"מנכ"ל דאלאס מאבריקס הטריד מינית בחופשיות לאורך שנים"

דאלאס מאבריקס
דאלאס מאבריקס | מסך

על פי תחקיר "ספורטס אילוסטרייטד", טרדמה אוסרי, שעזב ב-2015, דיבר בגסות והתנהג בצורה מחפירה כלפי עובדות במועדון. "זה היה גן חיות". קיובן נקנס ב-600 אלף דולר בעקבות הודאת הטנקינג

(גודל טקסט)

תקשורת הספורט בארצות הברית רועשת בעקבות תחקיר שפרסם "ספורטס אילוסטרייטד", בו חשף כי טרדמה אוסרי, מנכ"ל הדאלאס מאבריקס לשעבר, הנהיג במועדון "תרבות משחיתה של מיזוגניה וסביבה מטרידה עבור נשים", כך על פי המגזין. בכתבת תחקיר מקיפה שפורסמה הלילה (בין שלישי לרביעי) התגלה כי אוסרי היה ידוע בהתנהגותו המחפירה כלפי נשים שהועסקו במועדון, אבל לא ננקטו כלפיו צעדים לכל אורך הקדנציה שלו כמנכ"ל הקבוצה.

אוסרי, ששימש כמנכ"ל דאלאס בין 1997 ל-2015, נהג לפנות לעובדות בתפקידים זוטרים במועדון ולשאול אותן שאלות ישירות בעלות אופי מיני, ולעתים אף נגע בהן בצורה לא ראויה. על פי התחקיר, ב-2011 התלוננה אחת העובדות על הטרדה מינית מצד אסרי, אך קיבלה ממנו איום שתפוטר אם לא תסיר את התלונה. "כשהתקבלתי לעבודה במועדון סיפרתי על כך לחברות שלי, אך במקום לשמוח איתי הן הציעו לי להיזהר מהבוס". סיפרה. "הוא ניגש אליי בזמן הארוחה ודיבר בגסות על ההרגלים המיניים שלי, בלי שהייתה לי אפשרות להגיד כלום".

תחת הנהלתו של אוסרי, נטען עוד בתחקיר, נוצרה אווירה בה הנשים הרגישו טרף תחת התנהגותם של כמה מהגברים בצוות. כך לדוגמה עובד אחד התנהג באלימות כלפי חברה לצוות המדיה, ועובד אחר נהג לצפות בפורנוגרפיה במשרדים בלי בושה. אחת הנשים שהתראיינו לכתבה סיפרה כי לעומת השחקנים, איתם מעולם לא היתה אף בעיה והיו נחמדים ומכובדים, כשהיתה מגיעה למשרד "זה הפך לגן חיות".

הנהלת דאלאס מאבריקס שחררה לפני מספר שעות תגובה רשמית, ובה נאמר: "קיבלנו ידיעה על התנהגות במשרדינו שאינה הולמת את הסטנדרטים בהם עומד המועדון. ההאשמות נגעו למספר מעשים והערות מצד עובד בחברה שארכו תקופה ארוכה. העובד הנ"ל עזב את המאבריקס לפני שלוש שנים ואנחנו שומעים על המקרים הללו רק עכשיו".

הבעלים מארק קיובן. הבעלים מארק קיובן. "למועדון יש סטנדרטים גבוהים" (Gettyimages)

בתוך כך קיובן נקנס על ידי הנהלת ה-NBA בסכום עצום של 600 אלף דולר בעקבות הודאת הטנקינג שלו. כזכור, הבעלים הודה שאמר לשחקנים שכדאי להפסיד כמה שיותר משחקים עד סיום העונה כדי לקבל בחירת דראפט גבוהה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי