ארה"ב נערכת לפרק החמישי של "הריקוד האחרון": סיפורי מייקל וקובי

קובי בראיינט , מייקל ג'ורדן
קובי בראיינט , מייקל ג'ורדן | VINCENT LAFORET/AFP via Getty Images

הפגישה שיזם פיל ג'קסון לאחר הפרישה של 'הוד אווירותו', המרפק לכתב שלא הסכים להשוות ביניהם וההספד. ניתוח מערכת היחסים בין ג'ורדן לבראיינט לקראת הפרק שיוקדש לזכרו

(גודל טקסט)

מכל הסיפורים שסופרו לאחר מותו הטראגי של קובי בראיינט, הסיפור שמשקף בצורה טובה ביותר את היחסים בינו לבין ג'ורדן הוא כנראה של כתב ה'שיקגו פוסט' לשעבר, סם סמית', על הפעם שקובי הזמין את ג'ורדן לאחד על אחד:

"אחד הסיפורים האהובים עליי, הוא מהתקופה לפני שקובי ומייקל היו כל כך קרובים, ב-2005 בערך. פיל ג'קסון אימן את הלייקרס והזמין את מייקל לדבר עם קובי קצת. הם קבעו פגישה באולם, מייקל הגיע עם פיל ג'קסון וג'רי ווסט, אחרי הפרישה מוושינגטון, וקובי ראה אותו באולם ושאל אותו – 'איפה הנעליים והמדים שלך? תתלבש ואני אקרע לך את הצורה'. מייקל כמובן היה לא בכושר ובדיוק עישן סיגר, אבל הוא נגרר איתו לטראש טוק וכבר הסכים לשחק. אני לא יודע למה הם לא שיחקו בסוף, אבל היצרים התלהטו באותם רגעים. הם חלקו יצר תחרותי שלא נראה בשום מקום".

בזמן שבראיינט הגיע ל-NBA בגיל 17, בדראפט 1996, ג'ורדן כבר זכה בארבע אליפויות עם שיקגו, ובדיוק חזר לפסגת עולם הכדורסל לאחר שחזר מפרישה של 17, עם זכייה באליפות נוספת על חשבון סיאטל סופרסוניק בגמר. סיפור נוסף הגיע מכתב ה-וושינגטון פוסט' ו-ESPN, מייקל ווילבון, שסיקר את השניים במסגרת עבודתו.

כתלמיד של המשחק, קובי הצעיר היה מרותק מג'ורדן: "כשג'ורדן ספד לבראיינט בטקס הזיכרון שלו, הוא כינה אותו 'אח קטן'. זו הייתה מערכת היחסים בין השנים. קובי התעניין בג'ורדן כמו כל העולם באותה באותה תקופה, והוא ניסה לדבר איתו כל הזמן. כל הזמן, ואנשים היו אומרים 'קובי נשמע כמו מייקל, משחק כמו מייקל', וזה לא במקרה, קובי חקר את כל מה שג'ורדן עשה, על המגרש ומחוצה לו".

ווילבון המשיך וסיפר: "ובזמן שסיקרתי את קובי, הוא ידע שסיקרתי את האליפויות של מייקל, ולעולם לא אמרתי על שחקן אחר שהוא ברמה של מייקל, תמיד אמרתי על שחקנים כמו קובי ולברון, שהם בין הגדולים ששיחקו, אבל לא ברמה של מייקל".

והתגובה של קובי הייתה בהתאם: "הייתה תקופה שכולם השוו בין ג'ורדן לקובי, ובצדק, כי קובי היה עושה דברים מדהימים כמעט בכל ערב. אני זוכר שהוא קלע משחק אחד 45 נקודות והייתי באולם, והוא ראה אותי, והוא נתן לי מכה קטנה עם המרפק ושאל אותי: 'איך הבחור שלך (מייקל) היה הערב? הוא היה נהנה מהמשחק? הוא היה יכול לעשות את זה יותר טוב ממני?'. ההשוואות לג'ורדן דחפו אותו, הוא היה נהנה מזה. אין ספק שהוא אהב אותו מאוד".

קובי בעצמו סיפר על 'הוד אווירותו' לאחר שעקף אותו בטבלת הקלעים של כל הזמנים: "הוא היה באמת אח גדול בשבילי, אולי בגלל שאנחנו רואים דברים בצורה דומה, או שאנחנו חולקים יצר תחרותי דומה ותשוקה למשחק, יש בינינו חיבור. אני לא יודע אם הוא נפתח אליי יותר מלאחרים, אני לא בטוח, אבל יש לנו מערכת יחסים טובים. לא למדתי הכל ממייקל, אבל למדתי ממנו הרבה. למדתי הרבה מהאקים אולג'וואן, מג'ון פקסון, ממג'יק ג'ונסון, מאוסקר רוברטסון, אני תלמיד של המשחק ואהבתי לשאול שאלות.

כידוע, ג'ורדן ראה בקובי 'אחיו הקטן' וחשף מספר סיפורים נדירים על היחסים בין השניים לאחר מותו של הממבה בהתרסקות מסוק טראגית בחודש ינואר האחרון. בטקס האשכבה שלו סיפר ג'ורדן: "הוא היה מתקשר אליי ושולח לי הודעות ב-11:30 בלילה, 2:30, 3:00 לפנות בוקר. היה שואל אותי על עבודת רגליים, מהלכים בפוסט והתקפת המשולש" סיפר ג'ורדן בחיוך. "בהתחלה זה היה מייגע, ואז זה הפך לתשוקה. לילד הייתה תשוקה שלא ראיתי מעולם".

ג'ורדן העיד על אופיו הנהדר של קובי בהספד שריגש את כולם: "אני והוא דיברנו המון על כדורסל, אבל דיברנו פשוט על החיים. כשאנחנו מתבגרים, כמעט ואנחנו לא מכירים חברים שאפשר לנהל איתם שיחות כאלה. הערצתי אותו בגלל התשוקה שלו, כמעט ולא רואים תשוקה כזאת – לנסות להשתפר בכל יום, לא רק בספורט, אלא גם כהורה, כבעל. קובי נתן את הכל על המגרש ובכל מה שהוא עשה".

את ההספד המרגש סיכם ג'ורדן שאמר: "כשקובי בראיינט מת, חלק ממני מת. כשאני מסתכל על הקהל, וברחבי העולם, אני יכול לראות שחלק בכם מת, אחרת לא הייתם פה. אלה הזכרונות שנאלץ לחיות איתם וללמוד מהם. אני מבטיח שמהיום והלאה, אני אחיה עם הזיכרונות בידיעה שהיה לי אח קטן, ושניסיתי לעזור לו בכל מה שאני יכול. נוח על משכבך בשלום, אח קטן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי