דונאלד טראמפ: "קר ופופוביץ' לא מכבדים את ארצות הברית"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | Gettyimages

הציוץ שהפך לתקרית אוניברסלית ממשיך לעורר תגובות. הנשאתקף את המאמנים: "הם פוחדים להתבטא נגד סין, אבל תוקפים את המדינה שלהם". מאמן גולדן סטייט הגיב: "מתגעגע ליושרה"

(גודל טקסט)
הציוץ של דריל מורי בשבוע שעבר, בו התבטא על המצב בהונג קונג והביע ביקורת כלפי המשטר הסיני, הפך לתקרית דיפלומטית של ממש.


ליגת ה-NBA, שמכניסה כארבעה מיליארד דולר מהשוק הסיני (הגדול בעולם), נמצאת במלחמה מתוקשרת עם הממשלה הסינית לאחר ההחלטה לא לגנות את ההתבטאות של הג'נרל מנג'ר של הרוקטס ודבקה באופן אמיץ במדיניות 'חופש הביטוי שלה'.


כתגובה, כל השותפים הסינים של ה-NBA השעו באופן מיידי את העסקים מולם. אפילו נייקי, הספונסרית הרשמית של הליגה, הפסיקה למכור חולצות של יוסטון רוקטס (הקבוצה שהייתה האהודה ביותר בזכות יאו מינג) בחנויות רבות באסיה.


כתגובה, משחקי ההכנה לעונה שהתקיימו בסין הוסרו לשידור מהטלוויזיה הארצית, וכך עשויים להיות גם משחקי העונה הסדירה בעקבות הקולות הגוברים בסין. הנושא כמובן הפך לשיחת היום בארה"ב, ומי שהצטרף אתמול היה הנשיא בכבודו ובעצמו, דונאלד טראמפ, שהחליט לתקוף באופן אישי את סטיב קר, מאמנה של גולדן סטייט, וגרג פופוביץ', המאמן של הנבחרת הלאומית וסן אנטוניו:

 
 


 

טראמפ אמר: "ראיתי את סטיב קר והוא פחד כמו ילד קטן לענות על השאלות, אבל אין לו בעיה לדבר נגד ארה"ב. גרג פופוביץ' עושה אותו דבר, אבל הוא לא היה נראה מפוחד כמוהו. ה-NBA יצטרכו להסתדר בעצמם עם ממשלת סין, הם יודעים מה הם עושים. אבל כשאני רואה אנשים כמו פופוביץ' וקר כל כך חוששים להתבטא נגד סין, אבל לדבר נגד המדינה שלהם אין להם שום בעיה, כאילו הם לא מכבדים את ארה"ב, אני לא מבין את זה".


קר
עצמו הגיב למתקפה של טראמפ בתדהמה: "זה הפתיע אותי מאוד, אבל אז הבנתי שהוא עשה את זה בגלל שזה אני, וזה פשוט עוד יום בשבילו. אתמול הוא תקף מישהו אחר, אני הייתי החפץ הנוצץ היום, מחר זה יהיה מישהו אחר והקרקס נמשך. זה מאוד מוזר, אבל זה קורה".


קר
המשיך ואמר: "הוא קרא לי ילד קטן כאילו רכבתי על תלת אופן. ביקרתי כל כך הרבה פעמים בבית הלבן, זכיתי בחיי לפגוש חמישה נשיאים לפניו. ב-1984 פגשתי את רונאלד רייגן, חצי שנה אחרי שאבי הלך לעולמו. הוא וסגנו (ג'ורג' בוש) דיברו איתי חצי שעה על פועלו כמחנך במזרח התיכון. הם ניסו לקדם שלום, והנשיא הנוכחי הוא הניגוד המוחלט. זה לא משנה מה האג'נדה שלך, כולנו אמריקאים, המשרד הזה אמור לקדם כבוד ויושרה, והוא פשוט מתרסק. זאת התקופה שאנו חיים בה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי