סמים במאות מיליוני דולרים ואלפי נשים: כך התרסק למאר אודום

למאר אודום
למאר אודום | Christopher Polk/Getty Images

הוא היה אחד הכדורסלנים הטובים בעולם ושותף בכיר לשתי אליפויות עם לוס אנג'לס לייקרס, אבל לתהילה הייתה מחיר וכיום הרופאים מגדירים אותו "נס מהלך". הסיפורים מאחורי הבגידות, החיים עם קלואי קרדשיאן והחרטות

(גודל טקסט)

למאר אודום הוא הדוגמה המושלמת לכך שתהילה עלולה להיות קטלנית. הוא היה אחד הכדורסלנים הטובים בעולם ושותף לשתי אליפויות רצופות עם לוס אנג'לס לייקרס, אבל באוקטובר 2015, כשנה לאחר שפרש מכדורסל בקריירה שהסתיימה בעצלתיים עם חוזה קצר בקאחה לבורל הספרדית ובחוזה בניו יורק ניקס שכלל לא שיתפה אותו, הוא נמצא מחוסר הכרה בבית בושת ורק לאחר חודשים ארוכים שוחרר מאשפוז ושב לשגרת החיים.

אודום מנסה לשקם את חייו ובשנה שעברה אף השתתף בתכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים", אולם היה המפורסם השני שהודח. כחלק מסיפורי הנוסטלגיה הרבים בניסיון לעבור את משבר הקורונה והעובדה שברחבי העולם אנשים לא יוצאים מהבתים, נחשפו מספר סיפורים על חייו של אודום – רובם מוכרים, אבל כולם בהחלט מטלטלים כל פעם מחדש.

אודום נולד בשכונת קווינס בניו יורק, אולם הוריו היו מכורים להירואין והלכו לעולמם כשהוא היה בגיל צעיר, כך שרק הכדורסל הצליח למנוע ממנו הידרדרות קטלנית. הבעיה שחייו היו קשים מנשוא וההצלחה הגדולה ובעיקר מיליוני הדולרים שהרוויח ב-NBA הם גם שהובילו להתרסקות.

בספרו שיצא לאור לפני כשנה, הודה אודום: "אם הייתי צריך לשער כמה כסף הוצאתי על סמים, הייתי אומר 100 מיליון דולר. כל רופא שראה אותי אמר שאני נס מהלך. השתמשתי בקוקאין בכל יום בחיי, בכל שנייה פנויה שהייתה לי. לא יכולתי לשלוט בזה וגם לא רציתי". 


אודום בימי השיא בלייקרס (Ronald Martinez/Getty Images)

וכשאודום אומר "כל יום", הוא מתכוון גם לשנים בהם לצד קובי בראיינט ופאול גאסול הוא היה מכוכבי הקבוצה שזכתה בשתי אליפויות: "הסמים כנראה עזרו לי לסיים את הקריירה בשלב מוקדם יותר, הם הרגו את הרצון שלי להתאמן ולשחק. בחלוף השנים הקריירה שלי התרסקה ודברים יצאו משליטה. הפסקתי להשתמש בסמים וגם הייתי אומר שהעדפתי שאלוהים ייקח אותי מאשר את קובי בראיינט".

אודום גם סיפר בעבר שהוא שכב עם יותר מ-2,000 נשים, וכעת הוא הסביר כיצד הדבר אפשרי: "אני מכור לסקס, הייתי שוכב בממוצע עם שש נשים בשבוע ואף פעם לא השתמשתי באמצעי הגנה, כך שנאלצתי לשלם על המון הפלות במהלך חיי", מספר מי שהיה נשוי לפני כעשור לקלואי קרדשיאן ונפרד ממנה בגירושים מכוערים, לא לפני שב-2016 עוד ניסו לרשום קאמבק: "הלוואי שהייתי יכול להשאיר את איבר המין שלי במכנסיים. הפכתי למקצוען בלהסתיר מקלואי דברים, לקח לה המון זמן לדעת על ההתמכרויות שלי. הפרתי את כל הנדרים שלי לקלואי כל כך הרבה פעמים שזה כבר בלתי אפשרי בשבילי לזכור, אני לא יודע למה היא נשארה איתי".


אודום ומשפחת קרדשיאן (Jamie McCarthy/Getty Images for Yeezy Season 3)

ב-2015, כאשר שכב מחוסר הכרה בטיפול נמרץ, על פי הדיווחים הוא נמצא לאחר שימוש רצוף במשך שלושה ימים בקוקאין. זה עלה לו 75,000 דולר וכמעט בחייו – הוא נכנס לקומה ובמהלכה עבר שישה התקפי לב ועבר שבץ מוחי לא פחות משש פעמים. אבל עוד הרבה קודם לכן הוא השתמש בסמים והזכיר את הסיפור מהמשחקים האולימפיים ב-2004, אז זייף בדיקת סמים כדי שיוכל להשתתף בטורניר על אף העובדה שעישן מריחואנה: "רכשנו איבר מין מזויף ולבשתי אותו לבדיקה. נאלצתי ללחוץ עליו כדי שייצא ממנו שתן ולאחר מכן בדקו את טמפרטורת הגוף שלי כדי לבדוק שזה אכן שתן שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי