גולדן סטייט נגד העולם, חלק א': האויב מבפנים

שחקני גולדן סטייט
שחקני גולדן סטייט | AFP

החבורה המלהיבה מסן פרנסיסקו רוצה להגיע לגמר בפעם החמישית ברציפות ולהשיג את ה'טריפיט'. אך האם זאת תהיה הריצה האחרונה שלהם ביחד? ומי יכול בכלל לעצור אותם? ארד שופן מנתח

(גודל טקסט)

כדי להבין את הסיפור של גולדן סטייט במלואו, צריך לחזור אחורה ולשאול: איך הגענו לכאן? עברו חמש שנים וארבעה גמרים מאז שסטיב קר הגיע למפרץ סן פרנסיסקו. חמש שנים בהן סטף קרי, רכז מוכשר וצנום בן 26 עם קליעה טובה מחוץ לקשת ובעיות קרסוליים הפך לחייזר ו-הMVP הבלתי מעורער שמחדיר אימה בהגנות ה-NBA.

עברו חמש שנים מאז שבחור לבן ואדיש בשם קליי תומפסון התגלה כאחד השחקנים הקבוצתיים הטובים שראתה הליגה, ואולי לשחקן הטוב ביותר ללא כדור בהיסטוריה. לשוטינג גארד שלא יודע להחטיא זריקה פנויה ובכל זאת משחק הגנה מדהים.

עברו חמש שנים מאז ששמענו לראשונה על דריימונד גרין, בוגר הפרוייקט של טום איזו במישיגן סטייט, פורוורד כבד וטיפוסי בעונתו השלישית בליגה, שהפך בן לילה למנהיג הבלתי מעורער של אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה, על המגרש ומחוצה לו. לשלוש פעמים אולסטאר, שלוש אליפויות, שחקן ההגנה של השנה ב-2017, חבר היכל התהילה באופן ודאי ואחד הפורוורדים הורסיטליים והמיוחדים שראינו.

סטף קרי. אימת ההגנות (AFP)
סטף קרי. אימת ההגנות (AFP)

עברו שלוש שנים ושתי אליפויות מאז שקווין דוראנט, MVP לשעבר, אחד הסקוררים הטובים בהיסטוריה, הסמל של אוקלהומה סיטי ת'אנדר ואחד השחקנים האהובים בעולם, שינה את מאזן הכוחות בליגה והביס את לברון ג'יימס בשני גמרים רצופים שהוא מבסס את עצמו כשחקן המצטיין בשניהם, וכשחקן השנוא בליגה.

עברה פחות משנה מאז שראינו את דימארקוס קאזינס, האולסטאר האחרון שהצטרף לחמישיית המופלאים, שולח לכל הליגה מסר: הסיפור נגמר לפני שהוא התחיל.

כל כך הרבה דברים קרו מאז, כל כך הרבה כוכבים החליפו חולצות, אך הדבר היחיד שנשאר קבוע הוא הדומיננטיות של הגולדן סטייט ווריורס. שושלת. קבוצת טופ שלוש בכל הזמנים, ייתכן שאפילו טופ שתיים. ואילולא ההשעייה המפוקפקת של דריימונד גרין באותה סדרת גמר ב-2016, ייתכן וכבר היו לחבר'ה האלה ארבע טבעות. ייתכן וקווין דוראנט עדיין היה משחק עם ראסל ווסטברוק באוקלהומה. אך לכל זה אין חשיבות עכשיו.

דריימונד גרין. אלמלא ההרחקה ההיא, גולדן סטייט אולי היתה עם ארבע אליפויות ברצף (AFP)
דריימונד גרין. אלמלא ההרחקה ההיא, גולדן סטייט אולי היתה עם ארבע אליפויות ברצף (AFP)

כי התחושה היא שהסוף מתקרב. שהחברים מאזור המפרץ יוצאים לסיבוב אחד אחרון. כי העונה לראשונה ראינו את כל הפגמים יוצאים מחדר ההלבשה הסטרילי של הווריורס. כי השאלה הנשאלת ביותר על ידי כלי התקשורת בעונה האחרונה היא: קווין דוראנט, לאן אתה הולך בקיץ?

בדומה לעונה הקודמת של לברון ג'יימס בקליבלנד, הרחש התגבר לאורך כל העונה. גם העונה עיתונאים מרחבי הליגה לא הפסיקו להשתעשע עם התרחישים, בדיוק כמו עונה שעברה, אז דיווחו ללא הפסקה על התכנון של ה'מלך' מאקרון לעזוב בקיץ. גם העונה, קווין דוראנט נלחם בכל מיקרופון שעומד מולו, מתנגד לענות לכל שמועה כזאת או אחרת, ולמרות זאת מסרב להכריז שיישאר במדי האלופה כשיעברו לאולם החדש בפתיחת עונת 2019/20.

למעשה, השמועה הכי גדולה בליגה מאז פגרת האולסטאר היא על כך שקווין דוראנט וקיירי אירווינג, חברים טובים מחוץ למגרש, יעברו בקיץ לניו יורק ניקס כדי לשתף פעולה עם הבחירה מספר אחת בדראפט זאיון וויליאמסון. כמובן שהכל כרגע בגדר שמועות וספקולציות, אך לאחר עונה מלאת עליות ומורדות, ריבים בתוך הקבוצה ומחוצה לו, נראה שהווריורס פשוט מיצו את עצמם.

קווין דוראנט. מסרב להגיד אם יישאר באלופה (AFP)
קווין דוראנט. מסרב להגיד אם יישאר באלופה (AFP)

וכל איש כדורסל שעקב אחרי החבורה של סטיב קר בחמש השנים האחרונות יודע: רק גולדן סטייט יכולה לנצח את גולדן סטייט. אם הויכוחים עם השופטים ייגררו להרחקות, אם הסבלנות תאזול והם יתפשרו על זריקות לא איכותיות כמו בסדרת גמר המערב נגד יוסטון. אם סימן השאלה הגדול של העונה דימארקוס קאזינס, שיערוך הופעת בכורה עם האלופה בפלייאוף, לא ישתלב, או יותר גרוע – אם הוא יגרום למתחים פנימיים עם דריימונד גרין וקווין דוראנט.

למרות כל זאת, צריך להבהיר. על הנייר, וגם על המגרש, גולדן סטייט עדיפה בפער גדול על שאר הליגה. בערב הכי טוב שלהם, לא בוסטון, לא טורונטו, לא מילווקי, וגם לא דנבר ויוסטון, אף אחד לא יכול לעצור אותם.

כבר ראינו בעבר את היכולת שלהם ללחוץ על הגז, לקלוע כמה שלשות לא הגיוניות ופתאום הפער הוא 20. שחקנים רבים וגדולים קמו ועשו מאמצים באמת כבירים, אך לא הצליחו לפגוע באלופה. הפעם התחושה היא דומה אבל שונה, כי זאת אולי הפעם האחרונה שנראה את חמשת המופלאים האלה משחקים אחד ליד השני בהרמוניה מושלמת, קולעים שלשה אחרי שלשה, ניצחון אחרי ניצחון, מעיר לעיר ומשאירים את כולם בשקט.

שחקני גולדן סטייט. אולי הפעם האחרונה (AFP)
שחקני גולדן סטייט. אולי הפעם האחרונה (AFP)

בחודש שבו נפרדנו מאגדות כמו דווין וויד ודירק נוביצקי, חשוב שנהנה מכל רגע. חשוב שנקבל ריצה אחת אחרונה לאליפות לפני שה-NBA שוב יחזור להיות הוגן. החבורה מהמפרץ, בדומיננטיות והכימיה הייחודית שלה, שינתה את המשחק לנצח, אך עדיין עומדת בפני מבחן גדול.

המסע לגמר NBA חמישי ברציפות הוא לא קל. המסע לטריפיט אפילו יותר קשה. רק חמש קבוצות עשו את זה לפניהם, ומהפעם האחרונה עברו 17 שנים, מאז הלייקרס של שאק וקובי.

אני אישית חושב שהם יעשו את זה. אם יש דבר אחד שלמדתי בשנים האחרונות, זה תמיד ללכת עם גולדן סטייט נגד העולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי