לא נתפס: הסיפור שממחיש כמה גדול היה מייקל ג'ורדן

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | Michael Jordan Celebrity Invitational

ג'רמי רוניק, שחקן ההוקי האגדי, חשף סיפור מדהים משנת 1992 על היום בו הפסיד ל'הוד אווירותו' שקלע 52 נקודות נגד קליבלנד כמה אלפי דולרים

(גודל טקסט)

"הריקוד האחרון", הסדרה החדשה של ESPN ונטפליקס המתעדת בצורה נדירה ומרתקת את העונה האחרונה של מייקל ג'ורדן בשיקגו בולס, עוזרת להבין לאנשים שלא זכו לראות את MJ משחק כדורסל בימי חייהם, כמה גדול הוא היה, על המגרש ומחוצה לו.

חוץ מכדורסל, לג'ורדן היו תחביבים נוספים ידועים, ביניהם גולף, בייסבול, הימורים ולקראת סוף הקריירה גם אלכוהול. ג'רמי רוניק, שחקן הוקי אגדי בעצמו ששיחק בשיקגו באותה תקופה במדי 'הבלאקהוקס', חשף בשנה שעברה בתוכנית רדיו סיפור שמציג אולי בצורה הטובה ביותר את הכישרון הגולמי הנדיר והאתלטיות של ג'ורדן, תכונות שהפכו אותו לשחקן הכדורסל שע"פ רבים נחשב לגדול בכל הזמנים, לצד שאר התחביבים שלו.

"יש לי סיפור טוב על מייקל" סיפר רוניק בתוכנית של 'מקניל ופרקינס'. "אני לא יודע אם אני צריך לספר אותו ברדיו. אבל בשנות ה-90, כששיקגו היו לוהטים, אנחנו (הבלאקהוקס) והם היינו לקראת סוף העונה, אני מקבל שיחה בלילה ממייקל והוא אומר לי – תפגוש אותי בזריחה באחד ממגרשי הגולף בשיקגו, נשחק קצת".

"היה לי יום חופש באותו היום, הגענו למגרש, שיחקנו 18 גומות, ניצחתי אותו, לקחתי לו כמה אלפים ועמדתי ללכת" מספר רוניק. "באותו ערב, שיקגו היו אמורים לשחק נגד קליבלנד, אז הייתי בטוח שסיימנו, השעה כבר הייתה 10:00 בבוקר, והוא אומר לי – בוא נשחק שוב".

רוניק ממשיך בסיפור המשעשע: "הסכמתי, לקחנו צידנית מלאת בירות וקרח ושיחקנו שוב. שיחקנו עוד 18 גומות ולקחתי לו עוד כמה אלפים, שתינו בירות כל הצהריים, הוא כבר היה שיכור והשעה הייתה כבר 16:00, והוא אמר לי שהוא נוסע מכאן למשחק נגד קליבלנד". סיפר רוניק בחיוך. "התחלתי לצחוק עליו, אמרתי לו שאני מתקשר לסוכן הימורים ושם את כל הכסף שלקחתי לו על קליבלנד".

והתגובה של ג'ורדן היא לא פחות מאגדית: "הוא אמר לי – אני מתערב איתך שאנחנו ננצח אותם בהפרש של יותר מ-20 נקודות ואני אקלע מעל 40 נקודות. אמרתי לו בלי לחשוב – מסכים! ומה הוא עשה בתגובה? הבן ז**ה יצא לפרקט, קלע 52 נקודות והם ניצחו ב-26 הפרש. אחרי יום שלם של גולף ועשר בירות. מאותו היום הבנתי שמייקל ג'ורדן הוא האתלט הכי גדול שראיתי בחיי ושיצא לי להיות בקרבתו. הוא פשוט מדהים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי