היחיד בהיסטוריה: השחקן שניצח את ג'ורדן, לברון וקובי

קובי בראיינט , מייקל ג'ורדן
קובי בראיינט , מייקל ג'ורדן | VINCENT LAFORET/AFP via Getty Images

קשה להאמין שהיה מישהו שהצליח לסיים את הקריירה במאזן חיובי מול שלושת ענקי הכדורסל, אך לפי בדיקה בספרד, היחיד שעשה זאת היה רכז העבר צ'ונסי בילאפס. כל הפרטים בפנים

(גודל טקסט)

הסדרה הדוקומנטרית על שיקאגו בולס 'הריקוד האחרון' החייתה מחדש את הוויכוח לגבי זהות הכדורסלן הגדול בכל הזמנים, מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס או בכלל קובי בראיינט? למרות שהראשון יזכה לרוב קולות נראה שתשובה חד משמעית לא נקבל לעולם.

אבל אם נעזוב לרגע את ההשוואות, בספרד ערכו מחקר מעניין במיוחד ובדקו האם יש שחקן שמחזיק במאזן משחקים חיובי מול שלושת הענקיים שזכו יחדיו ב-14 אליפויות NBA ונמצאים בטבלת חמשת הקלעים הבכירים ב-NBA. אחרי בדיקה ארוכה נמצא רק שחקן אחד ומפתיע במיוחד – צ'ונסי בילאפס. אמנם הרכז שמזוהה במיוחד בתקופה בדטרויט, היה אחד השחקנים הבולטים בעמדה שלו בשנות ה-2000, אבל לא אחד כזה שנמצא ברשימה של הגדולים באמת.

נגד מייקל ג'ורדן, ניצל בילאפס את העובדה שחזר מפרישה בפעם השלישית למדי וושינגטון וויזארדס והצליח לרשום מולו שישה ניצחונות מול ארבעה הפסדים. את קובי בראיינט ניצח 22 פעמים לעומת 17 הפסדים וכמובן המאצ' אפ המוכר ביותר בין השניים היה סדרת גמר ה-NBA בשנת 2004, שהסתיימה ב-1:4 לדטרויט פיסטונס מול לוס אנג'לס לייקרס והובילה גם לזכייתו של בילאפס ב-MVP של סדרת הגמר. מול לברון הגיע למאזן הטוב ביותר מהשלושה עם 17:22.


זכה באליפות היחידה שלו על חשבונו של קובי בראיינט. צ'ונסי בילאפס (JEFF HAYNES/AFP via Getty Images)

בילאפס עצמו שיחק 17 עונות ב-NBA בבוסטון סלטיקס, טורונטו ראפטורס, דנבר נאגטס, אורלנדו מג'יק, מינסוטה טימברוולבס, ניו יורק ניקס, לוס אנג'לס קליפרס וכמובן דטרויט פיסטונס, במדיה זכה באליפות היחידה בקריירה שלו ופרש ממשחק פעיל בשנת 2014. בנוסף נבחר חמש פעמים לאולסטאר ופעם אחת לחמישייה השנייה של העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי