חסר תקדים: הקליפרס חשפו סרטון הדמיה של ביתם העתידי

סטיב באלמר
סטיב באלמר | Ethan Miller/Getty Images

הקבוצה מלוס אנג'לס סיפקה טעימה ראשונה ממתקן שטרם נראה כמותו ואמור להפוך למגרשם הביתי ב-2024. הבעלים סטיב באלמר: "המטרה היא שיהיה לנו את הבית הכי טוב בעולם הספורט"

(גודל טקסט)
אחרי שגנבה את ההצגה בחלון ההעברות ובנתה קבוצה שמאיימת להתחיל עידן חדש ב-NBA, בראשות קוואי לאונרד ופול ג'ורג', ביום חמישי האחרון לוס אנג'לס קליפרס שחררה סרטון הדמיה מפורט של ההיכל החדש שהקבוצה בונה במימון פרטי בעיר אינגלווד. בנוסף לאולם הכדורסל, המתקן יכלול בתוכו את משרדי הקבוצה, מתקן האימונים ומרכזי קהילה ועסקים.


"המטרה שלי פשוטה. אני רוצה שיהיה לקליפרס את הבית הכי טוב בעולם הספורט כולו", אמר הבעלים סטיב באלמר, "ומבחינתי זה אומר שזו תהיה סביבה עבור השחקנים, האוהדים, נותני החסות וחברי קהילת אינגלווד, שלא תהיה לה תחרות. המטרה שלנו היא לבנות מתקן שיצור סדר חדש בציפיות האוהדים ותהיה בעלת השפעה על העיר שאנחנו רואים כבית".


'מרכז הכדורסל והבידור באינגלווד', כפי שהמתקן צפוי להיקרא, יפיח רוח חיים בשטחים המתים השוכנים תחת השטח האווירי שמשמש את נמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס. פרויקט הבנייה מיועד להסתיים ב-2024, במקביל לסיום חוזה השכירות של הקליפרס ב'סטייפלס סנטר', שאותו הם חולקים כידוע עם הלייקרס.




ההיכל יעוצב בצורה אליפטית תלת-מימדית, עם קירות חיצוניים שיורכבו מלוחות מתכת בצורת יהלום, שידמו את חלוף הכדור בתוך רשת הסל. בנוסף לרעיון האסתטי, הלוחות עוצבו במטרה להפיק תועלת סולארית שתספק יעילות אנרגיה מקסימאלית, כחלק מתכנית הבנייה הירוקה של המתקן.


התכונה הבולטת ביותר של ההיכל, שנועדה להדגיש את האקלים הממוזג בדרום קליפורניה, היא שילובם של "גנים פנימיים/חיצוניים", אשר יהוו את אזורי האוכל והמשקאות ויהיו נגישים מכל אזור במתחם, שבו גם צפויה להיות רחבה רב-תכליתית עם במת הופעות, מגרשי כדורסל קהילתיים ומרחב שבו יוכלו האוהדים להתאסף ולצפות בשלל אירועים, לא רק משחקי הקליפרס אלא גם הקרנות בכורה קולנועיות, על גבי מסך LED ענק.




הפרויקט צפוי לייצר כ-10,000 מקומות עבודה בתקופת הבנייה ו-1500 משרות קבועות. בעת השלמתו, המתחם צפוי לייצר פעילות כלכלית המוערכת בכ-268 מיליון דולר לשנה ויותר מ-190 מיליון בהכנסות ממיסים בין 2020 ל-2045, שישמשו לתמיכה כלכלית בשירותים עירוניים באינגלווד כמו בתי ספר, פארקים, ספריות ועוד.


"אנו נרגשים לקבל באינגלווד את פניה של קבוצת הספורט הכי פילנתרופית", אמר ראש העירייה ג'יימס באטס, "בשלוש השנים האחרונות, משפחת באלמר והקליפרס הוכיחו שוב ושוב את המחויבות שלהם לשיפור קהילות כמו אינגלווד. נוכחות הקלירפס בעיר שלנו תיצור מקור הכנסה, תחזק את גאוות האזרחים ותחיה מחדש את הקהילה שלנו לשנים הבאות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי