדון.

 

 

הקאבס הפסידו את שני המשחקים הראשונים בסדרה ב-24 נקודות בממוצע והמצב נראה אבוד לחלוטין עבורם לאחר שנפלו לפיגור 3:1 עם מפלה ביתית. אולם הם נמצאים 48 דקות בלבד מאליפות תודות בעיקר לפנומן לברון ג'יימס, שהוביל את קליבלנד לשני ניצחונות רצופים שלא רק השוו את התוצאה בסדרה ל-3:3, אלא גם את סך הנקודות אותן קלעו כל אחת מהקבוצות בששת המשחקים הראשונים ל-610 כל אחת. לברון קלע 41 נקודות בפעם השנייה ברציפות במשחק מספר 6 ועד כה מוביל את כל השחקנים בסדרה בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות וחסימות.

 

ג'יימס. 48 דקות מהיסטוריה (AFP)

 

ג'יימס הפך לשחקן החמישי בלבד בהיסטוריה והראשון מאז שאקיל אוניל ב-2000 לקלוע לפחות 40 נקודות בשני משחקים ברצף בסדרת הגמר וקליבלנד תזדקק להופעה פנומנלית נוספת של כוכבה בכדי להשלים את המהפך ולהפוך לקבוצה הראשונה מאז וושינגטון ב-1978 לנצח בחוץ משחק שביעי בגמר.

 

"אני אעשה כל מה שאפשר כדי שננצח", אמר ג'יימס, שבשלב מסוים קלע 18 נקודות ברציפות במשחק מספר 6. "אני מנסה לעשות את מה שאני יכול עבור הקבוצה הזו. זה המשחק האחרון של העונה עבור כולנו. אנחנו ניתן את כל מה שיש לנו והם ייתנו את כל מה שיש להם ונראה מה יהיה".

 

מאמן קליבלנד טיירון לו, שהחליף את דייויד בלאט בחודש ינואר, יכול להפוך לשני ברציפות לזכות באליפות בעונתו הראשונה על הקווים לאחר שמאמן הווריורס סטיב קר עשה זאת לפני שנה. קר היה הראשון לעשות זאת מאז פט ריילי ב-1982.

 

לו. מאמן שני ברציפות שזוכה באליפות בשנתו הראשונה? (AFP)

 

"הקבוצה הזו עברה הרבה העונה אבל המשיכה תמיד להילחם", אמר לו. "לברון הוא אחד הגדולים בכל הזמנים. היינו עם הגב לקיר והוא לקח אותנו על הגב שלו בשני המשחקים האחרונים בדרך למשחק שביעי".

 

סטף קרי קלע 30 נקודות עבור הווריורס במשחק מספר 6, אולם הוא הפך לשחקן הראשון ב-20 השנים האחרונות להיות מורחק במשחק גמר בשלהי הרבע האחרון לאחר שהתווכח עם השופטים וזרק את מגן השיניים שלו על אוהד. קרי נקנס ב-25 אלף דולר, כשגם מאמנו קר זוכה לעונש דומה לאחר שהעביר ביקורת על השופטים שלטענתו לא היה הוגנים כלפי ה-MVP של העונה הסדירה.

 

"לא הפסדנו בגלל השיפוט אבל שלוש משש העבירות נגד סטף היו מגוחכות", אמר קר. "אנחנו מאוכזבים מההפסד, אבל אני הייתי לוקח בתחילת העונה משחק אחד בבית על האליפות. אנחנו במקום בו 29 הקבוצות האחרות בליגה היו רוצות להיות בו. יש לנו בטחון כיוון שאנחנו האלופים וניצחנו הרבה משחקים בשנתיים האחרונות. אין יותר טוב ממשחק ביתי מכריע על האליפות".

 

קרי. "עוד יש לנו הזדמנות לקחת את התואר" (AFP)

 

למרות שזכה בתואר MVP שני ברציפות, הראשון לעשות זאת פה אחד, קרי יודע כי העונה כולה תיזכר כאכזבה אם הווריורס לא ינצחו הלילה. "יש לנו הזדמנות גדולה לזכות באליפות מול האוהדים שלנו", אמר קרי. "דברים לא הלכו עבורנו בשני המשחקים האחרונים. הפלייאוף לא היה קל עבורנו אבל יש לנו עוד הזדמנות לקחת את התואר".

 

"לא הלך לנו בשני המשחקים האחרונים אבל אני אוהב את הסיכויים שהכול יתחבר במשחק השביעי ושניקח את האליפות. אנחנו יודעים למה אנו מסוגלים ומה השגנו עד עכשיו. אנחנו נותרים מאוחדים ולא מורידים את הראש למרות שני ההפסדים האלה. בתחילת העונה היינו שמחים לשחק משחק שביעי ומכריע בבית על תואר האליפות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי