למרות עצירת הליגה: שחקני ה-NBA יקבלו את מלוא שכרם

יאניס אנטטוקומפו
יאניס אנטטוקומפו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

המו"מ בין נציגי השחקנים לראשי הליגה נמשך, אולם ב-ESPN פורסם כי שכר השחקנים בחודש מרץ לא ייפגע. עם זאת, ייתכנו שינויים עד תשלום המשכורת הבאה בתחילת מאי

(גודל טקסט)

מו"מ ממושך מתנהל בין ראשי ה-NBA לנציגי השחקנים על גובה הקיצוץ בשכרם כתוצאה מהשבתת הליגה, אבל הערב (חמישי) החליטו ראשי הליגה כי ב-15.4.2020 השחקנים יזכו לקבל תשלום מלא על חודש מרץ, על אף שהליגה נעצרה לפני כחודש.

בתחילת השבוע הבא נציין חודש מלא מאז שה-NBA נעצרה דקות ספורות לפני שיוטה ג'אז עלתה לפרקט, לאחר שרודי גובר נמצא חיובי בבדיקת קורונה, אבל למרות שלא נערכו משחקים כלל, השחקנים יזכו לקבל את כל שכרם על החודש האחרון, כך לפי ESPN.

259 משחקים נותרו כדי להשלים את העונה הסדירה והיא אמורה הייתה להגיע לסיומה ב-15.4, היום בו יקבלו השחקנים משכורות. הפלייאוף אמור היה לצאת לדרך ב-18.4 וקומישינר הליגה, אדם סילבר, כבר הודה מוקדם יותר השבוע שכך או אחרת לפני ה-1.5.2020 לא תתקבל שום החלטה על המשך העונה. אגב, זהו גם תאריך הבא לתשלום משכורות ומעניין לראות אם יהיו שינויים עד אז.

בהמשך ישיר לכך, מבהירים ב-ESPN, העובדה שהשחקנים יזכו לקבל את מלוא שכרם עבור חודש מרץ לא אומרת שכך גם יהיה בהמשך. המו"מ בין הצדדים ימשיך להתנהל ובליגה מזכירים כי עצירת העונה בעקבות התפשטות הקורונה מוגדרת כתוצאה של "כוח עליון" ויש סעיף בהסכם הקיבוצי בין הצדדים שעשוי להיכנס לתוקף ובכך להפחית 1.08% מהמשכורת השנתית של כל שחקן עבור כל משחק שיבוטל אם הדבר אכן יקרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי