מג'יק ג'ונסון שבר שתיקה: "רוב פלינקה תקע לי סכין בגב"

מג'יק ג'ונסון
מג'יק ג'ונסון | AFP

כוכב העבר התראיין בארה"ב, הסביר את ההתפטרות מלוס אנג'לס לייקרס ("אנשים התקשרו להזהיר אותי מפני פלינקה") והבטיח אליפות של לברון: "הוא יגייס שחקנים ויזכה בזה". וגם: מה הסיכוי שיחזור למועדון כבעלים?

(גודל טקסט)

התפטרותו של מג'יק ג'ונסון מתפקידו כמנכ"ל לוס אנג'לס לייקרס הייתה אחד האירועים הדרמטיים של העונה. רגע לפני המשחק האחרון של הקבוצה, מג'יק כינס מסיבת עיתונאים מפתיעה והודיע על עזיבתו. אתמול (שני) התראיין השחקן האגדי לתכנית 'First take' של רשת ESPN והוציא לא מעט כביסה מלוכלכת החוצה, בעיקר בכל הנוגע למערכת היחסים שלו עם הג'נרל מנג'ר הנוכחי, רוב פלינקה.

בתחילה, מג'יק הסביר מדוע התפטר: "לפני הכל, אני רוצה להודות לג'יני באס על ההזדמנות. לפני שיצאנו לדרך שאלתי אם יש לי את הכוח לקבל החלטות והיא אמרה שכן. אז אמרתי שנלך על זה. היא הצמידה אליי את רוב פלינקה. השנה הראשונה הייתה מעולה, המטרה העיקרית הייתה להוריד בתקציב השכר, כי היינו הרבה מעל התקרה. החלטתי שנעביר כמה שחקנים בטרייד וניתן לבחירות הדראפט הזדמנות. היינו מרוצים מהטרייד שהביא לנו את הבחירה בקייל קוזמה ומהבחירה בלונזו בול. פתאום, התחלתי לשמוע דברים כמו 'מג'יק לא עובד קשה מספיק, מג'יק לא נמצא מספיק במשרד' והבנתי מאנשים במשרד שרוב פלינקה אמר את הדברים הללו. כשאתה בעסק הזה מעל 40 שנה יש לך חברים בכל מקום, אז התחלתי לקבל שיחות מחברים חיצוניים לענף שטענו כי הדברים האלו נאמרו בפניהם, כלומר לא רק בתוך המועדון אלא גם בתקשורת.

"בנוסף, נאלצתי להתמודד עם האחים באס, שרצו יותר כוח", המשיך ג'ונסון. "הם הרגישו שהם צריכים להיות בעמדות הג'נרל מנג'ר או המנכ"ל וזה היה בסדר מבחינתי, כי הם אנשים טובים. הקש ששבר את גב הגמל היה כשרציתי לפטר את לוק וולטון. היו לנו פגישות, הצגתי בפניהם את הפלוסים והמינוסים שלו ואמרתי שאנחנו צריכים מאמן יותר טוב. ביום הראשון הם אמרו שהם יחשבו על זה. יום לאחר מכן, הם כבר ענו שאני יכול לפטר אותו. ואז ביום השלישי שוב שינו את דעתם. הלכו סחור-סחור, צירפו את טים הריסון, שרצה לשמור על וולטון כי הוא חבר שלו. אז חשבתי לעצמי – אני אמור לתת מענה רק לג'יני באס, פתאום יש לי גם את הריסון. אז הבנתי שאני חייב ללכת כי אין לי את הכוח לקבל החלטות".

רוב פלינקה עם מאמן הלייקרס החדש, פרנק ווגל (AFP)
רוב פלינקה (משמאל) ומאמן לייקרס החדש, פרנק ווגל (AFP)

מג'יק התייחס להערה שלו שפלינקה 'תקע לו סכין בגב'. "האנשים האחרים לא הפריעו לי. מה שקרה הוא שלא נהניתי לבוא לעבודה יותר, במיוחד כשאני צריך לשתף איתו פעולה. אמרתי לרוב שאני אהיה כאן שלוש שנים והתפקיד שלי הוא להכין אותו כמחליף העתידי שלי. הכל חזר אליי ואנשים התקשרו להזהיר אותי מפניו. גם כשקיבלתי את העבודה, סוכנים התקשרו להזהיר אותי. הוא עובד קשה והוא בחור חכם, אני בסדר עם זה הוא בתפקיד עכשיו". כשנשאל האם ניסה להיפטר מפלינקה, הוא ענה: "מעולם לא דנו בכך. מה שאני רציתי לעשות הוא להביא מאמן משלי. אם רוצים לשפוט את העבודה שלי, צריך לתת לי את הכוח להחליט מה שאני חושב לנכון. בזמנו לא היה לי מועמד. לאחרונה רציתי שיחתימו את טיירון לו, כי אני חושב שהוא מאמן מדהים".

לו היה כמובן המועמד המועדף על לברון, שזכה איתו באליפות בקליבלנד. אך הוא ומג'יק לא הצליחו להיפטר מוולטון ואז, מיד אחרי שמג'יק פוטר, וולטון הועזב אחריו: "אין לי הסבר לכך. התסכול שלי היה מכך שלא נתנו לי להרכיב צוות משלי. פשוט הרגשתי שאני לא נהנה יותר. אם אתה נותן למישהו את המושכות, אתה צריך לסמוך על ההחלטות שלו".

המנכ"ל היוצא השיב לשמועות על כך שבאס ופלינקה ביקרו אותו בהודעות דואר אלקטרוני שהחליפו ביניהם: "אני לא יודע אם נשלחו מיילים, אני לא ראיתי אותם, רק שמעתי עליהם. לא שאלתי את ג'יני ולא אף אחד אחר כי זה לא חשוב. אני לא בחור ששומר טינה ואני לא רוצה לשבת כאן ולהגיד שהכל בלייקרס גרוע. עדיין יש את לברון וצעירים מיוחדים כמו קוזמה ואינגרם. אם ייצמדו לתכנית המשחק שבניתי ויחתימו כוכב גדול בשוק החופשי בקיץ, הם יחזרו לתחרות".

ג'ונסון:
ג'ונסון: "לברון יגייס שחקנים ויזכה באליפות" (GETTY)

ג'ונסון התייחס לביקורת של לברון על הדרך שבה התפטר: "הוא צודק, יכולתי לעשות זאת בדרך אחרת, אבל עשיתי את זה בדרך שלי. זה לא גורע מהיחסים הטובים בינינו. לפעמים אתה צריך להחליט את מה שנכון עבורך. אני לא מתחרט, זה לא שהתעוררתי ואמרתי 'אני עוזב'. זה נבנה עם הזמן. גם כשאני הייתי שחקן ופט ריילי עזב היינו עצובים, אבל אני עדיין אוהב אותו וכבר אז הבנתי שהוא מחליט לפי מה שנכון עבורו".

לגבי השאלה אם הוא דואג לתדמית שלו בעקבות ההתפטרות, השיב: "בכלל לא. נתתי כל מה שהיה לי כדי להחזיר את הלייקרס למסלול. אני עדיין מרגיש שהם בכיוון הנכון, אם יעשו עבודה נכונה בקיץ. אני תמיד אהיה לייקר. אולי האוהדים חושבים שהדרך בה קיבלתי את ההחלטה הייתה רעה, אבל אני מאושר כרגע. ויתרתי על המון כדי להיכנס לתפקיד הזה. אמשיך לעסוק בעסקים שלי ולתמוך בלייקרס".

מג'יק התייחס לא מעט ללברון ג'יימס. בתחילה, הוא הסביר על המעורבות שלו: "הוא ייעץ לנו, אבל לא התערב בהחלטות. אני לא אוהב לתרץ, אבל שיחקנו כדורסל מצוין עד חג המולד. היינו שני משחקים מאחורי המקום הראשון במערב. וכמו שאמרתי, זה לא תירוץ – אבל אז החלו הפציעות". כשנשאל מה הסיכוי שלברון יועבר בטרייד, הוא צחק ואמר: "זה לא יקרה. הבחור הזה מיוחד. הוא עזר לצעירים שלנו הרבה, שיפר את קוזמה, את אינגרם. בזכות הגישה שלו למשחק ולאימונים, כל השחקנים מרגישים צורך להשתפר. הוא גם היווה השפעה גדולה על לונזו בול. זו הסיבה שהוא לא יועבר. בנוסף כמובן לעובדה שלברון נחוש להיות זה שיחזיר את הלייקרס למקום אליו הם שייכים".

יהפוך לבעלי הלייקרס בעתיד? בראיינט (AFP)
יהפוך לבעלי הלייקרס בעתיד? בראיינט (AFP)

לאחר מכן, הוא הסביר את הסיבה שבגללה לברון בעצמו ירצה להישאר: "יש לו סיכוי להפוך את המצב לטובה. הצעירים מוכשרים. אם יצליחו להנחית את קיירי, קוואי או אחד החבר'ה האלו ויצרפו אליהם קלעי, הלייקרס יהיו על המסלול. יש רק קבוצה אחת מיוחדת: גולדן סטייט. השאר באותה רמה". רכז העבר ענה גם לספקולציות האומרות שכוכבים לא רוצים להגיע לעיר: "קוואי וקיירי הם המועמדים המובילים להצטרף. הדברים משתנים כשאתה יושב באותו חדר עם לברון. אני חושב שהם ירצו ללכת לקבוצה עם הסיכוי הגבוה ביותר לזכות באליפות". ומה הסיכוי של לברון לזכות באליפות לדעתו של מג'יק? "זה יקרה. הוא יזכה בזה, הוא יגייס שחקנים".

עוד סוגיה לא פחות מעניינת שעלתה על הפרק, היא רכישת הפרנצ'ייז מידיה של ג'יני באס, כאשר בנוסף למועמדותו הטבעית של ג'ונסון, גם קובי בראיינט כבר הצהיר על רצונו להשתלט על הלייקרס. גם לברון הצהיר לא פעם כי הוא ישמח לרכוש קבוצה בעתיד: "אם הלייקרס יעמדו למכירה מחר, אני אפנה לג'יני ואבקש לרכוש אותם", אמר מג'יק. "כמובן שגם קובי. וגם לברון, אם לא היה שחקן פעיל כרגע. מדובר במכרה זהב. גם בעונות שלא הגיעו לפלייאוף, הם מילאו את האולם בכל משחק. הם ראשונים גם במכירת חולצות וברשת החברתית. זה ארגון מדהים. מעולם לא רציתי שג'יני תמכור, כי ג'רי (אביה, הבעלים לשעבר) היה כמו אבא עבורי. אני לא יודע אם היא תעשה זאת, אבל אם זה יקרה, זה יהיה בעד המון כסף וכנראה שקובי ואני נדפוק על הדלת שלה כדי לקחת אותם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי