כוכב, לא רק על הפרקט: סיפורים על חייו של ג'ורדן מחוץ למגרש

מייקל ג'ורדן משחק גולף
מייקל ג'ורדן משחק גולף | Isaac Brekken/Getty Images

הפיכתו למיליארדר, בעיית ההימורים, הטיפים לטייגר וודס בנושא נשים, הטראש-טוק לביל קלינטון במגרש הגולף והיחס הגס כלפי מוזיקאי ידוע: עלילותיו של מייקל האדם

(גודל טקסט)

מעמדו של מייקל ג'ורדן כגדול הכדורסלנים בכל הזמנים עד כדי כך חזק, שגם 22 שנים אחרי שעזב את שיקגו, הסדרה "הריקוד האחרון" אשר מתעדת את הקריירה שלו במדי הבולס הפכה ללהיט בקרב חובבי הכדורסל בפרט והספורט בכלל. בזמן שהסדרה מחזירה אותנו לרגעים הגדולים שלו על הפרקט, ב"דיילי מייל" פורסמו היום (שבת) מספר סיפורים על ג'ורדן האדם ועל חייו מחוץ למגרש הכדורסל.

הספורטאי הראשון שהפך למיליארדר
במהלך השנים בהן טיפח את המורשת שלו על הפרקט, ג'ורדן חתם על חוזה הנעלה עם נייקי שהפך אותו לספורטאי המקצועני העשיר בעולם. אמנם MJ הרוויח פחות מ-100 מיליון דולרים במסגרת החוזים שלו עם שיקגו בולס ו-וושינגטון וויזארדס, אך כיום שוויו מוערך בכ-2.1 מיליארד דולר על פי מגזין "פורבס", סכום שבזכותו הפך מייקל לספורטאי הראשון שחוצה את רף המיליארד. בנוסף למותג "אייר ג'ורדן", ברשותו רשימה ארוכה של נכסים ברחבי ארצות הברית, כמו גם מגרש גולף ומסעדות רבות.

החוב הענק שצבר במשחק גולף
בספר "מייקל ואני: ההתמכרות שלנו להימורים, הקריאה שלי לעזרה", ג'ורדן מתעד מספר סיפורים הקשורים בבעיית ההימורים שלו, אשר הובילה אותו בין השאר, לצבור חוב על סך 1.2 מיליון דולר במהלך מרתון בן 10 ימים של משחקי גולף עליהם הימר בסכום של 100 אלף דולר על כל גומה, כאשר עד סופו הוא הצליח לקזז את החוב ל-300 אלף דולר.

ג'ורדן. ההימורים סיבכו אותו גם בגולף (Michael Jordan Celebrity)
ג'ורדן. ההימורים סיבכו אותו גם בגולף (Michael Jordan Celebrity)

טייגר וודס הוזהר מפני ההשפעה השלילית שלו
במקביל להצלחתו של ג'ורדן בשנות ה-90', זינקה המנייה של וודס בענף הגולף, מה שעורר עניין אצל "הוד אווירותו". באחת הביוגרפיות אודות הגולפאי, העיתונאי האמריקאי ג'ף בנדיקט מספר כי וודס קיבל מעורך הדין שלו אזהרה להתרחק מכוכבה של שיקגו בולס. עם זאת, טייגר לא הקשיב לעצה והפך לחבר טוב של ג'ורדן ועל פי כתבת פרופיל שנכתבה עליו בזמנו ב-ESPN, הוא אף קיבל מהכדורסלן טיפים כיצד לפלרטט עם נשים.

השחקן הראשון שהפך לבעלים של קבוצה
שלוש שנים לאחר הפרישה השלישית והאחרונה שלו, ג'ורדן רכש מניות מיעוט בשארלוט בובקאטס ובכך הפך לבעל המניות השני בגודלו במועדון, מאחורי רוברט ג'ונסון. תוך כדי פיתוח המותג שלו עם נייקי, הוא גילה כי בכוונתו להיות הבעלים ב-2010 ואכן כך קרה בפברואר של אותה שנה, אז הפך לכדורסלן הראשון שנעשה לבעלים של קבוצה ב-NBA. תחתיו, שארלוט חזרה לכינוי ה"הורנטס" ב-2014 ובשנה שעברה מייקל מכר חלק מהמניות לגייב פלוטקין ודניאל סאנדהיים, אך השאיר לעצמו את הרוב.

השחקן הראשון שהפך לבעלים (Streeter Lecka/Getty Images)
השחקן הראשון שהפך לבעלים (Streeter Lecka/Getty Images)

הטראש-טוק לביל קלינטון
ג'ורדן היה ידוע כטראש-טוקר גדול על הפרקט והיצר התחרותי שלו עשה אותו כזה גם על משטח הגולף, כשגם נשיא ארצות הברית לשעבר לא היה חסין. במהלך משחק ביניהם, מייקל התגרה בקלינטון כששאל אותו: "אתה מתכוון לשחק עם טי של ילדות קטנות?". אחרי שצחקו על כך, הנשיא עבר לטיז (כפיסי העץ שעליהם מניחים את הכדור לפני החבטה) של מקצוענים והשניים המשיכו למשחק, בזמן שג'ורדן עישן אחד מהסיגרים האהובים עליו. אגב, MJ הודה בעבר כי הוא מעשן שישה כאלה ביום.

הראפר שקיבל "ייבוש" במסיבה
כשהזמר הנודע Chamillionaire קיבל הזדמנות לפגוש את האליל שלו, הוא ניצל את הרגע וביקש מג'ורדן להצטלם איתו בזמן שהשניים בילו במסיבה. אחרי שנענה בשלילה גסה, המוזיקאי ניסה להסביר לגיבור שלו שרק לאחרונה הוא הוציא 7,000 דולר על גופיית משחק שלו. בתגובה לכך, מייקל השיב: "אתה יודע מה, שלם עכשיו 15,000 דולר על אחת הגופיות שלי ואצטלם איתך". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי