סוף סוף, הקבוצה שלו: הסיפור האמיתי מאחורי המעבר של דוראנט לברוקלין

קווין דוראנט
קווין דוראנט | Ezra Shaw/Getty Images

במשך שנים הוא נחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם. הוא זכה באליפויות, ב-MVP ועדיין הרגיש את הצורך להוכיח. למרות שייעדר מהעונה הבאה, דוראנט הכתיב את חלון ההעברות לליגה שלמה ויעמוד במבחן הגדול ביותר בקריירה

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

קווין דוראנט, הכוכב החדש של ברוקלין נטס. מוזר, לא צפוי, יקח זמן להתרגל ויעבור עוד זמן רב עד שנראה אותו על הפרקט בברקליס סנטר, אבל שלוש עונות לאחר שהרעיד את ה-NBA כשעבר מאוקלהומה לגולדן סטייט ושינה את מאזן הכוחות בליגה, דוראנט עשה זאת שוב.

הפורוורד ממכללת טקסס כבר שנים נחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם. מאז עונת הרוקי שלו הוא לא סיים עונה עם פחות מ-25 נקודות בממוצע למשחק. הזכייה הראשונה שלו ב-MVP הייתה בעונת 2013/14, ומאז הספיק לזכות עם הווריורס בשתי אליפויות בהן נבחר פעמיים לשחקן המצטיין של סדרת הגמר.

כשקובי בראיינט פרש, הוא הודה שהשחקן היחידי שלא הצליח לפענח איך לשמור עליו הוא קווין דוראנט. הסלים ריפר שמתנשא לגובה 2.08 הוא כנראה שחקן ההתקפה המוכשר ביותר בדורו. הוא לא נופל מאף אחד בחדירה לסל, הקליעה שלו מחצי מרחק היא לא פחות מאוטומטית, וכבר הוכיח בעבר שגם מחוץ לקשת אין לו טווח. הוא צלף מדופלם ויציב לאורך כל הקריירה שלו, בה הוא רושם 50% מהשדה. על כל שתי זריקות שקווין דוראנט לוקח, הוא קולע אחת.

דוראנט. שחקן ההתקפה המוכשר בדורו (AFP)
דוראנט. שחקן ההתקפה המוכשר בדורו (AFP)

בסיבוב הראשון של הפלייאוף, לאחר משחק חלש מול הקליפרס ובעיות לא שגרתיות במצ' אפ מול פטריק בוורלי הנמוך, דוראנט התבקש לנתח מה לא עבד הלילה. הפורוורד ענה בפשטות: "אני קווין דוראנט. כולכם יודעים מי אני".

זה קווין דוראנט השחקן. אבל ההחלטה לעבור לברוקלין כלל לא קשורה לכדורסל. היא קשורה לקווין דוראנט האדם. זה שאמנם בארה"ב הוא אחד האנשים שזוכים להכי הרבה תשומת לב מהתקשורת, אך בישראל רבים לא יודעים עליו דבר. מילים רבות נכתבו ועוד ייכתבו על ההחלטה שלו להצטרף לאחת הקבוצות הטובות ביותר בהיסטוריה. כינויים כמו "נחש" ו-"Cupcake" הפכו לשמות חיבה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת המסקרים את ה-NBA.

הדעה הרווחת על כך שהמעבר לגולדן סטייט הוא "המעבר הכי חלש שנעשה על ידי כוכב אי פעם", הייתה נכונה אך לא הוגנת. לאחר הפציעה שלו במשחק החמישי בוב מאיירס, הג'נרל מנג'ר שעומד מאחורי השושלת שנבנתה בגולדן סטייט ולא מרבה להתראיין או לדבר, פרץ בבכי כאילו התאבל על הגורל המר של דוראנט. הוא כינה אותו "אדם שלא מובן כהלכה". וזה בדיוק הסיפור של קווין דוראנט האדם. דוראנט הוא אינטליגנט. הוא אוהב ללמוד, הוא מתעניין בספרות ופוליטיקה, הוא מפלרטט עם עולם העסקים ונהנה מההשפעה שלו כאישיות.

יורד מהפרקט לאחר הפציעה. זה היה אמור להיות הסיום המושלם לסיפור (Claus Andersen/Getty Images)
יורד מהפרקט לאחר הפציעה. זה היה אמור להיות הסיום המושלם לסיפור (Claus Andersen/Getty Images)

הוא לא מתבייש במי שהוא, והוא כבר לא הבחור הנחמד שכולם אהבו מאוקלהומה. הוא רב עם מעריצים בטוויטר, קרא תיגר כנגד עיתונאים, קורא ללברון ג'יימס "רעיל" ומסרב להסכים לטענה שהוא השחקן הטוב בעולם. הוא מתראיין בחופשיות ומספק כותרות בלי סוף, אך הוא בעיקר מריר לגבי כל השיח סביבו. והוא דומה מאוד לחברו החדש לקבוצה, קיירי אירווינג. שידוך משמיים.

קשה למצוא שחקן יותר שנוא מדוראנט בשלוש העונות האחרונות. כל זה היה נכון עד לסדרת הגמר נגד טורונטו. הכוכב של גולדן סטייט צפה בקבוצה חודש שלם מהספסל וראה כיצד כולם מפקפקים בו כשהווריירס נראו כמו המכונה המשומנת מעונת 2015/16 והביסו בלעדיו את יוסטון ופורטלנד כל הדרך לגמר הגדול. הוא שמע את הסטטיסטיקות על כך שגולדן סטייט מנצחת יותר בלעדיו.

ואז הגיעה סדרת הגמר נגד טורונטו, והנראטיב השתנה. סטף, קליי ודריימונד היו זקוקים לעזרה. העייפות והתשישות של השחקנים השפיעה. הפציעות בוודאי לא הועילו. בשריון של האלופה נוצר סדק גדול בעקבות חסרונו, ולפתע כולם הבינו את חשיבותו. כולם הבינו שבלי דוראנט זה פשוט לא מספיק. קוואי לאונרד נהפך לשובר שוויון ולשחקן הטוב בסדרה. ההגנה של הראפטורס הייתה חזקה מדי. הסטטיסטיקה היחידה שאמרה את האמת לגבי קווין דוראנט היא המאזן של גולדן סטייט בגמר מאז שהצטרף. מאזן כמעט מושלם. 1:8 ושתי אליפויות קלות. בלעדיו? 12:9.

נוחת לא טוב. הנראטיב השתנה (Photo by Gregory Shamus/Getty Images)
נוחת לא טוב. הנראטיב השתנה (Photo by Gregory Shamus/Getty Images)

במשחק 5 בטורונטו, הרגע הגדול של קווין דוראנט הגיע. הרגע שלו להיות הגיבור שיציל את היום וישתיק את כל המפקפקים. לאחר חודש היעדרות, הפורוורד נקרא אל הדגל והחליט לשחק למרות כל הסכנות. למרות שיידע שאם ייפצע שוב העתיד שלו עלול להיות על הכף, לאור העובדה שהוא הופך להיות שחקן חופשי בקיץ ואמור לקבל את החוזה המשמעותית בקריירה שלו. למרות זאת הוא עלה ושיחק, קלע 12 נקודות ב-11 דקות, 3/3 מהשלוש והיה נראה במיטבו. הוא התחיל להרגיש ביטחון, כדרר מול חברו לשעבר מאוקלהומה סרג' איבקה ולפתע דרך בצורה לא טובה על הרגל. הוא נפל, נפגע וקרע את גיד האכילס.

ברגע הזה הקריירה של קווין דוראנט השתנתה כמעט לתמיד. קשה לחזור ל-100% יכולת מפציעה כזאת. גדולים וטובים ניסו, פרט לקלייד דרקסלר אף אחד לא הצליח. אבל דוראנט אוהב את האתגר. והמעבר לברוקלין הופך את זה לאתגר האישי הכי גדול שהיה לו בקריירה.

רגע אחרי המעבר, אחד מחבריו הטובים של דוראנט בעולם הכדורסל קנדריק פרקינס אמר: "סוף סוף יש לו קבוצה משלו" – וזה הסיפור האמיתי מאחורי המעבר. באוקלהומה, למרות שהיה השחקן הכי טוב בקבוצה, ידע שהנוכחות והדומיננטיות של ראסל ווסטברוק לא תאפשר לו לנצח. הוא עזב לגולדן סטייט, לקבוצה שעונה קודם לכן סיימה את העונה עם המאזן הטוב בהיסטוריה עם 9:73 ולמרות שלא הפסיק לנצח, הוא תמיד נשאר בצילו של סטף קרי, הרוצח עם פני התינוק, קלעי השלשות הגדול בהיסטוריה והפרצוף האמיתי של השושלת מאוקלנד.

מול חברו קיירי אירווינג, שישתף איתו פעולה בברוקלין (Ronald Martinez/Getty Images)
מול חברו קיירי אירווינג, שישתף איתו פעולה בברוקלין (Ronald Martinez/Getty Images)

דוראנט הצהיר לא פעם על כך שהוא רואה בעצמו השחקן הטוב בעולם. הוא רוצה לרדת בהיסטוריה כשחקן הגדול בדורו. לא פחות, ואפילו יותר מלברון ג'יימס. הוא יודע שאם יצליח לחזור מהפציעה הטראגית למיטבו, זה יהיה מיוחד. הוא יודע שאם יצליח להביא אליפות לברוקלין נטס, אחד
המועדונים הגרועים בהיסטוריה של ה-NBA, זה יהיה מאוד מיוחד. הוא יודע שאם את כל זה הוא יעשה בתפוח הגדול, בעיר ללא הפסקה, בניו יורק סיטי, העיר שאף שחקן כדורסל לא הצליח בה, בסביבת עיתונאים שמתעסקים בהכל חוץ מכדורסל, וכל זה בפרצוף של הניקס השנואים ממנהטן – הוא יהיה אחד הגדולים בהיסטוריה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי