הפתעה בנבחרת ארה"ב: שחקן סן אנטוניו גונב את ההצגה

דריק ווייט
דריק ווייט | טוויטר

דריק ווייט, רכז הספרס שבכלל לא היה בתכניות לאליפות העולם בסין, הפך לדבר הכי חם במחנה האימונים לקראת הטורניר. מנהל הנבחרת: "איזה סיפור זה, הוא שחקן מאוד ייחודי. פשוט מרשים"

(גודל טקסט)
רבות דובר -וכנראה ידובר- על "ההברזה" של כוכבי ה-NBA מנבחרת ארצות הברית לקראת אליפות העולם שתחל בסוף החודש. המנהל המקצועי של הנבחרת, ג'רי קולאנג'לו, אמר לאחרונה שהדבר לא עורר בו חרדה וכי הוא מאמין שנפתחה כאן הזדמנות לצעירים רעבים לפרוץ לתודעה ולהוכיח את עצמם. ויש שחקן אחד, כזה שעד לפני שנה בקושי נחשב לאחד מן המניין בליגה הטובה בעולם, שמיישם את דבריו של קולאנג'לו בצורה מושלמת מאז שחניכיו של גרג פופוביץ' התכנסו במחנה האימונים בלאס וגאס.


דריק ווייט, רכזה של סן אנטוניו ספרס, זוכה לשבחים ומעורר התלהבות גדולה בקרב כל מי שעוקב אחרי הנבחרת ומאז יום רביעי האחרון, שבו שחקני ארצות הברית ערכו משחק אימון פנימי, בשורת היכולת המרשימה שלו במחנה התפשטה ברשתות כמו אש בשדה קוצים.


בהתחלה הייתה תחושה שאלו רק שמועות, כיוון שהמשחק התבצע בדלתיים סגורות ולא הרבה אנשי תקשורת נכחו, לכן כל מה שדלף היו סרטוני ביצועים קצרים שהוקלטו בסמארטפונים. אבל אז החלו לזרום עוד ועוד קטעים ובהם נראה ווייט שהוא זורח אל מול שחקנים ברמה של קמבה ווקר, קייל לאורי ודונובן מיטשל. שחקן הספרס סיים עם 12 נקודות, שמונה ריבאונדים וארבעה אסיסטים.


גנב את ההצגה. ווייט נשמר על ידי מידלטון במשחק האימון (Ethan Miller/Getty Images)
גנב את ההצגה. ווייט נשמר על ידי מידלטון במשחק האימון (Ethan Miller/Getty Images)


ג'ף ואן גנדי, פרשן ESPN, עובד גם כמאמן הנבחרות הצעירות שהאמריקאים שולחים לטורנירי המוקדמות היבשתיים. ואן גנדי נכח באותו משחק אימון ואמר על ווייט: "הוא יודע שהוא שייך, אתמול בלי שאלה הוא היה השחקן הטוב על המגרש, בשתי הקבוצות".


הדבר המדהים הוא שווייט בכלל לא היה בתכניות של פופ לאליפות העולם. לא רק שהוא לא נכלל בין השמות שעליהם התכוונו אנשי הנבחרת לבסס את הסגל לאליפות, אלא שגם לסגל הרחב, זה שמגיע למחנה בעיקר כדי להוות יריב אימונים, הוא זומן רק לאחר שרוב השחקנים הוותיקים והמוכחים וויתרו על ההשתתפות בנבחרת.


שיתוף הפעולה יפרח גם בנבחרת? ווייט עם גרג פופוביץ' בסן אנטוניו. (Ronald Cortes/Getty Images)
שיתוף הפעולה יפרח גם בנבחרת? ווייט עם גרג פופוביץ' בסן אנטוניו. (Ronald Cortes/Getty Images)


הרכז בן ה-25 (1.93), יליד קולורדו, סיים זה עתה את השנה השנייה שלו בלבד ב-NBA, אחרי שנבחר במקום ה-29 בדראפט 2017 ואת עונתו הראשונה הוא בילה בעיקר בקבוצת ליגת הפיתוח של סן אנטוניו, אוסטין ספרס. קשה להאמין, אבל לאחר שסיים את ביה"ס התיכון הוא בקושי קיבל הצעות למלגת כדורסל מהקולג'ים בארצות הברית ואת דרכו הוא החל במכללה מהדרג השני ב-NCAA, עד שבשנת הלימודים האחרונה שלו הוא קפץ למכללת קולורדו מהדרג הבכיר והצטיין בה, מה שהעלה את המודעות לגביו לקראת הדראפט.


גם הג'נרל המנג'ר קולאנג'לו לא נשאר אדיש אליו ואמר לעיתון בסן אנטוניו: "אני חושב שווייט מצוין. איזה סיפור זה. איזה מסע הוא עבר, הוא שחקן מאוד ייחודי. יש לו סיומת בצבע, הוא ערמומי, מוסר טוב, פשוט מרשים".




ומי שכתב את הדברים שהכי משקפים את ההפתעה הגדולה שווייט מספק, הוא ריק בושה, כתב בליצ'ר ריפורט שהעלה פוסט באינסטגרם לאחר אותו משחק אימון וכתב: "בעונה שעברה מאמן אחד אמר לי שווייט בדרך להיות אחד הסופרסטארים הבאים בליגה ואני הגבתי בזלזול. לא ראיתי בו כלום שיצדיק אמירה כזו. עכשיו אני רואה. הוא עדיין צריך לפתח קליעה ל-3, אבל ראיית המשחק והתמצאותו על המגרש היו בשיא תפארתם והוא הפתיע שחקנים עוד לפני שהם קלטו שהם פנויים, או שהוא פשוט יצר לעצמו. כל זה עם הגנה טובה, אם לא מצוינת. בואו נהיה ברורים: המחנה הזה לא מפוצץ כוכבים ו-ווייט רחוק מלהיות תוצר מוגמר. אבל יש לו אלמנטים שאי אפשר ללמד. אל תופתעו אם הוא ייכנס לסגל לאליפות העולם וגם למשחקים האולימפיים בעוד שנה. אם אני נשמע מתלהב, זה כי אני אכן מתלהב. אני אוהב הפתעות ושחקנים ששולטים כי הם רואים הכל חצי שנייה לפני כולם, זה דריק ווייט".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Derrick White is being invited to LA when Team USA reconvenes there next week, a program official told me, which essentially means he has been promoted from the select practice squad to the World Cup roster. (Look for Marvin Bagley to be promoted as well.) One coach told me White was the best player on either team in the Day 2 scrimmages and on Day 3 I saw him damn near replicate that with my own eyes as the select squad played the World Cup squad to a draw in consecutive 10-minute scrimmages. With that, I owe one of my Twitter followers an apology. Last season he touted White as one of the league's next superstars and I scoffed at the time; I thought he was good but I hadn't seen anything that merited all that. I have now. He still has to develop a 3-pt shot but his vision and court savvy were on full display as he either hit guys even before they knew they were open or created space to get his own; all that with + defense if not ++ defense. As a Spurs beat writer said to me, "The Spurs found another one." Indeed they have. Let's be clear: this isn't a star-studded camp and White is far from a finished product. But he has elements you can't teach and the physical tools to utilize them. Do not be surprised if he is both on this summer's World Cup squad AND next summer's Olympic squad — in part because the program intends to go young with the team playing back-to-back summers, in part because White has been that good. If I sound hyped, it's because I am. I love both surprises and players who dominate simply by seeing what's there a half-second before everybody else. That's DW.

A post shared by Ric (@ric_bucher) on



אחרי המשחק, ווייט הוקפץ יחד עם מרווין באגלי לסגל הבכיר והוא כבר לא מעורר תקווה רק לקראת המונדובאסקט, אלא גם מצית את דמיונם של אוהדי סן אנטוניו לקראת עונת ה-NBA הקרובה.


אחרי הניפוי האחרון, שבו הודחו ת'דיאוס יאנג ובם אדבאיו, סגל ארצות הברית נראה כך: מרווין באגלי, הריסון בארנס, ג'יילן בראון, דיארון פוקס, ג'ו האריס, קייל קוזמה, ברוק לופז, קייל לאורי, קריס מידלטון, דונובן מיטשל, מייסון פלאמלי, מרקוס סמארט, ג'ייסון טייטום, פי.ג'יי טאקר, מיילס טרנר, קמבה ווקר, דריק ווייט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי