לילארד: "השחקנים יותר משמעותיים בגיוס מאשר הקבוצות"

דמיאן לילארד
דמיאן לילארד | AFP

רכז פורטלנד טרייל בלייזרס, שהאריך את חוזהו בקבוצה, נדהם מהשינויים בליגה אבל לא הולך אחרי העדר: "אם נצליח לזכות באליפות, זה ירגיש יותר טוב לדעת שעשיתי זאת כאן ולא הייתי צריך לחבור לשחקן הכי טוב"

(גודל טקסט)
לטענתו של דמיאן לילארד, כוכב פורטלנד טרייל בלייזרס, היכולת של שחקני ה-NBA לגייס אחד את השני הפכה להיות חזקה יותר מהשפעת נאומי השכנוע שהקבוצות נושאות בפני השחקנים במהלך פגישות: "כל השחקנים חברים היום, בעבר כנראה שמייקל ג'ורדן לא יצא לשכנע אנשים להצטרף אליו, זו הייתה יותר תחרות ביניהם", אמר הרכז במסיבת העיתונאים שבה הודיע על הארכת חוזהו בפורטלנד לארבע שנים תמורת 196 מיליון דולר.


"היום המחשבה היא 'אוקיי, להם יש שלושה כוכבים בקבוצה, אז אני מכיר אותו ואת ההוא, אז אנסה לשכנע אותם לבוא לקבוצה שלי'", המשיך לילארד, "אז רואים היום שגיוס שנעשה על ידי שחקנים הוא הרבה יותר חזק מהנאום שאתה שומע בפגישה עם הקבוצה. ככה זה עכשיו, זה חלק ענק מהמשחק". תובנותיו של הכוכב הגיעו לאור המעבר של קוואי לאונרד ופול ג'ורג' לקליפרס, מהלך שלילארד הודה שהפתיע גם אותו.


אחרי שהוביל את הבלייזרס לגמר המערב בעונה החולפת, הרכז אמר שהוא מתרגש מהאתגר שמציבה לו התחרות נגד כל הקבוצות שהשתדרגו בחלון ההעברות הנוכחי: "זה נותן לך משהו לצפות לו, אתגר חדש. אני פשוט מתרגש מזה".




המנהל המקצועי של פורטלנד, ניל אולשיי, אמר שזו הייתה "החלטה קלה" להאריך את חוזהו של לילארד ושיבח אותו על נאמנותו: "בין אם זה בשוק החופשי, או שחקנים שכופים טרייד, השוק ניצח. כמעט בכל המקרים שוק גדול הוא בעל ערך יותר גבוה מקבוצה. זו אחת הסיבות שבורכנו בכך שדמיאן אצלנו, כי בהחלטה שלו הוא בחר בקבוצה, בארגון ובעיר. הוא נתן עדיפות לכל אלה ולמה שהוא בנה כאן, לכן הארכת החוזה שלו כל כך מרגשת".


לילארד, שהעביר את כל הקריירה שלו במדי הבלייזרס, הסביר את השיקולים שלו: "אני מרוצה מהסביבה שיש לי כאן. אני לא רוצה להיות בסיטואציה כזו שאני מחפש שחקנים להצטרף אליהם בשוק גדול כי אני לחוץ מזה שאנשים אומרים 'לא זכית בטבעת' ודברים כאלה, ואז אגיע למקום שהסיטואציה בו לא טובה, יעבירו אותי בטרייד ואתחיל להתגלגל ממקום למקום ובעצם אוותר על משהו מיוחד רק כדי ללכת אחרי העדר".




ההזדמנות לזכות באליפות עם פורטלנד קוסמת ללילארד יותר מהאפשרות לעשות זאת כחלק מתלכיד של כוכבים במקום אחר: "אם נצליח לזכות, זה ירגיש הרבה יותר טוב לדעת שעשיתי את זה כאן ולא הייתי צריך לחבור לשחקנים הכי טובים כדי להשיג את זה. זו הדרך שבה אני רוצה לעשות זאת. ואם לא אצליח, אחיה עם זה כי אני אדע שזו הדרך שבחרתי".


לסיום, הרכז הזכיר שוב שהוא שואף לראות את הגופיה שלו תלויה על תקרת ה"מודה סנטר" כשהקריירה תסתיים: "אמרתי כבר לפני שנים שאני רוצה להיות הטרייל בלייזר הכי גדול בכל הזמנים. ואם תבחנו את ההיסטוריה שלי, תראו שאני לא אומר דברים סתם בשביל להגיד. אני מתכוון למה שאני אומר ועומד מאחורי זה וכמובן שלהיות גדול השחקנים של הקבוצה בכל הזמנים זה אומר שהייתי רוצה שיפרישו את המספר שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי