מטורף: הנעל שעלתה ל'נייקי' מעל מיליארד דולר

נעל הנייקי של זיון וויליאמסון
נעל הנייקי של זיון וויליאמסון | AFP

הדבר הגדול הבא, זיון וויליאמסון קרע את הנעל לאחר 33 שניות ועזב את המשחק נגד צפון קרוליינה עם פציעה. למרות שייעדר רק כמה ימים, בארצות הברית זעמו והמדדים בבורסה הגיבו בהתאם

(גודל טקסט)
זאת הייתה הבמה הגדולה מכולם. דיוק נגד צפון קרוליינה, היריבות הכי גדולה בהיסטוריה של כדורסל המכללות, יש כאלה שיאמרו בספורט האמריקאי בכלל. החבורה המפוארת של מייק ששבסקי רצתה להמשיך את העונה המדהימה שלה בהנהגת זיון וויליאמסון, הדבר הגדול הבא של הכדורסל העולמי ומי שצפוי להיבחר ראשון בדראפט הקרוב ב-NBA.


נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה הגיע לצפות, במאי הקולנוע האגדי ספייק לי נכח באולם, מחירי הכרטיסים בשוק האפור זנקו למחירים של עד 10,000 דולרים והרייטינג היה בשמיים. ארה"ב כולה צפתה, וכעבור 33 שניות כבר התרחש האירוע הגדול של המשחק.


וויליאמסון כדרר מסביב לצבע, ולפתע מעד. סוליית הנעל השמאלית שלו מסוג 'נייקי' PG 2.5 (נעל החותמת של כוכב אוקלהומה פול ג'ורג'), נקרעה. הנער בן ה18,ששוקל 129 קילוגרמים, ומתנשא לגובה 2.01 מטרים נאנק על הפרקט מכאבים ונטש את המגרש כשהוא סוחב את הברך. דיוק הפסידה את המשחק 72:88. למרות ההפסד, אמריקה כולה דאגה לוויליאמסון, ורק מאוחר יותר התגלה שהוא סובל מסיבוב קל בברך וייעדר מספר ימים. זה לא מנע מהאמריקאים לזעום.

 

Nike's stock has gone down 1.41% after Duke Basketball star Zion Williamson's PG 2.5 Sneakers fell apart and he sprained his knee…

That would equate to $1.48 Billion lost from an 18-year-old injuring himself! pic.twitter.com/Xlk7ff3jjM

— The Sportsman (@TheSportsman) February 21, 2019


ברק אובמה ולברון ג'יימס הביעו תמיכה, פול ג'ורג', הנציג של הנעל הוציא הודעת תמיכה בזיון, החברה המתחרה 'פומה' שלחה עקיצות בטוויטר, ואפילו מכללת דיוק, שחתומה על חוזה ל-12 עונות עם נייק הוציאה הודעה זועמת. אך הנזק הגדול ביותר לענקית הספורט דווקא נגרם ממקום לא צפוי – הבורסה.


מחיר המניה של החברה ירד ב-1% בלילה שבין חמישי לשישי (שעון ישראל), זאת כנראה בעקבות הלעג הגדול שנוצר ברשתות החברתיות לתקרית הזאת. האחוז הבודד שירד ממחיר המנייה של נייקי, שווה 1.1 מיליארד דולר, ודובר החברה, מאט פאוול מיהר להוציא הודעת הרגעה למשקיעים:


"נעליים נקרעו בעבר, רק שלעולם זה לא קרה בצורה כל כך פומבית. כמובן שאנחנו דואגים לזיון ומאחלים לו החלמה מהירה, אך אין ספק שזאת תקרית חד-פעמית. למרות זאת, נעשה הכל כדי לחקור את הבעיה"



Zion Williamson seems like an outstanding young man as well as an outstanding basketball player. Wishing him a speedy recovery.

— Barack Obama (@BarackObama) February 21, 2019

Hope young fella is ok! Literally blew thru his .

— LeBron James (@KingJames) February 21, 2019

Again let's remember all the money that went into this game…. and these players get none of it…. and now Zion gets hurt… something has to change @NCAA

— Donovan Mitchell (@spidadmitchell) February 21, 2019

Come on over to puma ‍♂️

— Terry Rozier (@T_Rozzay3) February 21, 2019

Paul George said he spoke with Nike about what went wrong with Zion's PG2.5s last night.

PG also reached out to Coach K today to check on Zion. (via @royceyoung) pic.twitter.com/m41WAVhfNh

— SportsCenter (@SportsCenter) February 21, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי