אנתוני פארקר שוב בישראל: זאת מדינת כדורסל נפלאה

אנתוני פארקר עם שמעון מזרחי
אנתוני פארקר עם שמעון מזרחי | אודי ציטיאט

כוכב מכבי תל אביב לשעבר הגיע גם הוא למחנה "כדורסל ללא גבולות" הנערך בארץ בשיתוף ה-NBA, וסיפר על תכניותיו: "רוצה להיות ג'נרל מנג'ר בליגה". דייויד בלאט: "חשוב וקריטי שמחנה כזה הגיע לכאן"

(גודל טקסט)

מחנה הכדורסל הבינלאומי "כדורסל ללא גבולות" נפתח היום באופן רשמי בישראל, עם מסיבת עיתונאים מיוחדת ואימונים ראשונים שנערכו במכון וינגייט לכדורסלנים צעירים מרחבי העולם. המחנה המרשים – פרוייקט מיוחד שנעשה בשיתוף פעולה עם ה-NBA – הגיע לראשונה לישראל ועימו גם אגדות כדורסל רבות ובכירים מהליגה הטובה בעולם.


אנתוני פארקר
, אגדה בפני עצמה עבור הכדורסל האירופי והישראלי, לוקח גם חלק במחנה תוך שהוא עוזר לפתח את השחקנים הצעירים שהגיעו לפרוייקט המיוחד. עבורו, התזמון לא יכל להיות טוב יותר לאחר שבשבוע שעבר הוא עשה צעד נוסף בקריירה, ומונה למנהלה המקצועי של לייקלנד מג'יק, קבוצת הבת של אורלנדו מג'יק (בה שימש סקאוט עד עתה), שמשחקת בליגת הפיתוח.
 

"זו הזדמנות מצויינת עבורי להתפתח בפן הניהולי של הכדורסל", התייחס פארקר למינוי המרשים בשיחה לספורט 1, "אני מתרגש, זאת עונה ראשונה שלי בלייקלנד. אעבוד בצורה צמודה לאורלנדו מג'יק ויהיה לנו חלק גדול בפיתוח השחקנים והצוות שלנו. אני מתרגש מאוד, הקהילה שלנו נהדרת".


פארקר לצד רובינסון ושאר המשתתפים. חולם לנהל ב-NBA

פארקר לצד רובינסון ושאר המשתתפים. חולם לנהל ב-NBA (אודי ציטיאט)


יש לך שאיפות להתקדם בעתיד ולהתמנות לג'נרל מנג'ר באחת מקבוצות ה-NBA?

"כן, זה משהו שמעורר בי שאיפות בנקודה מסויימת, אבל כרגע אני עוד נהנה ולומד תוך כדי תנועה מאנשים נהדרים. רוב הניגן (מנהלה המקצועי של המג'יק עד העונה שעברה) נתן לי את ההזדמנות להיות סקאוט במועדון, וסקוט פרי (סגנו של הניגן באותה תקופה) היה מנטור מצויין עבורי. עכשיו יש לנו את ג'ון האמונד וג'ף וולטמן שנתנו לי הזדמנות והעניקו לי יחס נהדר, ויש לי גם הרבה מה ללמוד מהם".


שחקן העבר התייחס גם למחנה הכדורסל בו הוא משתתף: "זה לא ייאמן שפרוייקט כזה מגיע לישראל, ייחלתי ליום הזה במשך שנים. הפרוייקט "כדורסל ללא גבולות" היה כבר בהרבה מקומות ותהיתי לעצמי למה שלא יגיע גם לישראל. זו מדינת כדורסל, אנשים כאן אוהבים כדורסל וכל מי שמגיע לכאן מרחבי העולם רואה איזו מדינה נפלאה יש פה. הם חווים כאן דברים שאנחנו חווינו פעם. זה טוב למדינת ישראל, טוב לכדורסל ואני מאוד נהנה".


דייויד בלאט
אמנם לא לקח חלק מעשי במחנה, אך הגיע גם לאירוע ושיתף בתחושותיו: "זה קריטי וחשוב ביותר שאנשים ממדינות שונות מגיעים לפה ורואים מהי ישראל", סיפר המאמן הישראלי בשיחה לספורט1, "הם משתפים פעולה תחת המטריה של "כדורסל ללא גבולות", ויוצאים מפה עם מסרים ומחשבות חיוביים על ישראל ועל הספורט פה. זה סוג של שגרירות ואי אפשר להתעלם מזה. הגדולים שבגדולים הגיעו לפה. דיברתי עכשיו עם דיוויד רובינסון, אחד השחקנים הגדולים ב-NBA אי פעם, ועם אנתוני פארקר, אחד השחקנים האמריקאים שהכי השתלבו פה בישראל וכן הלאה. כמובן שגם אדם סילבר, כראש של ה-NBA, הגיע ואמר מילים חמות על המדינה ועל מה שנעשה פה. אי אפשר לבקש יותר מזה".


דייויד בלאט. יוזמה חשובה ביותר

דייויד בלאט. יוזמה חשובה ביותר (אודי ציטיאט)


כל המשלחת שהגיעה לפה מה-NBA מעוררת בך עוד יותר את החשק לחזור לשם?

"לא צריך יותר חשק, אני בעצמי כבר חדור מטרה לחזור לצד הזה של הים. נראה מה יהיה".


הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי