גאסול לקח אחריות על ההפסד, לילארד מוכן לגולדן סטייט

דמיאן לילארד
דמיאן לילארד | AFP

סנטר טורנט, שלא מוצא את הסל בסדרה, ראה את עצמו כאשם העיקרי בהפסד המשפיל למילווקי. קוואי לאונרד: "חייבים להתעלות מעל הקושי אם רוצים לקחת אליפות". הלילה (בין שבת לראשון, 4:00): גמר המערב עובר לפורטלנד

(גודל טקסט)
לאחר שבמשחק הראשון היא הייתה במרחק נגיעה מניצחון, הבוקר טורונטו גמגמה כבר מהפתיחה בהפסד 125:103 למילווקי, שהוריד אותה לפיגור 2:0 בסדרת גמר המזרח. מי שהפנה אצבע מאשימה כלפי עצמו בעקבות המפלה הוא מארק גאסול: "פתיחת המשחק הציבה אותנו בעמדה מאוד רעה", אמר הסנטר, "לא עמדנו בקצב המשחק משלב מוקדם ואני לוקח אחריות מלאה על כך".


הקנדים נקלעו לפיגור 9:0 שלוש דקות בתוך המשחק, במהלכן גאסול החטיא שלוש זריקות, כולל ליי אפ שבו נחסם בצורה משפילה על ידי ברוק לופז. "שיחקתי ממש גרוע וזה קבע את הטון", הסביר הספרדי, שסיים עם שתי נקודות ב-1/9 מהשדה ובסיכום שני המשחקים הראשונים הוא עומד על 3/20. הבוקר הוא רשם 19 דקות, חמש בלבד מתוכן במחצית השנייה, לאחר שמאמנו ניק נרס בחר לשתף יותר את איבקה. "אני מרגיש רע בשבילו", אמר נרס, "רוב הזריקות נכנסו ויצאו. הוא שחקן מעולה וסקורר ממש טוב, הוא לקח זריקות טובות ופשוט לא הצליח לקלוע אחת".


הסנטר, שהיה קריטי בסדרה הקודמת בזכות ההגנה שלו על ג'ואל אמביד, ממש לא היה הגורם היחיד להפסד. הקבוצה שלו דורגה שנייה ביעילות הגנתית בעונה הסדירה, אך במשחק השני היא אפשרה לבאקס לקלוע 50 נקודות בצבע ו-28 במשחק מעבר. "אנחנו חייבים לשפר את ההגנה, ספגנו 125 נקודות. זה יותר מדי בפלייאוף".




גם הפעם הרפטורס התקשו לקלוע באחוזים גבוהים אל מול ההגנה הגבוהה והאתלטית של מילווקי. הדיוק שלהם בזריקות פנויות מאכזב לכל הדעות. לאחר שקלעו 10 מתוך 23 כאלה במשחק הראשון, הלילה הם דייקו רק ב-7 מתוך 18 ובכך המשיכו ביכולת הקליעה הבינונית מהסדרה מול פילדלפיה. "אני נשמע כמו תקליט שבור", הסביר נרס, "אבל היו לנו לא מעט זריקות פנויות שיכלו למנוע את הבריחה שלהם".


לטורונטו תהיה הזדמנות להשוות את הסדרה בשני המשחקים הקרובים בבית, שם היא מחזיקה במאזן 2:5 בפלייאוף. "אם אנחנו רוצים להגיע לאנשהו או לקחת אליפות, אנחנו חייבים להתעלות מעל קשיים", אמר קוואי לאונרד, "האתגר עכשיו הוא לבוא הביתה, למשחק השלישי ולנסות לנצח".


במקביל, סדרת גמר המערב תעבור הלילה לפורטלנד, שתנסה לצמצם ל-1:2. "הם עשו את העבודה שלהם ושמרו על הבית, כעת לנו יש הזדמנות לעשות את אותו הדבר" אמר כוכב הבלייזרס דמיאן לילארד. טרי סטוטס וחניכיו יכולים לשאוב עידוד מכך שקווין דוראנט ימשיך להיעדר בשני המשחקים הקרובים לפחות ואולי אף עד סוף הסדרה, שכן הוא צפוי להיבדק שוב רק בשבוע הבא, אך פורטלנד תהיה חייבת למצוא פתרון לעצירת סטף קרי, שעומד על ממוצע של 36.5 נקודות למשחק בסדרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי