בארה"ב המליצו לגולדן סטייט: כדאי לכם לבחור בדני אבדיה

דני אבדיה
| דני מרון

ב"פורבס" ערכו ניתוח מעמיק של הפורוורד הישראלי והסבירו מדוע הוא מתאים לווריירס: המוכנות שלו ל-NBA, הביטחון העצמי והיכולות ההגנתיות ש"לא מוערכות מספיק"

(גודל טקסט)

דראפט 2020 לא נחשב בעיני המומחים כמחזור עמוס בפוטנציאלים, כאלה שכבר עכשיו ניתן לחזות את הפיכתם לסופר-סטארים בעוד כמה שנים. מעבר לכך, ביטול טורניר המכללות של ה-NCAA בחודש מרץ מנע מהסקאוטים הזדמנות להתרשם מהכישרונות שעתידים להיכנס ל-NBA בעונה הבאה. כל זה מהווה בעיה עבור גולדן סטייט ווריירס, שצפויה לבחור באחד מחמשת המקומות הראשונים בדראפט לאחר עונת "בנייה מחדש" ומקווה לחזק את הסגל שלה ברוקי מבטיח כדי לחזור לצמרת. לכן, ב"פורבס" המליצו לווריירס להתמקד במועמדים מחוץ לארצות הברית וסימנו את דני אבדיה כשחקן עם הפוטנציאל הגבוה ביותר באירופה.

מי שניתח את שחקנה של מכבי תל אביב הוא כריס אברסול, מנהל פעילות הכדורסל הבינלאומית של ה-NBA, שהתרשם מאבדיה במחנה "כדורסל ללא גבולות", בו הישראלי נבחר ל-MVP לפני קצת יותר משנה. אברסול שיבח את החוש הטבעי של אבדיה למשחק ואת היכולת למסור כדורים ארוכים ביציאה למתפרצת או למצוא שחקן חותך כשהוא מקבל כדור בפוסט, וגם ציין כי הפורוורד פיתח את המשחק שלו רחוק מהכדור בשנה האחרונה.

מה שאנשים לא יודעים על אבדיה, כך טוען אברסול, זה שהוא "שומר לא מוערך מספיק. הוא יותר פיזי ממה שאנשים שלא ראו אותו היו מעריכים. הוא אוהב ללכת לתוך המגע, גם בהגנה. והוא גם ורסטילי בצד ההגנתי ומסוגל להתמודד עם יריבים גדולים יותר, אבל גם לצאת לאזור קשת השלוש". התכונות הללו מהוות יתרון גדול עבור גולדן סטייט, שנוהגת לבצע חילופים רבים בהגנה.

סטף קרי. אבדיה ישתף פעולה עמו? (Ezra Shaw/Getty Images)
סטף קרי. אבדיה ישתף פעולה עמו? (Ezra Shaw/Getty Images)

יתרון נוסף של הכישרון בן ה-19 על פני מועמדים אחרים הוא המוכנות שלו לרמת ה-NBA. בניתוח הדגישו את העובדה שהוא משתף פעולה עם שחקנים בעלי ניסיון בליגה הטובה בעולם, כמו עומרי כספי, אמארה סטודמאייר, טאריק בלאק, נייט וולטרס וקווינסי אייסי, כשמכבי תל אביב משחקת ב"אחת הליגות המקומיות החזקות באירופה ואין זה מובן מאליו שגולדן סטייט של העונה קבוצה טובה ממנה".

אברסול מסביר שאבדיה ניחן בביטחון עצמי הנדרש כדי להצליח ב-NBA: "הוא בוגר ומאמין בעצמו" הוא טוען לאחר שצפה בו במחנה אשתקד, "שחקנים ומאמנים באים לעבוד עם השחקנים שם ועבור צעירים רבים, זהו מפגש עם האלילים שלהם. אבל יש גם כאלה שלא מרגישים נחותים בסביבתם. הם רואים אותם בתור חברים ולא בתור הפוסטר שתלוי אצלם בחדר. אבדיה, אולי בזכות העובדה שהוא משחק עם סטודמאייר, הוא אחד מאלה שמרגישים שייכים לרמה הזו".

לא מוערך מספיק כשומר. אבדיה חוסם את שבד (דני מרון)
לא מוערך מספיק כשומר. אבדיה חוסם את שבד (דני מרון)

כמו בכל הדו"חות האחרים, נקודת החולשה שאברסול סימן אצל פורוורד מכבי תל אביב היא הקליעה, לאו דווקא מחוץ לקשת (משם הוא מדייק ב-37.5% בליגת העל) אלא מהעונשין (סביב ה-50%). עם זאת, הוא מדגיש כי הטכניקה שלו נקייה והוא לא מפחד לזרוק: "לפעמים האחוזים לא מספרים את כל הסיפור. לאורך זמן, הטכניקה הטובה, יחד עם כמות הזריקות והמרווח שהוא יקבל ב-NBA, יפתרו את הבעיה. עצם העובדה שיש לו ביטחון להמשיך לזרוק היא סימן מאוד מעודד ואפשר לבנות על כך שהוא ישתפר במהירות בתחום הזה".

בשורה התחתונה, פורוורד בגובה 2.05 מ' עם חוכמת משחק, שצפוי להיות מסוגל להחליף שמירות בהגנה ומגיע עם ניסיון ברמות הגבוהות נראה כהתאמה מצוינת עבור גולדן סטייט – כך סיכמו ב"פורבס" את מועמדותו של דני אבדיה לווריירס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי