דייויד בלאט: "ב-NBA התעייפו מהתחרות עם הפוטבול"

דיוויד בלאט
דיוויד בלאט | ROMAIN LAFABREGUE / Contributor

הישראלי התראיין ל-103FM ודיבר על הכל: השפעת הקורונה על הליגה הטובה בעולם ועתידה, הדראפט שנדחה, ביטול עונת היורוליג וחזרת הליגה הישראלית: "אם זה יכול להצליח, זה בישראל היפה והמתקדמת"

(גודל טקסט)

דייויד בלאט ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בעולם הכדורסל מארצות הברית. המאמן לשעבר, שנפרד מניו יורק ניקס בחודש שעבר ושוהה בימים אלו בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה, התראיין היום (שלישי) ל-103FM והתייחס לניסיונות ב-NBA לחדש את העונה, כמו גם לביטול היורוליג ולחזרת של ליגת העל הישראלית.

"כמעט כל הקבוצות פתחו את המתקנים ומעודדים את השחקנים לחזור ולהתחיל עבודה פרטנית בלי מגע", אמר בלאט בהתייחס לליגה הטובה בעולם, "נראה שבאמצע יוני העניינים יתחילו לזוז ובתחילת יולי אולי אפילו נראה משחקים. זה ניחוש שלי, אבל כך זה נראה".

המחשבה לפתוח את העונה הבאה בחג המולד: "גם כך חשבו לעשות את זה, הם התעייפו מהתחרות עם ה-NFL מבחינת השידורים בטלוויזיה. הפוטבול כל כך דומיננטי וחזק מבחינת כמות הצופים, שב-NBA אמרו 'די, אנחנו יכולים להתחיל יותר מאוחר ולהרוויח יותר צופים'. כי הכסף הגדול באמת בא מהטלוויזיה".

ליגת הקיץ והדראפט: "ליגת הקיץ בוטלה, אבל אני חושב שירצו בכל זאת לאפשר לקבוצות להביא את השחקנים לאימונים אישיים, ראיונות או דברים מהסוג הזה. אני מניח שהדראפט יהיה קצת יותר מאוחר, אני בוודאי לא זה שקובע אבל כך נדמה לי".

אדם סילבר. ב-NBA התעייפו מהתחרות עם הפוטבול (Stacy Revere/Getty Images)
אדם סילבר. ב-NBA התעייפו מהתחרות עם הפוטבול (Stacy Revere/Getty Images)

האם הקבוצות יבקשו מהשחקנים להפחית בשכרם: "בעונה הנוכחית כן. בשנה הבאה אני עדיין לא רואה השפעה של המשבר. כל עוד יש אפשרות לעשות עונה שלמה, גם אם המשחק הראשון יהיה בפתיחה חגיגית בחד המולד, לא רואה אפשרות שהמשכורות יוקטנו. נהיה יותר חכמים כשנדע אם וכאשר העונה הנוכחית תושלם והאם זה יהיה בלי קהל".

בארה"ב מדברים על חזרה לשגרה רק ב-2022: "תהיה פגיעה כלכלית בטוח, אין כל ספק בכך. השאלה אם השחקנים יסכימו לקצץ בשכרם. אני פשוט עדיין לא רואה את זה. בגלל שאנשים כל כך רעבים לספורט ול-NBA ושאר הענפים, הם ימצאו את הדרך להכניס כספים דרך טלוויזיה, מדיה או כל מיני דרכים. אני לא רואה את השחקנים כל כך ממהרים להפחית בשכרם. פה יש פלונטר גדול".

האם יש שינוי בנוגע לפתיחת העונה הבאה בליגת המכללות: "זו שאלה נהדרת. הכסף הגדולות של הקבוצות הגדולות בפוטבול ב-NCAA בא ממכירת כרטיסים. למשל באוהיו, יש 110,000 איש במשחק והפגיעה היא ענקית. השחקנים לא מרוויחים כסף".

בלאט. לא רואה את שחקני ה-NBA מקצצים בשכר (אודי ציטיאט)
בלאט. לא רואה את שחקני ה-NBA מקצצים בשכר (אודי ציטיאט)

ביטול היורוליג: "הסכמתי עם זה. הבעייתיות הייתה מאוד גדולה בכל מה שקשור לנסיעות ולמדינות שלא יכולות לקיים שום סוג של אימונים, אפילו ברמה האינדיבידואלית. זה היה מסובך מדי. ויש גם כמובן שחקנים שבאים מחוץ לאירופה. כולנו יודעים שעדיין לא ראינו את הסוף של המשבר ומה יהיה בגל השני, אם וכאשר הוא יבוא. וזה יכול לקרות, רוב האנשים מעולם המדע והרפואה אומרים שהוא בטוח יגיע, זה מפחיד".

חזרתה של ליגת העל לפעילות: "יש את הטוב והרע שבדבר. הטוב הוא שאם מדינה ערוכה לחזרה ולשגרה חדשה, זוהי מדינת ישראל היפה והמתקדמת. אם זה יכול להצליח, זה דווקא במדינה שלנו. מצד שני, כולי בפחד וגם בתקווה שזה כן יילך טוב בגלל האכפתיות לישראל וגם כי יש לי אינטרס אישי בדבר הזה (בנו תמיר משחק בהפועל ירושלים, כידוע), אני מודאג לבריאות של השחקנים".

איך הוא רואה את סיכוייו של דני אבדיה לקראת הדראפט: "אני רוצה להאמין שייבחר במקומות 1-5, אני מניח שבסופו של דבר הוא יהיה בעשירייה הראשונה. עדיין לא נערך הלוטרי, אז אי אפשר לדעת לאיזו קבוצה הוא יילך ויש יותר מדי אי ודאות כי גם אי אפשר לקיים מבחנים פיזיים או אישיותיים. דני שחקן מאוד מסוקר, כמובן שגם איתי דיברו והייתי מעורב בכל מה שקשור לבחירות בדראפט וקיבלתי הרבה שאלות. זה עסק גדול, כל כך עמוק איך שהם בוחנים ובודקים. גם הדראפט נפגע". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי