ריק פיטינו פוטר מתפקידו במכללת לואיוויל בעקבות חשד לשחיתות

ריק פיטינו
ריק פיטינו | טוויטר

שערורייה בארה"ב: המכללה חשודה ששילמה 100 אלף דולר למשפחתו של צעיר כדי לגייסו לתוכנית הכדורסל בניגוד לכללי ה-NCAA. במדינה טוענים שהמאמן המוערך עשוי לפרוש בעקבות המקרה

(גודל טקסט)
שערורייה גדולה בכדורסל המכללות בארצות הברית. ה-FBI עצר הלילה (בין שלישי לרביעי) ארבעה עוזרי מאמנים מאוקלהומה סטייט, אובורן, אריזונה ו-USC בחשד לפרשיית שחיתות נוספת. בנוסף דווח כי מאמנה האגדי של מכללת לואיוויל, ריק פיטינו, סיים את תפקידו בקבוצה.


לפי החשדות עובד בכיר במכללת לואיוויל העביר 100 אלף דולר למשפחתו של שחקן צעיר כדי שיצטרף לתוכנית הכדורסל של המכללה. לפי ה-FBI זמן קצר לאחר שהכסף הועבר, השחקן התחייב באופן פומבי ללואיוויל.




"לואיוויל מחויבת לנהוג לפי הכללים האתיים של ה-NCAA", אמר הנשיא של המכללה. "כל הפרה תהיה בלתי נסבלת". כרגע אין חשודים ספציפיים, אבל האחריות נופלת באופן אוטומטי על המאמן ריק פיטינו ומנהל מחלקת האתלטיקה במכללה, טום ג'וריץ'.

Pitino leaving. pic.twitter.com/1HE3gOZQnx

— Marcus Green (@MarcusGreenWDRB) September 27, 2017

זו לא הפעם הראשונה שפיטינו ולואיוויל מסתבכים בפרשיית שחיתות. ב-2015 המאמן הושעה משבעה משחקים לאחר שנודע שקטינה נתנה שירותי מין לשחקני המכללה במשך ארבע שנים והקבוצה עצמה לא השתתפה בטורניר ב-2016. ב-2010 העיד המאמן במשפט של קיירן סיפר שנכנסה לכלא לאחר שניסתה לסחוט ממנו כסף ומתנות תמורת שתיקה. בעקבות המקרה, בארה"ב טוענים שפיטינו עשוי לסיים את קריירת האימון באופן סופי, לא רק במכללה.


פיטינו בן ה-65 שימש בתפקידי אימון מאז 1974. את לואיוויל הוא אימן מאז 2001 וזכה איתה באליפות ה-NCAA ב-2013. גם עם קנטאקי אותה אימן בין השנים 1989-1997 זכה באליפות. ב-1997 הגיע עם ציפיות גדולות לבוסטון סלטיקס מה-NBA אך עזב כעבור ארבע שנים ללא הישגים משמעותיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי