ג'ורדן תקף, קוואי בהלם: ניהול העומסים מסעיר את ה-NBA

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | Streeter Lecka/Getty Images

היעדרותו של פורוורד הקליפרס מהמשחק נגד מילווקי עוררה ויכוח סביב מדיניות המנוחה שלו ושל כוכבים אחרים והובילה לקנס כבד על קבוצתו. אגדת העבר צוטט כמי שנהג להגיד לשחקניו בשארלוט: "משלמים לכם ל-82 משחקים"

(גודל טקסט)

"ניהול עומסים". זה צמד המילים שעורר בימים האחרונים ויכוח גדול ב-NBA, בעיקר לאחר ההחלטה של קוואי לאונרד שלא להשתתף במשחק בין שתיים מהמועמדות העיקריות לאליפות, לוס אנג'לס קליפרס ומילווקי באקס. לאחר שהחמיץ את מרבית עונת 2017/18 בגלל פציעה כרונית בברכו השמאלית, לאונרד החל בשנה שעברה לנקוט במדיניות לפיה בכל פעם שהקבוצה שלו עולה על הפרקט יומיים ברציפות, הוא נח באחד מהמשחקים.

העניין הוא שהיעדרות כוכבים כמו קוואי מהמשחקים היותר מעניינים שיש לליגה להציע, יוצרת פגיעה מהותית במוצר שעשרות אלפי צופים משלמים כרטיס בשבילו וזכייניות שידור שופכות מיליארדי דולרים עבורו. הנהלת ה-NBA חשפה פרטים בנוגע לפציעתו של לאונרד והסיבה להיעדרות שלו ממשחקי בק-טו-בק, אך לאחר שמאמן הקליפרס דוק ריברס הצהיר כי "קוואי מרגיש מצוין ואין צורך לדאוג לבריאותו", הליגה החליטה לקנוס את הקבוצה ב-50 אלף דולרים בטענה לחוסר עקביות בהצהרות על מצבו הרפואי של השחקן.

אחרי שחזר הלילה וכיכב בניצחון 101:107 על פורטלנד, לאונרד הגיב בהלם לקנס שהוטל על הקליפרס: "הייתי המום. אנחנו נמשיך לנהל את המנוחה שלי בצורה הכי טובה שאפשר כדי לשמור על בריאותי, זה הדבר הכי חשוב", אמר הפורוורד, "אני בצד של דוק. הוא המאמן שלי וזה פשוט מאכזב, זה מרגיש שהם דורשים מהשחקנים להופיע גם אם הם לא כשירים".


קוואי לאונרד. בהלם מתגובת הליגה (Sean M. Haffey/Getty Images)

אחד המתנגדים הגדולים למדיניות ניהול העומסים הוא מייקל ג'ורדן, בעלי שארלוט הורנטס בהווה ומי שבתקופתו כשחקן נודע כאחד שלא ויתר על אף דקת משחק, הביא את עצמו לקצה בכל ערב וסחב את קבוצתו גם בעונה הסדירה וגם בפלייאוף. סטיב קליפורד, שמאמן כיום את אורלנדו מג'יק ובעבר עבד תחת ג'ורדן בשארלוט, סיפר: "כשהייתי עם מייקל בשארלוט, הוא נהג להגיד לשחקנים בכל שנה 'אתם מקבלים כסף כדי לשחק 82 משחקים'".

דוגמא הפוכה לזו של לאונרד אפשר למצוא במקרה של אר.ג'יי בארט. הרוקי של ניו יורק ניקס גירד את 40 הדקות לערב כמעט בכל אחד משמונת משחקיו הראשונים בליגה. המחלוקת סביבו התעוררה כאשר מאמנו דיוויד פיזדייל החליט להעלות אותו שש דקות לסיום המשחק שבו הניקס הובסו על ידי סקרמנטו, בשלב בו ההתמודדות הפכה מזמן לגארבג' טיים.


לא מוכן לשמוע על ניהול עומסים. פיזדייל (AFP)

פיזדייל לא היה מוכן לשמוע ביקורת על כך ואמר ל'ניו יורק פוסט': "אנחנו צריכים לרדת מהבול**ט הזה של ניהול עומסים. זה ילד בן 19, שחררו את זה כבר". גם בארט לא בדיוק התלונן כשנשאל מה דעתו: "מה נראה לכם? אני בסדר גמור, אם זה לא היה המצב הייתי אומר לו".

הנהלת ה-NBA עושה כמיטב יכולתה בעניין חלוקת העומס על השחקנים ובשנים האחרונות הפחיתה משמעותית את כמות המשחקים הנערכים יום אחרי יום, בנוסף להגדלת פגרת האול-סטאר באמצע העונה וצמצום אורכה של תקופת ההכנה בספטמבר-אוקטובר. גם השחקנים צריכים לקחת בחשבון שהפחתת כמות המשחקים בשנה תפחית גם את השכר שלהם.

בסופו של דבר, מוצדק מצד הכוכבים לחשוב קודם כל על בריאותם ולגיטימי שהקבוצות יקנו מנוחה לשחקנים על מנת לשמור אותם טריים לשלבי ההכרעה של העונה, אך נראה כי אם מדיניות ניהול העומסים תמשיך לצבור תאוצה, הבעיה תהיה גדולה יותר עבור ה-NBA ועלולה להפוך את הוויכוח ברחבי הליגה למשבר של ממש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי