לברון ג'יימס שוב נפצע בחג המולד: "חזרתי אחורה"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Kevin C. Cox/Getty Images

"המלך" נפגע במהלך ההפסד בדרבי של לוס אנג'לס באותו יום שזה קרה לו אשתקד, בדיוק באותו אזור, ועלול להיעדר בתקופה הקרובה. וגם: התגובות להפסד של הלייקרס, המהפך של הקליפרס במחצית וההשפעה על היריבות בעיר

(גודל טקסט)

זו השנה השנייה ברציפות שבה חג המולד מבשר רעות ללברון ג'יימס. בעונה שעברה, כוכב לוס אנג'לס לייקרס נפגע בשריר המפשעה במשחק נגד גולדן סטייט ביום החג, במה שהיווה את הפציעה החמורה ביותר שספג בכל הקריירה. וגם הלילה (בין רביעי לחמישי), במשחק המרכזי של ספיישל הכריסמס שבו הקבוצה שלו פגשה את הקליפרס בדרבי, לברון נפגע באותו אזור כשניסה לעצור חדירה של פטריק בוורלי – מה שעלול להשבית אותו לפחות בתקופה הקרובה.

"הרגשתי בריא לפני המשחק", אמר ג'יימס שהוגדר בספק למפגש במהלך השבוע, "קיבלתי מכה מהברך של בוורלי כשניסיתי לסחוט עבירת תוקף וזה סוג של החזיר אותי למצב שהייתי בו לפני חמישה ימים", סיפר כוכב העל, שרשם 23 נקודות, 10 אסיסטים ו-9 ריבאונדים במשחק שאותו הפסידו הלייקרס 111:106.

אמנם אשתקד הפגיעה הייתה בשריר המפשעה השמאלי, והפעם מדובר בצד ימין ובנזק פחות חמור משמעותית, אך הפציעה עלולה להחמיר אם ג'יימס לא ינוח במשחקים הקרובים. עד השלב הנוכחי של העונה, "המלך", שיהיה בן 35 בעוד ארבעה ימים, דחה על הסף את רעיון ניהול העומס שהפך למקובל ביותר בקרב השחקנים המובילים בליגה, אבל לאור העובדה שהלייקרס שואפים להגיע הכי רחוק שאפשר העונה, הקבוצה צפויה לחשוב על הטווח הארוך ולאפשר לו מנוחה למרות שההפסד הלילה בדרבי היה הרביעי ברציפות של הקבוצה.

המאצ' אפ שהכריע את הדרבי: לברון נגד בוורלי (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)
המאצ' אפ שהכריע את הדרבי: לברון נגד בוורלי (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)

במשחק עצמו, אותו בוורלי היה זה שהבטיח לקליפרס את הניצחון כשחסם זריקה של לברון מחוץ לקשת בשניות האחרונות, במהלך שהסתיים באיבוד כדור של ג'יימס, זאת לאחר שהשופטים קבעו כי כדור יצא מהידיים שלו אל מחוץ לגבולות המגרש, למרות שפסקו תחילה לנגיעה אחרונה של הגארד: "הייתי מופתע מהפיכת ההחלטה, לא חשבתי שהכדור יצא מהידיים שלי. אבל זה לא מה שהכריע את המשחק. ברור שזה היה מהלך חשוב, אבל לא זה מה שגרם להפסד", אמר לברון.

אנתוני דיוויס, שסיים עם 24 נקודות, הצטער על כך שהקבוצה שלו שמטה יתרון דו ספרתי בו החזיקה עד תחילת הרבע השלישי: "המשחק ברח לנו, הוא היה בשליטה שלנו לכל אורכו. אפילו אחרי שהם חזרו, הובלנו בדקות האחרונות. זה משחק שהיינו חייבים להכריע". דווייט האוורד לא התרגש מההפסד: "אנחנו עדיין הקבוצה הטובה יותר, זה רק עוד משחק. כמובן שהאוהדים שלנו וגם אנחנו רצינו לנצח, אבל אנחנו רוצים להיות הטובים ביותר ביוני ולהניף את הגביע, אם נעשה זאת – אף אחד לא יזכור שהפסדנו בחג המולד".

בוורלי חוגג את המהלך המנצח (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)
בוורלי חוגג את המהלך המנצח (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)

בצד המנצח, המאמן דוק ריברס סיפר שהוא לא טרח לדבר הרבה במהלך הפסקת המחצית, כי השחקנים שלו ידעו לבד מה לא בסדר: "זה היה מעניין. אמרתי להם שידברו ושאלתי מה הם ראו, הם אמרו שהיריבה משחקת חזק יותר, כך שזו הייתה ההתאמה הכי קלה שעשינו בכל השנה".

קוואי לאונרד שוב היה גדול על לברון ו-AD וסיים את הערב עם 35 נקודות, ש-18 מתוכן הגיעו ב-20 הדקות האחרונות של המשחק ועזרו לקבוצתו לחזור מפיגור לניצחון. הפורוורד דיבר בסיום על המהלך ההגנתי של בוורלי ועל המהפך שעשתה הקבוצה שלו במחצית: "זה היה מהלך ענק וזו הסיבה שאני אוהב אותו. המהלכים האלה מדליקים אותו ועוזרים לאנרגיות של כולנו. אמרתי לכולם שצריך להפסיק לדאוג לתוצאה ולהתרכז בכל מהלך ולשחק חזק". כשנשאל איך התוצאה השפיעה על היריבות בעיר, קוואי השיב: "זה לא אומר כלום על היריבות בלוס אנג'לס. זה רק משחק אחד, לא זכינו באליפות וזו המטרה של שתי הקבוצות בסופו של דבר".

לא זכינו באליפותלא זכינו באליפות". לאונרד וריברס (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)

פול ג'ורג', ששיחק את הדרבי הראשון בעיר הולדתו, אחרי שנעדר מהמפגש הראשון בין הקבוצות בעקבות פציעה, הוסיף: "אנחנו ב-2/2 מבחינת האינטנסיביות. זה מה שמכריע יריבות כזו בסופו של דבר. פטריק קשוח, הכי קשוח שיש. הוא השיג עצירה שניצחה לנו את המשחק. אנחנו ניזונים מהגנה והבחור הכי קטן שלנו עשה את העצירה הכי חשובה במשחק. זה רק עוד ניצחון נגד קבוצה מצוינת, אבל בסופו של דבר אנחנו בעונה הסדירה. אין לזה משמעות מבחינת היריבות בין הקבוצות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי