מוטומבו בפתיחת מרכז הספורט בירושלים: "חלום להגיע לישראל"

דיקמבה מוטומבו עם סילבן אדמס
דיקמבה מוטומבו עם סילבן אדמס | דנה בר סימן טוב

מגרש כדורסל חדש, בריכה חצי אולימפית, חדרי כושר מהמתקדמים ביותר ועכשיו גם תכנית הכשרה ייחודית של ה-NBA עבור עשרות קבוצות כדורסל לנוער. כל אלה יפעלו במרכז הספורט על שם סילבן אדמס שנחנך בימק"א בירושלים

(גודל טקסט)

היום (שלישי) נחנך מרכז הספורט של ימק"א ע"ש סילבן אדמס במעמד נשיא ומנכ"ל ימק"א ארצות הברית קווין וושינגטון, מנכ"לית ימק"א ירושלים יוליה עומארי, כוכב ה-NBA המוכר כאחד משחקני ההגנה הטובים ביותר בתולדות ה-NBA דיקמבה מוטומבו, הפילנתרופ היהודי-קנדי ומי שאחראי להבאת הג'ירו ד'איטליה לישראל במאי האחרון ועל שמו נקרא מרכז הספורט החדש סילבן אדמס, וכן מכובדים נוספים.

מרכז הספורט על שם אדמס הוא הגדול ביותר מסוגו במזרח התיכון שהוקם בעלות של מיליוני דולרים. אדמס קיבל החלטה לתמוך בהקמתו של המרכז החדש שכן מאז שעשה עלייה לארץ ישראל מרבית פעילותו מוקדשת לפילנתרופיה שמטרתה לשנות את היחס שישראל זוכה לו בעולם באמצעות הספורט. התרומה לימק"א ולהקמת הוולודרום הראשון במזרח התיכון שנחנך במאי האחרון בתל אביב וכן הבאת הג'ירו ד'איטליה לישראל בקיץ האחרון – הן רק חלק מהיוזמות שנוטל על עצמו בדרך להגשמת חזונו לפתח מצוינות בספורט הישראלי ולשיפור תדמיתה של מדינת ישראל בעולם.

לכבוד טקס גזירת הסרט החגיגי הגיע לארץ דיקמבה מוטומבו, סגן מלך החסימות של ליגת ה-NBA המתנשא לגובה 2.18 מטרים. יחד עם סילבן אדמס הכריז מוטומבו כי המרכז החדש יהיה ביתה הרשמי של ליגת הג'וניור NBA בירושלים, במסגרתה יפעילו אנשי ה-NBA תכנית הכשרה ייחודית עבור 450 בני ובנות נוער ישראליים ממערב ומזרח ירושלים ושבסוף השנה ארבעה שחקנים מצטיינים אף יוטסו למחנה אימונים של הליגה בארצות הברית.


"הגשים חלום". דיקמבה מוטומבו (דנה בר סימן טוב)

הפילנתרופ היהודי-קנדי סילבן אדמס אמר: "ספורט הוא שפה בפני עצמה שאף אחד לא צריך ללמוד. אנחנו מדברים את השפה הזו בין אם אנחנו רצים, קולעים לסל או משחקים. הספורט מאחד אותנו ללא צורך למידה. מי ייתן ומהמקום הזה ייצא מייקל פלפס הבא, עמרי כספי הבא או שחקן NBA חדש שיראה לעולם את הפוטנציאל האדיר שיש בספורט הישראלי עם התעוזה של הספורטאים שיש רק כאן. המקום הזה הוא המקום היחיד שאין בו חומות וגבולות, כולם מתקבלים כאן – עשירים ועניים, צעירים ומבוגרים, אנשים משלושת הדתות, דתיים חילוניים ומסורתיים כי פה כולם הם אחד".

דיקמבה מוטומבו הוסיף: "ימק"א הוא המקום שממנו יגיעו הצעירים המבטיחים הבאים. להגיע לירושלים היה חלום ואני כל כך שמח להגיע לאירוע כזה. ראיתי בעצמי את הכוח של ספורט, איך ספורט מקרב בין אנשים, נותן השראה לילדים ומראה להם איך הם יכולים להשיג כל מה שירצו. המרכז החדש על שם סילבן אדמס ייתן לכל צעירי ירושלים, מקום לשחק בו ולצמוח יחד כדור הבא. המרכז יקרב בין צעירים יהודים, נוצרים ומוסלמים שיבואו לכאן אחרי הלימודים וישחקו יחד".


דיקמבה מוטומבו עם סילבן אדמס (דנה בר סימן טוב)

"תמיד אמרתי לעצמי שאחד מהדברים שאני חייב לעשות בחיים זה להגיע לישראל. זה היה חלום ואני מודה לסילבן אדמס על זה שהזמין אותי ושזכיתי להגיע לאירוע כל כך מיוחד. אני שגריר של ה-NBA ומסתובב בעולם כדי לעודד ילדים להגשים את החלומות שלהם, להנהיג ולצמוח ואני רואה שהמרכז הזה תואם את האג'נדות שאני מקדם. הבניין הזה יביא מאות ילדים מכל הדתות לשחק כאן, ליהנות ולהתאחד אחד עם השני ואני קורא לאותם אנשים לראות בתכנית ההכשרה שלנו הזדמנות להכיר ולהיחשף לאנשים שונים וביחד לצמוח – כי ביחד הם אלה שיביאו את השינוי, גם בספורט וגם בכלל".

במסגרת התכנית יתקיימו מספר טורנירים במהלך השנה שיאחדו 15 קבוצות ממערב העיר ו-15 קבוצות ממזרח העיר לשחקנים עד גיל 14, וכן ייערכו שני מחנות אימונים אותם יעבירו שחקני NBA מהשיקגו בולס, מלווקי בוקס ומיניסוטה – שיכינו את הצעירים לתחרויות. מעבר לכדורסל, צוותי ה-NBA ילמדו אותם כישורים בסיסיים כמו גם את ערכי הליבה של המשחק, יסודות המשחק התחרותי, כישורי חיים, בניית צוות ומנהיגות.


דיקמבה מוטומבו (דנה בר סימן טוב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי