קייל לאורי: "עליי להיות אגרסיבי. אני משחק יותר טוב בחוץ"

דימרקוס קאזינס, קייל לאורי
דימרקוס קאזינס, קייל לאורי | Gregory Shamus/Getty Images

לקראת המשחק השלישי בגמר ה-NBA, רכז טורונטו ראפטורס מצפה מעצמו לקחת אחריות ולחפש יותר את הסל כדי להחזיר לקבוצתו את היתרון בסדרה. בצד של גולדן סטייט, דימרקוס קאזינס הופך להיות איש מפתח בעקבות הפציעות

(גודל טקסט)
בזמן שסדרת גמר ה-NBA תעבור הלילה (בין רביעי לחמישי, 4:00) לאורקל ארינה בגולדן סטייט, שני שחקנים יעמדו במוקד לקראת המשחק השלישי והמשך הסדרה, אחד מכל קבוצה. שניים שיש להם חוב קודם כל כלפי עצמם, האחד בגלל עברו המאכזב בפלייאוף והשני בגלל שהוא בקושי שיחק אחרי חודש אפריל לאורך הקריירה.


בצד של טורונטו ראפטורס מי שיקבל את תשומת הלב הוא הרכז קייל לאורי. אחד מנציגי הקבוצה מקנדה באולסטאר לא רק סוחב קוף על הגב בעקבות כשלונות בפלייאוף בשנים עברו, הוא גם התקשה למצוא את הטבעת בשני המשחקים הראשונים בסדרה הנוכחית, כשהוא עומד כרגע על 6/20 מהשדה במצטבר ו-4/12 מחוץ לקשת שלוש הנקודות. מעבר לנושא הקליעה, במשחק מספר 2 הוא מסר שני אסיסטים בלבד, לפני שיצא בשש עבירות קצת פחות מארבע דקות לסיום המשחק, שאותו כידוע טורונטו הפסידה.


בעוד הקנדים מתכוננים למשחק השלישי, מי שאמור לנהל את העסק על הפרקט אמר ל-ESPN מה הוא מצפה מעצמו: "לשחק. לעשות כל מה שאני צריך על מנת לעזור לקבוצה שלי לנצח", אמר לאורי, "כיוון שזה משחק חוץ, אני צריך לחפש יותר את הקליעה שלי, להיות יותר אגרסיבי. תמיד שיחקתי יותר טוב במשחקי חוץ. אלה המשחקים שאמורים להיות קשוחים יותר ואני אוהב את זה".


חייב לתפוס פיקוד על טורונטו. קייל לאורי (AFP)
חייב לתפוס פיקוד על טורונטו. קייל לאורי (AFP)


הראפטורס יקוו שלאורי מדייק בדבריו, כי הם זקוקים נואשות לתפוקה יותר גדולה ממנו. במיוחד באווירה עוינת במיוחד כפי שהאולם הביתי של הווריירס מציב עבור כל יריבה. זה הזמן של לאורי להתעלות לספק תצוגה דומה לזו שסיפק במשחק הראשון של גמר המזרח, עם 30 נקודות במילווקי. "אני תמיד משחק עם איזשהם רגשי נחיתות", אמר לאורי והוסיף: "לא הייתי אגרסיבי עד עכשיו".


גם במשחק הראשון בסדרה לאורי לא בלט מספיק, אך הראפטורס הסתדרו בלעדיו בזכות משחק נהדר של פסקל סיאקם ומארק גאסול. כעת, אם טורונטו רוצה להתאושש ולהחזיר לעצמה את היתרון בסדרה, הרכז יהיה חייב להיות בורג הרבה יותר מרכזי בהתקפה, לקחת יותר זריקות, לייצר יותר מצבים לחבריו ולגרום לשומר שלו, סטף קארי, לעבוד יותר קשה.


מקבל תפקיד מרכזי יותר. דימרקוס קאזינס (Gregory Shamus/Getty Images)
מקבל תפקיד מרכזי יותר. דימרקוס קאזינס (Gregory Shamus/Getty Images)


בצד של אלופת ה-NBA, דמות מפתיעה הפכה להיות מכרעת עבור סיכויי הווריירס להגן על התואר: דימרקוס קאזינס. אחרי שהושבת ל-45 ימים בעקבות פציעה שפקדה אותו בתחילת הפלייאוף הנוכחי, הסנטר סיפק ערב נהדר במשחק השני בטורונטו עם 11 נקודות, עשרה ריבאונדים ושישה אסיסטים.


קאזינס הוא אמנם סופרסטאר, אך הוא לא הגיע לגולדן סטייט על מנת להוביל. ובכל זאת, בזמן שקווין דוראנט וקוון לוני יחמיצו בוודאות את המשחק השלישי וקליי תומפסון בספק, הסנטר יקבל תפקיד מרכזי יותר, גם בכל הנוגע לצבירת נקודות.


אחד האלמנטים בהם הוא יוכל להשפיע הוא הריבאונד. טורונטו ניצלה את יתרון הגודל שלה עד כה בסדרה ובמשחק השני היא גברה על הלוחמים 6:15 בריבאונד ההתקפה, בדרך ל-0:23 בנקודות מהזדמנות שנייה. אך בעוד גולדן סטייט אספה רק 47.8% מהכדורים החוזרים בהגנה כאשר קאזינס ישב בחוץ, אותו נתון קפץ ל-78.4% כשהביג-מן היה על הפרקט.




יתרון נוסף שהוא מקנה לקבוצה של סטיב קר הוא יכולת המסירה שלו. אחד הדברים שהופכים את גולדן סטייט לקבוצה כה מסוכנת הוא שיש לה פליימייקר בכל עמדה על המגרש וקאזינס בהחלט עומד בקריטריון. כשהכדור מגיע אליו בצבע, הוא מאיים גם על הסל וגם על מסירה לשחקן שחותך. וכאשר הוא מקבל אותו באזור הקשת, הוא מספק מימד נוסף של קליעה מבחוץ עבור הווריירס.


המשחק הקרוב יהיה החשוב בקריירה של קאזינס. הוא היה נהדר כאמור במשחק הקודם, אך הפעם טורונטו תגיע מוכנה אליו ומעבר לכך הוא ייאלץ לעמוד בעומס הדקות, כשרק לפני פחות משבוע הוא חזר מפציעה ועדיין לא הסיר את כל החלודה. גם ג'ורדן בל ואנדרו בוגוט יקבלו חלק ממנת הדקות שמפנה לוני הפצוע בעמדת הסנטר, אבל "בוגי" יישא באחריות הגדולה ביותר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי