"הוא פחד ממנו": השחקן שהטיל מורא על מייקל ג'ורדן

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

שותפו של MJ בצפון קרוליינה סיפר על לורנס טיילור, כוכב הפוטבול שגדל באותה מכללה והפחיד את הכדורסלן הגדול בהיסטוריה: "היה לו ברור שכדאי לו להיזהר ממנו"

(גודל טקסט)

אחת התכונות הבולטות באישיותו של מייקל ג'ורדן, אליה אנו נחשפים לאורך החודש האחרון בזכות "הריקוד האחרון", היא האופי הקשוח וחסר הפשרות שלו על מגרש הכדורסל. MJ הסתכל לכל יריב בלבן של העיניים ללא שמץ של פחד, אך מסתבר שאדם אחד הצליח להטיל מורא על גדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים.

ולמעשה, לא מדובר בשחקן עבר ב-NBA ואפילו לא באדם ששיחק בכדור הכתום באופן מקצועני, אלא בכלל בשחקן פוטבול ושמו לורנס טיילור, בוגר מכללת צפון קרוליינה שבה ג'ורדן התחנך וזכה באליפות ה-NCAA ב-1982. באז פיטרסון, שותפו לחדר של ג'ורדן בימי האוניברסיטה, חשף את הסיפור בראיון ל"האתלטיק": "לא יודע אם מייקל יודה בזה או לא, אבל אני יודע שהוא פחד ממנו קצת", סיפר פיטרסון, "L.T היה היה אתלט פנומנלי, הוא היה יכול לשמור עליך ממזרח למערב, יותר מהיר מכולם, בעל ניתור, כפות ידיים גדולות, חזק וקצת משוגע. למייקל היה ברור עמוק בפנים: 'עדיף לי להיזהר מהבחור הזה'. וטיילור תמיד רצה לשמור עליו".

בעצם טיילור עזב את צפון קרוליינה באותה שנה שבה ג'ורדן הגיע למכללה, כשנבחר בדראפט ה-NFL על ידי ניו יורק ג'יאנטס ב-1981, אולם חזר לא מעט פעמים לקמפוס של האוניברסיטה שבו "הפרישו" את החולצה שלו, והשתתף בכל מיני ענפי ספורט. טיילור זכה פעמיים בסופרבול ואף נבחר לשחקן המצטיין בליגת הפוטבול הטובה בעולם ב-1986. יחד עם זאת, במהלך ואחרי הקריירה הוא ניהל אורח חיים שנוי במחלוקת והושעה לא אחת בשל שימוש בסמים, שהחמיר עם פרישתו ממשחק פעיל. בנוסף, הוא נכלא בשלושה מקרים שונים בשל החזקת סמים.

לורנס טיילור בימיו כשחקן (Mike Powell/Allsport/Getty Images)
לורנס טיילור בימיו כשחקן (Mike Powell/Allsport/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי