בחסות בארקלי ושאק: מפגן הדומיננטיות של ג'ואל אמביד

ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד | Maddie Meyer/Getty Images

צמד הפרשנים של TNT העביר עליו ביקורת בונה והסנטר מיהר ליישם, עם הצגה שכללה 38 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים והובילה את פילדלפיה לניצחון על בוסטון. המאמן בראון: "אחד המשחקים הטובים שלו בקבוצה"

קבוצות: פילדלפיה 76
(גודל טקסט)

ג'ואל אמביד לקח לתשומת לבו את ההערות של צ'ארלס בארקלי ושאקיל אוניל. אחרי שצמד הפרשנים של TNT טען כי הסנטר חייב להתחיל להשתלט על משחקים, אמביד מיהר ליישם וסיפק תצוגה נהדרת בניצחון פילדלפיה 76' על בוסטון סלטיקס הלילה (בין חמישי לשישי), עם 38 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, בתוספת חסימה אדירה על דניאל ת'ייס שעזרה לסיקסרס להבטיח את הניצחון בשניות הסיום.

מאמנה של פילי, ברט בראון, התבדח לאחר המשחק כשהעביר מסר לבארקלי ואוניל, שבמקרה שיחליטו לוותר על הקריירה הטלוויזיונית, מחכה להם תפקיד בצוות המקצועי של הסיקסרס: "אני אשמח להחתים אותם בתור מאמני מוטיבציה", צחק בראון.

"כששניים כאלה טוענים שיש לי פוטנציאל להפוך לשחקן הטוב בעולם ועליי להראות אותו, כי עדיין לא עשיתי זאת, זה אומר המון", אמר אמביד לאחר ההצגה שהובילה את קבוצתו ל-W רביעי ברציפות. "הם כבר היו שם ועשו דברים. הם בהיכל התהילה, כך שזה מראה לי שאני צריך לשחק חזק יותר וברמה שאני מסוגל לה".

בהיעדרו של חברו לקו הקדמי אל הורפורד, שסבל מכאבים בברך ובשריר הירך האחורי של רגלו השמאלית, אמביד ידע שיהיו לו מרווחים על המגרש על מנת להוציא לפועל, דבר שפילדלפיה מתקשה לספק לו העונה. הקמרוני ניצל את ערב הקליעה מוצלח של מייק סקוט, שריווח את הפרקט עבורו עם 5/7 לשלוש, ואת העובדה שהיריבה הנמוכה יותר נאלצה לשלוח שמירה כפולה לכיוונו, כדי לסדר לחבריו מבטים פנויים מחוץ לקשת בדרך לנתון קבוצתי של 14 שלשות מתוך 28 ניסיונות. הסנטר אף מיעט לאבד כדורים, למרות הלחץ ההגנתי מצד בוסטון ובניגוד לממוצע השלילי שלו בעונה הנוכחית.

"לא התקרבתי לרמה שהקבוצה הייתה זקוקה לה עד עכשיו, הייתה לי הזדמנות לעשות את זה והם הקפידו להזין אותי בכדורים. אני נותן להם חלק גדול מהקרדיט, כי לאורך כל המשחק הם קלעו המון זריקות, הקלו עליי וגרמו לבוסטון להסס בשמירה הכפולה, כי הם ידעו שאני אוהב למסור ואני אוציא את הכדור לחברים שלי".

גם הפאולים לא עזרו לבוסטון לעצור את אמביד (Maddie Meyer/Getty Images)
גם הפאולים לא עזרו לבוסטון לעצור את אמביד (Maddie Meyer/Getty Images)

אמביד הודה כי עוד לפני המשחק, הוא דאג לדבר עם "שאק": "הוא חשב שאני כועס עליו וזה לא היה כך, הבנתי את מה שהוא אמר. הייתה לי עונה רעה עד כה, הייתי סוג של מתוסכל כי ניסיתי להתאים את עצמי לחבריי החדשים לקבוצה. מה שהם אמרו היה טוב בשבילי".

בראון החמיא לסנטר על איך שהתנהל לאורך התקופה הפחות טובה: "אני חושב שהוא טיפל מצוין בסיטואציה שבה הוא היה לאחרונה, אני גאה בו. הוא התנהג בבגרות ובצניעות ואז סיפק תגובה מצוינת. המספרים מדברים בעד עצמם, אבל הוא גם הפגין מנהיגות וכיוון את חבריו לקבוצה. לדעתי, זה היה אחד המשחקים טובים שלו מאז שהוא בפילדלפיה. הוא היה דומיננטי ושימש כמנהיג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי