קבוצה שלא תחזור: מספרי האליפות של שיקגו בעונת 97/98

מייקל ג'ורדן, פיל ג'קסון
מייקל ג'ורדן, פיל ג'קסון | EFF HAYNES/AFP via Getty Images

ממוצעי השפל של ג'ורדן, ההגנה שוברת השיאים, השליטה בריבאונד של רודמן ועוד: לקראת שני פרקים נוספים של "הריקוד האחרון", מתחממים עם הנתונים ההיסטוריים של הבולס

קבוצות: שיקגו בולס
(גודל טקסט)

הסדרה הדוקומנטרית "הריקוד האחרון" הפכה לנושא השיחה הפופולרי ביותר בעולם הספורט, בהיעדר משחקים אמיתיים לצפות בהם בתקופה זו. מחר (שני) יעלו לשידור הפרק השלישי והרביעי מחוץ לארצות הברית, אז כמנת פתיחה לקראתם, הנה כמה מספרים בולטים של שיקגו בולס בעונת 1997/98.

מספרי השפל של מייקל ג'ורדן
מתוך שש העונות שהסתיימו באליפות של הקבוצה מעיר הרוחות, בעונת 1997/98 ג'ורדן סיפק את הממוצעים הנמוכים ביותר שלו בנקודות (28.7), אסיסטים (3.5), ריבאונדים (5.8), חטיפות (1.7) וחסימות (0.5). ועדיין, כל זה לא הפריע למייקל לזכות בתארי ה-MVP של העונה הסדירה, סדרת הגמר ומשחק האול-סטאר, כשבנוסף הוא גם סיים כמלך הסלים של הליגה בפעם העשירית בקריירה ובכך קבע שיא NBA.

הגנה של אלופים
שני נציגים היו לבולס בחמישיית ההגנה של העונה, בפעם החמישית מתוך שש השנים בהן זכו באליפות. סקוטי פיפן ומייקל ג'ורדן קיבלו את הכבוד בפעם השביעית והתשיעית בהתאמה ובמשחק השלישי של סדרת הגמר, שיקגו עצרה את יוטה ג'אז על 54 נקודות בלבד – הכמות הנמוכה ביותר שנקלעה בפלייאוף בעידן שעון הזריקות.

ג'ורדן ופיפן. הגנה של אלופים (VINCENT LAFORET/AFP via Getty Images)
ג'ורדן ופיפן. הגנה של אלופים (VINCENT LAFORET/AFP via Getty Images)

הסקורר הפורה ביותר בפלייאוף
מייקל ג'ורדן העפיל לשלב ההכרעה של העונה בכל 13 שנותיו בשיקגו בולס, עם ממוצע קריירה של 33.45 נקודות למשחק – שיא ליגה בפלייאוף. בסיום העונה המתועדת ב"ריקוד אחרון", MJ פרש בפעם השנייה כאשר במאזנו האישי 5987 נקודות בפלייאוף.

הכדורים החוזרים של רודמן
דניס רודמן נכנס למועדון עלית בזכות ממוצע 15 הריבאונדים שלו ב-98'. 1201 כדורים חוזרים בסך הכל העניקו לו את תואר "מלך הריבאונדים" בפעם השביעית בקריירה ו"התולעת" נכנס לרשימת שמונת השחקנים היחידים בתולדות הליגה שרשמו ממוצע של 14+ כדורים חוזרים בשבע עונות שונות.

מומחה לחצי-מרחק
בעוד האתלטיות שלו העניקה לו את התואר המוצדק "הוד אווירותו" בתחילת הקריירה, האלמנט המזוהה ביותר עם ג'ורדן במהלך רצף שלוש האליפויות האחרון של שיקגו היה קליעת הניתור מהטווח הבינוני. 671 זריקות הוא קלע מהאזור שבין הצבע לקשת השלוש ב-98', נתון שאף שחקן לא השווה מאז שב-NBA החלו לתעד את מיקום הזריקות, עונה אחת לפני כן.

קטלני מחצי מרחק. ג'ורדן (AFP)
קטלני מחצי מרחק. ג'ורדן (AFP)

מכת הפציעות
ג'ורדן נשא על כתפיו נטל גדול יותר מהרגיל בעונתו האחרונה עם הבולס. מספר 23 החמיץ שישה משחקים בלבד, בזמן שסטיב קר ולוק לונגלי סבלו שניהם מפציעות ברך וסקוטי פיפן צפה מהצד ב-35 המשחקים הראשונים של העונה, כשהתאושש מפציעה בכף רגלו.

החוזה של פיפן
שני הפרקים הראשונה של הסדרה דנים בסוגיית השכר הנמוך של סקוטי פיפן, שהיה אז בשיא הקריירה שלו. ב-1991 הוא חתם על חוזה של 18 מיליון דולר, אלא שתקרת השכר בליגה עלתה משמעותית בשנים שאחרי וכך ב-1997/98, שכרו של פיפן אשר עמד על 2,775,000 דולר בעונה, הציב אותו כמשתכר השישי בגובהו בשורות הבולס וה-122 בלבד בליגה. אם נתאים זאת לנתוני השכר בליגה ב-2020, חוזהו היה מוערך בכ-4.4 מיליון דולר, סכום שמרוויחים שחקנים שוליים כמו קוון לוני או דניס סמית' ג'וניור.

כולם ישבו מול המסך
סדרת הגמר של 1998 נשארת עד היום כנצפית ביותר בתולדות ה-NBA, כאשר בארצות הברית נרשם רייטינג ממוצע של 18.7 ו-29 מיליון צופים למשחק. במשחק השישי, בו זכו הבטיחו הבולס את טבעת האליפות, הרייטינג עמד על 22.3 ו-35.6 מיליון צופים: המשחק הנצפה ביותר אי פעם בליגה הטובה בעולם.

דניס רודמן. שליטה מוחלטת בריבאונד (JEFF HAYNES/AFP via Getty Images)
דניס רודמן. שליטה מוחלטת בריבאונד (JEFF HAYNES/AFP via Getty Images)

מקום בין השושלות הגדולות
שיקגו הפכה למועדון הרביעי בליגות הבכירות בספורט האמריקאי שזוכה בשישה תארים בשמונה עונות. בוסטון סלטיקס לקחה שמונה אליפויות רצופות בין 1959-66, מונטריאול קנדיאנס (הוקי קרח) זכתה בשישה תארים בין 1953-60 וניו יורק יאנקיז (בייסבול) הניפה שישה גביעים בשמונה שנים בשני מקרים שונים, בין 1947-53 ובין 1936-43.

הבנייה מחדש של ג'רי קראוס
בפרקים הראשונים של הסדרה הבנו שעונת הסיום של השושלת קיבלה מפיל ג'קסון את השם "הריקוד האחרון" בעקבות הרצון של המנהל המקצועי לפרק את החבילה ולהתחיל מהתחלה. לאחר שג'ורדן, פיפן וג'קסון נפרדו מהבולס, הקבוצה פספסה את הפלייאוף בשש העונות הבאות ורשמה מאזן כולל של 93 ניצחונות לעומת 280 הפסדים, עד להתפטרות של קראוס ב-7 באפריל 2003.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי