הלחץ עזר: ה-NCAA ביטלה את החוק נגד סוכנו של לברון

סוכנו של לברון ג'יימס
ריץ' פול | Chris Elise/Getty Images

לאחר שריץ' פול יצא נגד התאחדות ספורט המכללות האמריקאית, הארגון החליט לבטל את התקנה החדשה שקבעה כי סוכנים יחויבו להחזיק בתואר אקדמי כדי לייצג שחקני NBA

(גודל טקסט)
בשבוע שעבר הכריזה ה-NCAA, התאחדות ספורט הקולג'ים האמריקאית, על חוק חדש הקובע שכדורסלנים בוגרי מכללות יידרשו להחתים סוכנים המחזיקים בתואר אקדמי על מנת להיות ראויים לבחירה בדראפט ה-NBA. התקנה החדשה כונתה במהירות על ידי התקשורת כ"חוק ריץ' פול", כיוון שהיא בעצם תפגע בסוכנים כמו האיש שמייצג את לברון ג'יימס, אנתוני דייויס, בן סימונס, ג'ון וול ודריימונד גרין, בין השאר, ונחשב לאחד האנשים החזקים בעסקי הכדורסל. ריץ' פול החל לעבוד עם לברון קצת אחרי שסיים את ביה"ס התיכון ואינו בעל תואר אקדמי.


היום (שני) הסוכן פרסם באמצעות מגזין "האתלטיק" קטע שבו ביקר בחריפות את הארגון האקדמי, בטענה שהחוק החדש ימנע מאנשים כמוהו – כהי עור המגיעים מפלחי אוכלוסיה מקופחים – לעבוד במקצוע: "הדרישה לתואר אקדמי ישיג רק דבר אחד – אפליה של אלה אשר מגיעים מעולם שבו לימודים בקולג' אינם ריאליים. מישהו מאמין שתואר אקדמי הוא מה שמפריד בין אדם מוסרי לנוכל?".


"בואו נבהיר דבר נוסף", נכתב בהמשך הטקסט של פול, "ברגע שה-NCAA תדרוש מהאתלטים סוכן אקדמאי כדי להיבחן בליגה, זה רק עניין של זמן עד שהרעיון זה יוטמע חברתית, לא יוטל יותר בספק ויהיה מיושם באופן נרחב. כולנו יודעים איך זה עובד. מדיניות לא הוגנת מונהגת באופן הדרגתי, כך שאנשים יקבלו אותה כיוון שהיא משפיעה רק על קבוצה קטנה. ואז, היא לאט לאט מתפתחת למדיניות מוסדית".


הלחץ מצדו של הסוכן הניב פירות ולאחר מספר שעות ההתאחדות הודיעה על הסרת הדרישה, מה שאומר שנציגי השחקנים יצטרכו רק לקבל אישור מארגון השחקנים ב-NBA.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי