דונצ'יץ' מעל השאר: משאל "הכוכב העולה" של אנשי ה-NBA

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Ronald Martinez/Getty Images

ESPN ביקשה מ-20 מאמנים, סקאוטרים ומנהלים לבחור: מבין הסלובני, זאיון וויליאמסון, ג'ה מוראנט וטריי יאנג - מי השחקן האידיאלי לבנות קבוצה סביבו? התוצאות בפנים

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' הפך למועמד לתואר ה-MVP כבר בעונתו השנייה ב-NBA. טריי יאנג נראה כמו גרסה צעירה של סטף קרי. זאיון וויליאמסון אמנם מיעט לשחק, אך כבר נתן לנו להבין כי מדובר בפוטנציאל מפלצתי. ג'ה מוראנט הפך את ממפיס גריזליס מקבוצה אפורה לכזו שכולם רוצים לראות. הארבעה האלו אמורים להיות הפנים של הליגה הטובה בעולם בעידן שאחרי לברון ג'יימס, קווין דוראנט ושאר החברים, אז ב-ESPN ביקשו מ-20 מקבלי ההחלטות בליגה, כולל מאמנים, סקאוטרים ומנהלים, לדרג אותם לפי הפוטנציאל שלהם להוביל קבוצה.

ובכן, לפחות במשאל הזה, התחרות לא הייתה ממש צמודה. 17 מתוך ה-20 דירגו את דונצ'יץ' במקום הראשון. העילוי הסלובני הוביל את דאלאס מאבריקס לעונה שכנראה הייתה מגיעה ל-50 ניצחונות לולא הפסקת הפעילות, כשהוא מנהל התקפה שבמדד הנקודות ל-100 פוזשנים, קלעה לפחות שתי נקודות יותר מאשר כל קבוצה אחרת ב-NBA. "לוקה הוא תותח, אז אתה חייב ללכת על המניה הבטוחה", אמר עליו סקאוטר של אחת מקבוצות המזרח".

שניים מתוך הבוחרים דירגו במקום הראשון את מוראנט, הנחשב למועמד הבכיר לתואר רוקי העונה אחרי שהפגין אתלטיות וכישרון יוצאי דופן. אחד הסקאוטרים אמר: "אני רואה כמה הוא עוד הולך להשתפר. אני חושב שהוא רוצח. היתרון שלו הוא באתלטיות, לוקה אולי מצוין אבל מוגבל מהבחינה הזו ואולי הוא יותר טוב היום, אבל בראייה עתידית הייתי בוחר במוראנט כי הוא אתלט בצורה קיצונית והקליעה שלו עוד תשתפר". מנהל מקבוצה במזרח הוסיף: "אני לא יודע אם לוקה עוד יכול להשתפר. הוא ממש טוב, אבל אני חושב שמה שאנחנו רואים עכשיו – זו הרמה שלו. ג'ה יכול לשפר את הקליעה והוא הופך את אלו שסביבו לטובים יותר. הוא משפיע על המשחקים בשני צידי המגרש".

מוראנט. יתעלה מעל לוקה בעתיד? (Maddie Meyer/Getty Images)
מוראנט. יתעלה מעל לוקה בעתיד? (Maddie Meyer/Getty Images)

וויליאמסון קיבל קול אחד למקום הראשון, אותו העניק לו אחד המאמנים במזרח. ב-19 הופעות בלבד, הרוקי של ניו אורלינס הראה מדוע עולם הכדורסל כל כך חיכה לו. "הכישרון שלו יוצא דופן. הוא מסוגל להשפיע על המשחק עם או בלי הכדור, בשני הצדדים. ככל שיבין את המשחק יותר, הוא ילמד גם לייצר מצבים ברמה גבוהה והקליעה שלו תשתפר עם הזמן. כרגע הוא רק מנסה להשתלב, אבל אם ימשיך במגמה הזו, בעונתו השלישית הוא יהיה מדהים".

סימן השאלה לגבי הזאיון נוגע כמובן לנטייה לפציעות: "אני בוחר את לוקה לפניו רק כי אני מודאג מהבריאות שלו", אמר אחד המאמנים במערב. "אם הוא בריא, הוא יכול לזכות ב-MVP. זה עד כמה אני חושב שהוא טוב". סקאוטר במערב שדירג אותו שלישי סיפק נימוק זהה: "לולא שאלת הבריאות, הייתי בוחר אותו במקום הראשון".

וויליאמסון. בתנאי שיישאר בריא, יהפוך ל
וויליאמסון. אם יישאר בריא, יהפוך ל"פרנצ'ייז פלייר" האולטימטיבי (Jonathan Bachman/Getty Images)

טריי יאנג, לעומת השאר, לא קיבל אף קול לאחד משני המקומות הראשונים, בעיקר לאור ההגנה המדאיגה: "זה ברור שטריי רביעי בגלל ההגנה, אני לא חושב שאפשר לנצח בגדול כשהוא שומר כל כך רע", טען מנהל בקבוצה מהמזרח. אלו שבחרו אותו שלישי, הסבירו כי הקליעה שלו מהווה יתרון משמעותי: "לטווח הגדול שלו יש החמון ערך", אמר מנהל נוסף, "השאלה היא: האם יהפוך לג'יימס הארדן, כזה שאתה בונה סביבו כי הוא כל כך טוב שאתה תנצח 55 משחקים, או שהוא לא מתפקד טוב לצד כוכבים אחרים כדוגמת ראסל ווסטברוק?".

בשורה התחתונה, דונצ'יץ' נחשב לפייבוריט לבנות סביבו, אך כפי שסיכם ג'נרל מנג'ר של אחת הקבוצות בליגה: "כל הארבעה ייחודיים בתפקידים שהם משחקים בהם. למען האמת, מי לעזאזל יודע?".

יאנג. ההגנה מדאיגה (Kevin C. Cox/Getty Images)
יאנג. ההגנה מדאיגה (Kevin C. Cox/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי