"גאון כדורסל": בארה"ב ניתחו את מינויו של בלאט בניו יורק ניקס

דיוויד בלאט
דיוויד בלאט | Doug Pensinger/Getty Images

החתמתו של הישראלי במועדון מהתפוח הגדול עוררה גל תגובות. פרשני ESPN החמיאו: "אפשר לצחוק על ההחלטה, אבל יש לו מוח כדורסל מבריק. זה רעיון מצוין מבחינת הקבוצה, לא יזיקו אנשים כמוהו בחדר"

קבוצות: ניו יורק ניקס
(גודל טקסט)

מינוי של דיוויד בלאט ליועץ המקצועי של הניקס, עליו הודיעה אתמול (רביעי) רשמית הקבוצה מניו יורק, עורר תגובות רבות בארצות הברית כיאה לגודל המהלך. באמריקה הדגישו כי למרות הציניות שבה האוהדים תופסים את המאמן הישראלי, הוא מביא איתו ידע נרחב בענף ובהחלט עשוי לעזוב לקבוצה מהתפוח הגדול. בנוסף, בתקשורת האמריקאית התייחסו להיכרות של בלאט עם נשיא הניקס סטיב מילס וניסו להבין כיצד זה ישפיע על עתיד המועדון.

איאן בגלי, כתב "Sportsnet New York", טען שבלאט לא צפוי לעבוד עם צוות האימון וציין: "יהיו לא מעט ספקולציות בנוגע למשמעות המינוי בנוגע למעמדו של סטיב מילס, שרבים במועדון טוענים כי יוחלף אם הקבוצה לא תעבור מהפך. ההנחה היא שצירופו של לא ישפיע על מעמדו של מילס. זה יתן לבלאט אפשר להתפתח במסלול חדש אחרי שסיים את קריירת האימון. הוא זוכה להערכה בקרב ההנהלה, לאור העובדה שהיה מועמד חזק לאמן את הקבוצה בשני מקרים בעבר. עם זאת, קשה להניח שלמינוי שלו תהיה השפעה רצינית על עתידה של הנהלת המועדון".

בלאט נצפה אתמול במתקן האימונים של הקבוצה, שם הוא שוחח עם מילס, עם המנהל המקצועי סקוט פרי ועם עוזרו אלן יוסטון ולאחר מכן קיים שיחה גם עם המאמן הזמני, מייק מילר.

בתכנית "The Jump" של ESPN פרגנו לישראלי. הפרשן הבכיר זאק לואו אמר: "אנשים יכולים לצחוק על המינוי ולטעון שסטיב מילס מנסה לעשות מהניקס מועדון חברים, אבל דיוויד בלאט הוא גאון כדורסל. הוא אדם חכם ולא יזיק שיהיו אנשים כמוהו בחדר. כמה שיותר כאלה, יותר טוב".

שחקן העבר וחבר הפאנל של התכנית, פול פירס, הוסיף: "יש לו מוח כדורסל מבריק. הם לא יכולים להיות במצב גרוע יותר, כך שהם חייבים לנסות משהו ולהביא יועץ עם כזה מוח כדורסל זה רעיון מצוין. הוא יוכל לראות דברים מזווית שונה מזו של המאמן ואולי להבחין מהצד בדברים שמאמנים אחרים לא רואים. לפעמים צריך את זה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי