הרגישה בבית: טורונטו ניצחה 109:123 את גולדן סטייט ועלתה ל-1:2

קוואי לאונרד
קוואי לאונרד | Ezra Shaw/Getty Images

הרפטורס השיבו לעצמם את יתרון הביתיות הודות לתצוגת ענק באורקל ארנה: קרי קלע 47 נקודות, אך לא הצליח להסתדר כמעט לבדו בהיעדרם של דוראנט ותומפסון מול לאונרד (30 נק') לאורי (23), גרין וסיאקם (18 כ"א)

(גודל טקסט)

באליפות הראשונה של גולדן סטייט ווריורס בעידן סטיב קר, בעונת 2014/15, היא נקלעה לפיגור 2:1 מול קליבלנד קאבלירס בדרך לאליפות. הלילה (בין רביעי לחמישי) היא שוב נקלעה ל-2:1 והפעם בסדרת גמר ה-NBA נגד טורונטו רפטורס, אבל ההבדל הוא שההפסד הביתי 121:107 באורקל ארנה עלה לה ביתרון הביתיות אחרי שרק הרוויחה אותו לפני שלושה ימים.

הווריוורס נאלצו להסתדר במשחק ללא קווין דוראנט הפצוע, קליי תומפסון החמיץ משחק פלייאוף לראשונה בקריירה וגם קווין לוני נעדר זכר לפגיעה בכתף עוד ברבע השני של המשחק הקודם, וגם תצוגת ענק של סטף קרי לא הספיקה כדי לעצור את הקנדים: כוכב גולדן סטייט קלע 25 נקודות עד ההפסקה וסיים עם 47 נקודות – שיא קריירה שלו בפלייאוף – וגם מסר שבעה אסיסטים, אבל כל האחריות שלקח לא הספיקה כדי לעצור כמעט לבדו את מי שאולי תזכה באליפות ראשונה בתולדותיה. בלילה שבין שישי לשבת, שוב באורקל ארנה, תהיה גולדן סטייט חייבת לעשות את הכל כדי להימנע מפיגור 3:1, ממנו ההיסטוריה מוכיחה שאין דרך חזרה.

בדומה למשחקים הקודמים בסדרה, גם הפעם טורונטו פתחה בסערה וכבר ברבע השני מצאה את עצמה ביתרון דו ספרתי מבטיח של 14 נקודות, רק שהשוני הפעם היה שהאלופה פשוט לא הצליחה לחזור, רדפה כל המשחק ובדקות הסיום כבר הניפה בביתה דגל לבן. לאורי עם 23 נקודות ו-9 אסיסטים הצטיין, לאונרד לקח אחריות במחצית השנייה בדרך ל-30 נקודות וגם פסקל סיאקם ודני גרין (18 נקודות כל אחד) ומארק גאסול (17 נקודות) בלטו, כשלא במקרה כל חמישיית טורונטו קלעה בספרות כפולות. 

בגולדן סטייט, למשל, למעט 47 הנקודות של קרי באחד ממשחקיו המרשימים בגמר פלייאוף, דריימונד גרין קלע 17 נקודות, חטף שני כדורים וגם הוריד שבעה ריבאונדים ומסר ארבעה אסיסטים, אבל פרט אליו (ואל קרי כמובן) היחיד שקלע בספרות כפולות היה אנדרה איגואדלה שקלע 11 נקודות.


גם הופעת ענק של קרי לא הספיקה (Ezra Shaw/Getty Images)

כאמור כבר מהרבע הראשון ניתן היה לראות את העליונות המוחלטת של הרפטורס במשחק. קרי אמנם קלע חמש נקודות מתוך חמש של גולדן סטייט, אבל כבר אז מצאה את עצמה האלופה בפיגור ביתי של 5:15. עד סיום הרבע הראשון הצליחו המקומיים לצמק את הפיגור ל-36:29 כשקרי כלל לא זוכה למנוחה וקולע 17 נקודות וגם מחלק שלושה אסיסטים.

ברבע השני קרי נאלץ לרדת למען מנוחה ואז הפער שוב הלך, צמח ונהיה דו ספרתי. קר השיב את קרי לפרקט בפיגור 52:38, הכוכב בחלוף הדקות העביר הילוך ובהפסקה התוצאה הייתה 52:60 לטורונטו בהובלת לאורי וסיאקם, 15 ו-14 נקודות בהתאמה, בעוד קוואי לאונרד קלע שמונה נקודות בלבד. 

הרבע השלישי, במה שהזכיר משחקים קודמים, נפתח בריצת 0:7 לזכות הווריורס, אבל לאונרד קלע 22 נקודות ב-24 הדקות האחרונות של המשחק ושלשה שלו השתיקה את האורקל ארנה וסייעה לקבוצתו לרדת בסיום הרבע ביתרון של 13 נקודות, 83:96. 

הרבע הרביעי והאחרון למעשה סימן את אשר הולך לבוא בשלב מוקדם, אחרי שלאורי עם השלשה החמישית שלו במשחק (סיים עם 5 מ-9) שמרה על פער דו ספרתי מבטיח שהוציא למקומיים את כל האוויר מהמפרשים. קרי אמנם הגיע ל-47 נקודות ורשם ציון דרך, אלא שפרד ואן פליט עם שלשה מדויקת נעץ את המסמר האחרון ובסיום 109:123 לטורונטו בחוץ על גולדן סטייט ויתרון הביתיות ובסדרה הוא שוב שלה, 1:2.


חגיגה קנדית באורקל ארנה (Kyle Terada – Pool/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי