הפתעה: דריק ג'ונס זכה בתחרות ההטבעות, באדי הילד בשלשות

דריק ג'ונס ג'וניור , באדי הילד
דריק ג'ונס ג'וניור , באדי הילד | Jonathan Daniel/Getty Images

ארון גורדון נשדד פעם נוספת בגמר והפסיד לגארד ממיאמי למרות הטבעות מדהימות. הגארד מסקרמנטו גבר על בוקר בזריקה האחרונה, בם אדאביו הפתיע את כולם בתחרות הכישרונות

(גודל טקסט)

חגיגות סוף שבוע האולסטאר 2020 הנערכות בשיקגו המשיכו הלילה (בין שבת לראשון) עם התחרות האישיות המסורתיות: תחרות הכישרונות, תחרות השלשות ותחרות ההטבעות. בשתי התחרויות הראשונות השתתפו שמונה שחקנים, ובתחרות הטבעות השתתפו ארבעה בלבד: דוויט הווארד, ארון גורדון, זאק לבין ופאט קונאנטון.

התחרות שפתחה את הערב השני של הסופ"ש, תחרות הכישרונות, סיפקה תוצאה מפתיעה במיוחד. כבר בסיבוב הראשון, כל הגארדים הודחו. בם אדאביו ממיאמי גבר על דינווידי מברוקלין, פסקל סיאקם מטורונטו גבר על פטריק בוורלי מהקליפרס, קריס מידלטון ממילווקי הדיח את שאי גיליגוס אלכסנדר מאוקלהומה ודומנטאס סאבוניס מאינדיאנה גבר על ג'ייסון טייטום מבוסטון.

בסיבוב השני, שהכיל פורוורדים בלבד, אדאביו הדיח את סיאקם וסאבוניס הכניע את מידלטון. בגמר, נפגשו שני האולסטארים שהיו בעלי הסיכויים הנמוכים ביותר לזכות בתחרות ע"פ סוכנויות ההימורים בוגאס. ובסיום, בם אדאביו, שקלע רק שלשה אחת העונה, ניצח את סאבוניס והפך לשחקן הראשון ממיאמי שזוכה בתחרות מאז דווין וייד ב-2007.

תחרות השלשות סיפקה את הרגע הדרמטי של הערב. לאחר סיבוב ראשון מפתיע, בו רוב הפייבוריטים לזכייה בתחרות, ביניהם טריי יאנג, דאנקן רובינסון, והזוכה בשנה שעברה, ג'ו האריס הודחו. באדי הילד, דווין בוקר ודיוויד ברטאנס העפילו לסיבוב הגמר. האוסטרלי סיים עם התוצאה הנמוכה ביותר (22 נקודות). דווין בוקר, הסקורר האדיר של פיניקס שזכה בתחרות ב-2018, אך לא הוזמן השנה ונכנס רק לאחר שהחליף את דמיאן לילארד שנפצע בשבוע שעבר, סיים עם 26 נקודות והיה קרוב לזכייה,

אך אז הגיע הגארד של סקרמנטו, באדי הילד. הקלעי המוכשר התחמם במהרה, וסיים את סיבוב הגמר עם 27 נקודות, כשהוא מנצח את בוקר ממש בזריקה האחרונה של התחרות והשיג זכייה דרמטית, ראשונה בקריירה בתחרות.


באדי הילד. הזוכה הגדול של תחרות השלשות (Stacy Revere/Getty Images)

גם השנה, תחרות הטבעות סיפקה מופע נפלא, בצוות השיפוט ישבו אגדות כמו דווין וייד וסקוטי פיפן, לצד שחקנית ה-WNBA, קנדיס פרקר, וצמד הסלבריטים, הראפר קומאן שזכה ב-MVP של משחק הסלבריטיס אמש, וכוכב הקולנוע מהפנתר השחור, צ'דוויק בוזמן.

דוויט הווארד אמנם הודח בסיבוב הראשון בעקבות דאנק מאכזב, אך הצליח לפצות בדאנק השני כשריגש את כולם עם מחווה לקובי בראיינט. הסנטר חזר בזמן לתחרות

ההטבעות הראשונה בה זכה ב-2009, ולבש את גלימת הסופרמן, אך בחלק הקדמי של החולצה חשף את המספר 24 לזכרו של בראיינט (שהיה אמור לעזור לו בתחרות ע"פ דבריו) והטביע עם כדור חתום של ה'ממבה'. הטבעה שזיכתה אותו ב-49 נקודות. 


פאט קונטון, הגארד של מילווקי הפתיע את כולם בהטבעה הראשונה עם הומאז' לסרט "White man can jump", אך הצליח לאסוף רק 45 נקודות בהטבעה הראשונה, בשנייה, הרים את הארנה בשקגו לאוויר עם הטבעה מדהימה מעל חברו לקבוצה, יאניס אנטטקומפו דרך הקרש, שזיכתה אותו ב-50 נקודות, אך גם זה לא הספיק כדי להשיג כרטיס לגמר.

 

'המטוס' ממיאמי, דריק ג'ונס ג'וניור ריחף פעמיים באוויר ואסף 98 נקודות בדרך לגמר, כולל הטבעה שנייה וירטואוזית במיוחד, ופגש שם את ארון גורדון, הפורוורד של אורלנדו והצלע השנייה בתחרות ההטבעות של 2016, אחת הטובות ביותר בהיסטוריה בה הפסיד לזאק לבין בהבדל של נקודה אחת בלבד. גורדון סיפק הטבעות וירטואוזיות, אחת מהם מעל צ'אנס הראפר, הגיבור המקומי של שיקגו.

בסיבוב הראשון של הגמר, הגארד של מיאמי הטביע מעל שני אנשים ואסף 50 נקודות בקלילות. ארון גורדון נעזר בנערות ה'טיק-טוק' והטביע פעם נוספת מעל צ'אנס הראפר, בדרך לעוד 50 נקודות מושלמות. בסיבוב השני של הגמר, ג'ונס סיפק הטבעה יוצאת דופן, כשהטביע באלי הופ דרך הקרש, ובין הרגליים מעל חברו לקבוצה והשיג את כל ה-50 נקודות. גורדון שוב לא נשאר חייב, וסיפק הטבעה מדהימה משלו, באלי-הופ דרך החלק החיצוני של הקרש עם יד אחת ב-360 מעלות, בדרך לסיבוב נוסף בתחרות.

בסיבוב ההכרעה הראשון, דריק ג'ונס סיפק עוד הטבעה מדהימה ואסף 50 נקודות, בעוד ארון גורדון, שנראה לא מרוצה מהעובדה שלא זכה בתחרות למרות שאסף 50 נקודות בכל הטבעה, הטביע שוב מעל צ'אנס הראפר ואסף 50 נקודות. בסיבוב האחרון, דריק ג'ונס הטביע עם ניתור מדהים קצת מעבר לקו העונשין, אך קיבל רק 48 נקודות. ארון גורדון מנגד, הוציא מהקהל את טאקו פול והיה אמור להכריע את תחרות ההטבעות עם תצוגה מושלמת, אך קיבל, בהחלטה תמוהה במיוחד רק 47 נקודות ונשדד פעם נוספת בגמר, הפעם ע"י הגארד ממיאמי. ההיט הפכו לקבוצה הראשונה בהיסטוריה ששניים משחקניה זוכים בתחרויות אישיות בערב אחד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי