דיוויד סטרן, קומישינר ה-NBA לשעבר, אושפז עקב דימום מוחי

דיוויד סטרן
דיוויד סטרן | Noam Galai/Getty Images

האיש שניהל את ליגת הכדורסל הטובה בעולם בין השנים 1984-2014 הובהל לבית חולים בניו יורק ועבר ניתוח חירום, מצבו עדיין לא ידוע. מג'יק ג'ונסון: "התפללו עבור חברי הטוב, שעזר להציל את חיי"

(גודל טקסט)

דיוויד סטרן, קומישינר ה-NBA לשעבר, הובהל לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) לניתוח חירום בבית חולים בניו יורק בעקבות דימום פתאומי במוחו, כך דווח בהודעה רשמית מטעם ליגת הכדורסל האמריקאית, בה נכתב: "אנו מתפללים עבור דיוויד ומשפחתו". מכבי האש של ניו יורק נענו לקריאה שהגיעה למוקד החירום בשעות הצהריים של ארצות הברית והעבירו בדחיפות את סטרן למרכז הרפואי "הר סיני", שמאז טרם עדכן במצבו של הנציב בדימוס.

סטרן בן ה-77 החזיק במושכות ה-NBA בין השנים 1984-2014 והוביל את תהליך הגלובליזציה של הליגה, שהפך אותה לכוח הבינלאומי שאנו מכירים כיום. במהלך הקדנציה שלו נולדו שבע קבוצות ועוד שש נוספות עברו לערים חדשות, ההכנסות מזכויות שידור הכפילו את עצמם פי 40 ושכר השחקנים הממוצע קפץ מ-250 אלף ל-5 מיליון דולר בשנה, כשגם שווי המועדונים הרקיע שחקים.

תחת סטרן, ליגת הכדורסל הטובה בעולם הפכה לראשונה בספורט האמריקני שקיימה משחקי עונה סדירה מחוץ לארצות הברית ובנוסף אפשרה לנבחרת הלאומית לזמן שחקני NBA בפעם הראשונה, מה שהביא להקמת ה"דרים טים" המפורסמת שזכתה במדליית הזהב באולימפיאדת 1992. סטרן ייסד גם את ה-WNBA, ליגת כדורסל הנשים המקצוענית, ב-1997. בשנה בה הסתיימה הקדנציה שלו, סטרן נכנס להיכל התהילה של הכדורסל.

דיוויד סטרן עם הקומישינר הנוכחי, אדם סילבר (Brad Barket/Getty Images)
דיוויד סטרן עם הקומישינר הנוכחי, אדם סילבר (Brad Barket/Getty Images)

הבשורה המרה לגבי מצבו הרפואי של הנציב לשעבר עוררה תגובות מידיות מאנשי הליגה. שחקן העבר האגדי ומנהלה המקצועי של לוס אנג'לס לייקרס עד לא מכבר, מג'יק ג'ונסון, צייץ: "הצטרפו אליי ולאשתי קוקי בתפילות לשלומו של חברי הטוב, שעזר להציל את חיי". כזכור, מג'יק הודיע על פרישה ב-1991 בהיותו נשא נגיף האיידס, אך בהמשך חזר ל-NBA בזכות תמיכתו של סטרן, חרף דאגת שחקני הליגה מהסכנות הבריאותיות הכרוכות בהתמודדות איתו.

מאמן דאלאס מאבריקס, ריק קרלייל, אמר: "דאלאס מתפללת עבור דיוויד סטרן. ביליתי איתו לפני חודש בניו יורק, אני מחשיב אותו כחבר טוב וכמובן כחבר יקר של משחק הכדורסל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי